روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Friday, 10 May , 2024
امروز : جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 3 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 10010
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش تاریخ انتشار : 27 آبان 1399 - 11:04 | | ارسال توسط :
سرپرست اداره آموزش و پرورش کیش خبرداد:

راه اندازی رشته جدید کشت بافت و سلول گیاهی در کیش

سرپرست اداره آموزش و پرورش کیش از راه اندازی رشته جدید کشت بافت و سلول گیاهی در هنرستان مبین خلیج فارس کیش خبرداد.
راه اندازی رشته جدید کشت بافت و سلول گیاهی در کیش

سرپرست اداره آموزش و پرورش کیش از راه اندازی رشته جدید کشت بافت و سلول گیاهی در هنرستان مبین خلیج فارس کیش خبرداد.

به گزارش روزنامه اخبار کیش، پرویز حیدری راد با اشاره به اینکه رشته کشت بافت و سلول گیاهی یکی در مهندسی ژنتیک از رشته هایی است که در کشورهای پیشرفته بسیار مورد استقبال قرار گرفته است اظهار کرد: کشورهای درحال توسعه نیز تمایل بسیاری به جذب دانش اموزان و دانشجویان به این رشته دارند.

وی با اشاره به اینکه این رشته در حدود ۳۰ سال است که در دنیا شناخته شده است افزود: با روی آوردن به این رشته بسیاری از مشکلات روش های سنتی از میان برداشته می شود و گیاهان در محیط آزمایشگاهی و بدون نیاز به خاک پرورش داده می شوند.

حیدری راد با بیان اینکه در این رشته گیاهان در یک محیط کاملا سالم و بدور از آفات تکثیر و آماده ورود به محیط کشت می شوند افزود: امروزه در دنیا این رشته توانسته است زمینه ایجاد ثروت و اشتغال برای بسیاری از علاقمندان به رشته های کشاورزی را فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه در کشور ما اطلاعات خانواده ها و دانش آموزان از این رشته بسیار کم است افزود: با اطلاع رسانی دقیق و کافی به خانواده ها و سوق دانش آموزان به سوی این رشته می توان آینده شغلی آنان را تضمین کرد ضمن اینکه با ورود به این رشته بسیاری از مشکلات در حوزه کشاورزی از میان برداشته می شود.

سرپرست اداره آموزش و پرورش کیش با تقدیر از همراهی اصحاب رسانه با آموزش و پرورش کیش در راستای اطلاع رسانی به خانواده ها افزود: امروز یکی از رسالت های رسانه اطلاع رسانی دقیق و شفاف در رابطه با تازه های علم و فناوری است که می تواند زمینه ساز رشد و توسعه علمی و هدایت دانش آموزان به مسیرهای درست برای ساخت آینده ای بهتر باشد.

وی همچنین با تقدیر از مدیر و کادر هنرستان مبین خلیج فارس تاکید کرد: برای دریافت مجوز ایجاد این رشته در جزیره کیش همکاران ما مسیر بسیار سختی را پشت سر گذاشته اند که قابل تقدیر است.

حیدری راد با اشاره به اینکه خانواده ها برای آشنایی بیشتر با این رشته می توانند به مدرسه مراجعه کرده و اطلاعات کافی دریافت کنند افزود: امسال این رشته به صورت رایگان و با ظرفیت ۱۰ دانش آموز و به صورت غیرحضوری ارائه می شود و برگزاری کلاس های عملی نیز با دریافت مجوز از شورای سلامت و با رعایت اصول بهداشتی با کمترین ظرفیت( به صورت ۲ نفره) صورت خواهد گرفت.

وی در تشریح بیشتر این رشته افزود: در این رشته گیاهان کمیاب و آپارتمانی و گیاهان نورگریز به سادگی قابلیت کشت دارند.

سرپرست اداره آموزش و پرورش کیش خاطر نشان کرد: با توجه به ظرفیت های فراوان کیش و وجود اقوام مختلف ایران زمین در جزیره مرجانی می توان بسیاری از رویدادهای مهم مانند ایجاد رشته کشت بافت و سلول گیاهی را در جزیره کیش به صورت پایلوت اجرایی کرده و در صورت موفقیت به سراسر کشور تسری داد.

وی همچنین در خصوص تامین تبلت و گوشی هوشمند برای دانش آموزان کم بضاعت در کیش نیز افزود: با همکاری تمامی اقشار و نهادهای مستقر در کیش اعم از دولتی و بخش خصوصی و خیرین  بخشی از نیازها مرتفع شده و بخش دیگر نیز تهیه و آماده اهدا به دانش آموزان است.

نویسنده : زیبا حسین زاده | منبع خبر : اخبار کیش
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.