روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Wednesday, 15 May , 2024
امروز : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 8 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 19474
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اجتماعی تاریخ انتشار : 23 تیر 1400 - 18:05 | | ارسال توسط :

رییس مرکز توسعه سلامت: رعایت پروتکل های بهداشتی در کیش کاهش یافت

رییس مرکز توسعه سلامت جزیره کیش گفت: رعایت پروتکل‌ها بهداشتی در این جزیره به زیر ۷۰ درصد کاهش یافته که عمده دلیل افزایش شیوع ویروس کرونا همین مساله است.
رییس مرکز توسعه سلامت: رعایت پروتکل های بهداشتی در کیش کاهش یافت

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا،محمدرضا رضانیا روز چهارشنبه اظهار داشت: در صورت تداوم عدم رعایت پروتکل های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک در محل های عمومی پیش بینی می شود در چند روز آینده شاهد افزایش موارد مثبت بیماری به زمان حال باشیم.

وی اضافه کرد: طبق بررسی های انجام شده هم اکنون رعایت پروتکل های بهداشتی در جامعه به صورت میانگین به کمتر از ۷۰ درصد رسیده که برخی از اماکن از جمله کنار ساحل این میزان کمتر نیز هست.

رضا نیا با اشاره به رشد ۲ درصدی شناسایی موارد مثبت بیماری و ۲.۵ برابری بیماران بستری در بیمارستان یادآور شد: کاهش تردد در جامعه و ماندن در خانه را بهترین راه مقابله با ویروس کرونا و کمک به کادر بهداشت و درمان است.

وی افزود: سرماخوردگی، آب ریزش بینی، گلو درد، سرفه، تب و بی حالی از علائم اولیه ابتلا به ویروس کرونا است و شخص علامت دار با مراجعه به پزشک باید نسبت به رعایت قرنطینه اقدام کند.

از ابتدای شیوع پاندمی کرونا تا ساعت ۲۴ سه شنبه ۲۲ تیر در این جزیره پنج هزار و ۶۴۳ بیمار مبتلا به ویروس کرونا (کووید ۱۹ و نوع جهش یافته انگلیسی) شناسایی شده است که ابتلای حدود ۴۱ نفرآنان در روز گذشته تایید شد،

اکنون ۲۸  بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان کیش بستری هستند .

جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان بوده در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.