روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Thursday, 9 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 2 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 31658
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اجتماعی تاریخ انتشار : 28 خرداد 1401 - 9:26 | | ارسال توسط :

زخمی شدن گسل اصلی هرمزگان و وقوع پس لرزه‌ها

مشاور عالی و استاد بخش سونامی و زمین لرزه دانشگاه هرمزگان گفت: گسل اصلی منطقه هرمزگان زخمی شده است و ریزش دیواره‌های گسل منجر به پس لرزه می‌شود.
زخمی شدن گسل اصلی هرمزگان و وقوع پس لرزه‌ها

به گزارش روزنامه اخبار کیش از خبرگزاری صداوسیما ، پروفسور محمد مختاری گفت: زمین لرزه‌هایی که در جزیره کیش احساس می‌شود پس لرزه شوک اصلی است که در هفته گذشته رخ داد.

وی تصریح کرد: منطقه هرمزگان جزء مناطق زلزله خیز است و پس لرزه‌هایی که در یکی دو روز گذشته رخ داده است بر اساس شواهد علمی و تجربی طبیعی است و زلزله ۵ و دو دهم ریشتری دو روز گذشته که در هرمزگان رخ داد و جزیره کیش را هم لرزاند شوک اصلی بوده است.

استاد بخش سونامی و زمین لرزه دانشگاه هرمزگان گفت: گسل اصلی منطقه هرمزگان زخمی شده است و ریزش دیواره‌های گسل منجر به پس لرزه می‌شود و این پس لرزه‌ها معمولاً بین ۲ تا ۴ ریشتر به وقوع می‌پیوندد.

پروفسور محمد مختاری افزود: در مناطق زلزله خیز کشور وقتی شوک اصلی رخ می‌دهد مدت‌ها پس از آن پس لرزه‌هایی به بزرگی دو تا چهار ریشتر به وقوع می‌پیوندد و ممکن است این پس لرزه‌ها ماه‌ها نیز ادامه داشته باشند.

وی به ساکنان هرمزگان و جزیره کیش اعلام کرد خونسردی خود را حفظ کنند.

| منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.