روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 20 شوال 1445
شناسه خبر : 17724
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, فرهنگی تاریخ انتشار : 04 خرداد 1400 - 15:43 | | ارسال توسط :

رونمایی از پوستر دومین دوره جشنواره داستان صوتی کیش

پوستر دومین دوره جشنواره داستان صوتی کیش با عنوان واگویه‌های جنوب رونمایی شد.

به گزارش روزنامه اخبار کیش از خبرگزاری صداوسیما ، معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش مسئولیت جشنواره واگویه‌های جنوب را حفظ و حراست از زبان و لهجه‌های جنوب کشور عنوان کرد و گفت: امیدوارم بتوانیم با ثبت و ضبط داستان‌ها، اصالت جنوب را به صورت مستمر حفظ کنیم.

مدیر هنری دومین دوره جشنواره داستان صوتی کیش با ارائه جزییات فراخوان این رویداد، افزود: اولویت پذیرش آثار با داستان‌هایی است که به زبان فارسی و لهجه‌ی یکی از استان‌های جنوبی کشور شامل هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خوزستان، بوشهر، فارس، چهارمحال و بختیاری، یزد، کرمان و کهگیلویه و بویراحمد، روایت شده باشد.

امین جوکار در خصوص شرایط شرکت در جشنواره گفت: حضور در جشنواره محدودیت سنی ندارد و هر شرکت‌کننده مجاز به ارسال حداکثر ۳ داستان صوتی با فرمت mp۳ می‌باشد.

مدیر هنری جشنواره واگویه‌های جنوب زمان مجاز برای روایت هر داستان را حداقل ۵ دقیقه و حداکثر ۱۵ دقیقه عنوان کرد و استفاده از موسیقی در متن روایت داستان را مجاز بر شمرد.

جوکار همچنین استفاده از افکت‌های صوتی که صدای راوی را از شکل واقعی دور کند غیر مجاز اعلام کرد و افزود: نویسنده و راوی داستان‌ها باید «یک نفر» باشند و راوی امکان روایت داستان شخص دیگری را ندارد، تمام حقوق مادی اثر برگزیده نیز به جشنواره تعلق دارد و حقوق معنوی آن برای مولف و خالق اثر محفوظ است.

وی همچنین با اشاره به اینکه راستی‌آزمایی تعلق اثر به فرد شرکت‌کننده به طور قطع انجام می‌شود تصریح کرد: تبعات حقوقی عدم اصالتِ احتمالی، برعهده شرکت‌کننده در جشنواره خواهد بود.

مدیر هنری جشنواره واگویه‌های جنوب در بخش دیگر سخنان خود گفت: علاقه‌مندان تا سوم مهر امکان بارگذاری داستان‌های خود را در درگاه اینترنتی festival.kish.ir خواهند داشت.

جوکار بیان کرد: در آیین اختتامیه دومین جشنواره داستان صوتی کیش که دی امسال برگزار خواهد شد از سه تولیدکننده برتر با جایزه‌های ۴۰، ۳۰ و ۲۰میلیون ریالی، دیپلم افتخار و همچنین تندیس تقدیر خواهد شد و علاوه بر آن دو داستان تحسین‌شده از سوی هیئت داوران نیز جوایز ۵ میلیون ریالی دریافت می‌کنند.

امین جوکار، منصور ضابطیان و شاهین بهرام‌نژاد داوری دومین دوره جشنواره داستان صوتی کیش را بر عهده دارند.

اولین دوره این جشنواره سال گذشته با حضور داستان‌نویسانی از استان‌های بوشهر، هرمزگان، خوزستان و سیستان بلوچستان برگزار شد.

| منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.