روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Tuesday, 30 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 22 شوال 1445
شناسه خبر : 45170
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 23 مهر 1402 - 14:45 | | ارسال توسط :
رییس‌کل بانک مرکزی:

رشد اقتصاد ایران در نیمه نخست سال ۲۰۲۳ به ۵.۸ درصد رسید

رئیس‌کل بانک مرکزی گفت: نرخ رشد اقتصاد کشور در ۲ فصل نخست سال ۲۰۲۳ به‌طور متوسط به ۵.۸ درصد و رشد سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۲۲ به ۶.۷ درصد رسید.
رشد اقتصاد ایران در نیمه نخست سال ۲۰۲۳ به ۵.۸ درصد رسید

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا،«محمدرضا فرزین»‌ در جلسه روسای کل بانک مرکزی و وزرای منطقه خاورمیانه و آسیای مرکزی صندوق بین‌المللی پول (MENAP) که امروز (یکشنبه) در مراکش با سخنرانی خانم «گئورگیوا» مدیرعامل صندوق بین‌المللی پول برگزار شد، با اشاره به موفقیت‌های دولت ایران در کنترل مهار تورم و رشد اقتصادی در ۶ ماه گذشته، افزود: دولت و بانک مرکزی به اجرای سیاست‌های تثبیت اقتصادی برای کنترل تورم و تحقق رشد اقتصادی پایبند است.

وی گفت: اقتصاد ایران پس از تحمل تکانه‌های مختلف، هم اکنون به پایداری لازم دست یافته است.

فرزین تصریح‌کرد: دولت و بانک مرکزی در واکنش به تکانه‌های بیرونی، بسته سیاستی شامل مجموعه ای از سیاست‌های متوازن به منظور تثبیت اقتصادی را طراحی و عملیاتی کرده است.

رئیس‌کل بانک مرکزی در ادامه این اجلاس بیان‌داشت: یکی از موضوعات اساسی کنونی اقتصاد ایران، مساله تورم است که کنترل آن همراه با حمایت از خانواده‌های آسیب‌پذیر از اهداف اساسی سیاست متوازن تثبیت است.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های مربوط به کنترل تورم و نقدینگی در ایران، ادامه‌داد: بانک مرکزی با اجرای سیاست‌های کنترلی ترازنامه بانک‌ها و سیاست‌های پولی مناسب، توانسته در جهت کاهش نقدینگی و مهار انتظارات تورمی، گام‌های اساسی بردارد.

این مقام مسوول تاکید کرد: دولت و بانک مرکزی به سیاست‌های پولی و مالی احتیاطی متعهد است و با توجه به مذاکرات جاری بین ایران و صندوق بین المللی پول و تلاش دو طرف، برای تقویت ارتباطات امیدواریم.

فرزین همچنین در ابتدای این جلسه با ابراز تسلیت بابت حوادث طبیعی در مراکش، لیبی و افغانستان به مردم و دولت این کشورها، همچنین بابت فجایع رژیم صهیونیستی و بروز فاجعه انسانی در نوار غزه ابراز تاسف و با مردم نوار غزه ابراز همدردی کرد.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.