روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 20 شوال 1445
شناسه خبر : 32294
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اجتماعی تاریخ انتشار : 13 تیر 1401 - 9:24 | | ارسال توسط :
رئیس پلیس فتا کیش:

رعایت نکردن اصول ایمنی در فضای مجازی مهمترین عامل ایجاد جرائم سایبری است

رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی کیش با اشارهر به اینکه 95 درصد جرایم اینترنتی کیش سنتی سایبری است گفت: بی توجهی به هشدارها، سهل انگاری و عدم رعایت نکات امنیتی توسط کاربران از مهمترین عوامل سوء استفاده مجرمان در فضای مجازی است.
رعایت نکردن اصول ایمنی در فضای مجازی مهمترین عامل ایجاد جرائم سایبری است

به گزارش روزنامه اخبار کیش، سرهنگ محسن بابایی، در گفتگو با خبرنگار اظهار کرد: به دلیل اینکه بسیاری از کاربرانی که وارد فضای مجازی می شوند از دانش کافی در حوزه سایبری برخوردار نیستند در دام کلاهبرداران گرفتار می شوند.

وی با بیان اینکه جرم در فضای مجازی به ۲ دسته جرائم سنتی سایبری و سایبری محض تقسیم می شود، عمده جرائم سایبری در جزیره کیش رار سنتی ساییری عنوان کرد و افزود: تنها ۵ درصد از جرائم سایبری در کیش سایبری محض و ۹۵ درصد جرایم اینترنتی رخ داده در جزیره سنتی سایبری است.

بابایی در توضیح جرائم سایبری سنتی گفت: جرایم سنتی سایبری به دسته جرائمی گفته می شود که قبل از وجود داشته اند و اینک در بستر فضای مجازی توسط مجرمان شکل جدید به خود گرفته است و برای پیشگیری از گرفتار شدن در دام اینگونه مجرمان نیاز است تا کاربران با سواد رسانه ای آشنایی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در جزیره کیش کلاهبرداری بیشترین جرم فضای سایبری را تشکیل می دهد افزود: ۷۹ درصد بزه های سایبری در کیش کلاهبرداری اینترنتی به شکل های گوناگونان مانند پیامک های جعلی سامانه های قضایی( همتا) ، یارانه، سهام عدالت، برنده شدن در جشنواره های مختلف و مانند آن است که  غیره است که عمده شیوه ها در فضای غیر سایبر نیز قابلیت انجام دارد.

رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی ویژه کیش با اشاره به کاهش ۲۰ درصدی کلاهبرداری ها در فضای مجازی در کیش نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته از ابتدای سال جاری تاکنون افزود: ۱۱ درصد پرونده های تشکیل شده در حوزه ایجاد مزاحمت، ۷ درصد حوزه نشر اکاذب و هتک حیثیت و ۳درصد نیز سایر موارد است.

وی افزود: در راستای اهمیت افزایش سواد رسانه ای در پیشگیری از جرائم سایبری و گرفتار شدن در دام کلاهبرداران در این فضا پلیس سعی کرده است در سه ماهه ابتدای سال جاری از راه های مختلف به ارائه آموزش و هشدار پرداخته و نسبت به کاهش پرونده ها گام های موثری بردارد.

بابایی با اشاره به حضور مستمر تیمهای پایش و رصد پلیس در فضای مجازی اعم از گروه ها و کانال های مختلف، با استفاده از قابلیت های سایبری پلیس تاکید کرد:  با مجرمان و کلاهبرداران  فضای مجازی  با جدیت در سال جدید نیز برخورد می شود.

گفتنی است، پلیس فتا به‌ صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند مشکلات خود را در خصوص فضای مجازی با مراجعه حضوری و همچنین استفاده از سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارش‌های مردمی در میان بگذارند.

نویسنده : زیبا حسین زاده | منبع خبر : روزنامه اخبار کیش
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.