روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 36145
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اقتصادی تاریخ انتشار : 06 آذر 1401 - 15:17 | | ارسال توسط :

راستی‌آزمایی کارگران ساختمانی برای بهره‌مندی از مزایای بیمه

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به تصویب ماده ۵ قانون بیمه کارگران ساختمانی گفت: کارگران ساختمانی برای بهره‌مندی از مزایای بیمه هر ۶ ماه یکبار راستی‌آزمایی می‌شوند.
راستی‌آزمایی کارگران ساختمانی برای بهره‌مندی از مزایای بیمه

به گزارش روزنامه اخبار کیش از خبرگزاری صداوسیما ، ولی اسماعیلی با بیان اینکه کارگران ساختمانی براساس دریافت کارت مهارت از سازمان فنی و حرفه‌ای تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند از راستی‌آزمایی هر ۶ ماه یکبار در این بخش و تعیین مجازات برای متخلفان در قالب نقدی و لغو مجوز کارفرما خبر داد.

وی با ارزیابی مثبت از تصویب ماده ۵ قانون بیمه کارگران ساختمانی در مجلس، گفت: تاکنون مبنای اخذ حق بیمه این کارگران از ۱۵ درصد مجوز ساختمانی بود که کفاف بیمه یک میلیون و دویست هزار نفر کارگران ساختمانی دارای کارت مهارت را نمی‌داد.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: در این طرح برای رفع نیاز کارگران محاسبات را تغییر داده شد و ۴ درصد حداقل دستمزد ماهیانه کارگر برای شهر‌ها و یک درصد هم برای روستا‌ها را مبنای اخذ حق بیمه آن‌ها قرار داده شده است و سازمان تامین اجتماعی از این طریق می‌تواند در یک بازه زمانی دو ساله کارگران ساختمانی پشت نوبتی را تحت پوشش بیمه قرار دهد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه ۱۴ همت کمبود بودجه در این بخش داشتیم با این تغییر محاسباتی می‌توان آن را جبران کرد با بیان اینکه این روش تغییر چندانی هم در قیمت ساختمان‌ها ایجاد نخواهد کرد و این موضوعی بود که برخی بر آن تاکید داشتند، اما بر اساس توضیحات ارائه شده در نهایت قانع شدند.

اسماعیلی افزود: در جریان بررسی این طرح پیشنهادی مطرح شد که بر اساس آن حسینیه‌ها، مساجد و خانه‌های عالم نیز معاف شده و مشمول این قانون قرار نخواهند گرفت.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس خاطرنشان کرد: با تصویب این قانون از کارگران ساختمانی حمایت می‌کنیم که بار اصلی ساخت و ساز کشور را به ویژه در این دولت که بعد از این رشد قابل توجهی نیز خواهد داشت بر دوش می‌کشند، اما مشروط بر اینکه این کارگران از سازمان فنی و حرفه‌ای کارت مهارت دریافت کنند.

اسماعیلی افزود: بر اساس آماری که سازمان تامین اجتماعی ارائه داده است کارگران ساختمانی جمعیتی بالغ بر یک میلیون و دویست هزار نفر را تشکیل می‌دهند و آمار انجمن کارگران ساختمانی حاکی از یک میلیون و هفتصد هزار نفر کارگر ساختمانی است، اما مبنای این قانون همان یک میلیون و دویست هزار نفری است که دارای کارت مهارت هستند.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، تصریح کرد: در یکی از تبصره‌های این طرح آمده است که افرادی که تحت پوشش این بیمه قرار گیرند هر شش ماه یکبار راستی‌آزمایی خواهند شد و سامانه‌ای نیز برای درج اطلاعات این بخش راه‌اندازی می‌شود و بازدارندگی لازم پیش‌بینی شده است تا مانع از سوءاستفاده‌های احتمالی شود و حقی از کارگران زحمتکش ساختمانی تضییع نشود.

اسماعیلی، تاکید کرد: اگر در مراحل راستی‌آزمایی به این نتیجه برسیم که تخلفی صورت گرفته است و افرادی غیر از کارگران ساختمانی از مزایای این بخش استفاده کرده‌اند برای تخلف صورت گرفته در این زمینه مجازات‌هایی اعم از نقدی و لغو مجوز کارفرما تعیین شده است.

| منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.