روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Sunday, 19 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 6740
  پرینتخانه » استان تاریخ انتشار : 15 شهریور 1399 - 12:48 | | ارسال توسط :

رونمایی از محصولات یک شرکت دانش بنیان با حضور مشاور رئیس جمهور

در سفر یک روزه مرتضی بانک مشاور رئیس جمهور به جزیره قشم از چندین پروژه عمرانی بازدید و رونمایی شد.
رونمایی از محصولات یک شرکت دانش بنیان با حضور مشاور رئیس جمهور

در سفر یک روزه مرتضی بانک مشاور رئیس جمهور به جزیره قشم از چندین پروژه عمرانی بازدید و رونمایی شد.

به گزارش روزنامه اخبار کیش از مهر، با حضور مرتضی بانک مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی کشور، حمیدرضا مومنی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و هیات همراه از جدیدترین محصولات تولید شده توسط یک شرکت دانش بنیان در قشم رونمایی شد.

مرتضی بانک اظهار داشت: یکی از مهمترین شاخص های تحقق اقتصاد مقاومتی تکیه بر تکنولوژی های جدید و فعالیت شرک ‎های دانش بنیان است که با تغییر رویکردی که در این حوزه در منطقه آزاد قشم اتفاق افتاده، شاهد رشد و شکوفایی صنایع دانش بنیان با نگاهی صادراتی در این منطقه هستیم.

بانک بیان داشت: افزایش توان و ظرفیت تولید موجب تقویت کشور در حوزه صنایع و کاهش وابستگی ها به کشورهای خارجی شده و فعالان صنعت شناورسازی جزیره قشم، با ارتقاء دانش فنی توانسته اند تا این منطقه را به یکی از قطب های مهم کشور در ساخت انواع شناورهای مسافری، باری، تفریحی، آلاچیق‌های گردشگری، و همچنین شناورهای با کاربری مختلف تبدیل کنند.

همچنین در ادامه بازدید از پروژه های منطقه آزاد قشم مرتضی بانک وهیات همراه با حضور در منطقه سلخ جزیره قشم از نحوه ساخت اسکله و موج شکن در قالب فاز ۲ سوخت رسانی و خدمات کشتیرانی به عنوان بزرگترین بندر سوخت رسانی کشور بازدید کردند.

مشاور رییس جمهوری در حاشیه این بازدید این اسکله و موج شکن را هاب (نقطه اتصال) نفت، گاز و پتروشیمی در منطقه خواند و گفت: با آغاز بهره برداری از این پروژه و پروژه هایی از این دست که در دست اجرا هستند، جزیره قشم به مرکز تولید، تامین و صدور انرژی در جنوب کشور تبدیل خواهد شد.

در ادامه بازدید یک روزه از جزیره قشم مرتضی بانک وهیات همراه با حضور در منطقه جنگلی حرا جزیره قشم، یکی از بزرگترین اسکله های نفتی در جنوب کشور را که به تامین مواد اولیه پالایشگاهی، نفت خام فوق سنگین وصادرات میعانات نفتی مانند بنزین، گازوئیل و قیر در این جزیره مبادرت خواهد کرد، مورد بازدید قرار دادند.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور در حاشیه این بازدید راه اندازی این اسکله را نشانه ای عینی از توسعه روابط بخش خصوصی و دولت با مدیریت سازمان منطقه آزاد قشم اعلام کرد و گفت: ۳۰ درصد سرمایه گذاری این پروژه توسط سازمان منطقه آزاد قشم و ۷۰ درصد آن بوسیله بخش خصوصی انجام شده وعملیات ساخت جهت اتمام این پروژه با تلاش های سربازان جبهه تولید و سازندگی در حال انجام است.

پروژه اسکله نفتی حرا جزیره قشم با ظرفیت تامین و صدورسالانه ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تن مواد اولیه پالایشگاهی، نفت خام فوق سنگین ومیعانات نفتی مانند بنزین، گازوئیل و قیر با ۵۳ میلیون یورو سرمایه گذاری و ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی در منطقه جنگل های حرا جزیره قشم در دست ساخت است.

نویسنده : تحریریه اخبار کیش | منبع خبر : مهر
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.