روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 7646
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش تاریخ انتشار : 02 مهر 1399 - 10:18 | | ارسال توسط :

زمینه آزادی یازده زندانی غیرعمد با کمک های مومنانه خیرین کیش فراهم شد

زمینه آزادی یازده زندانی غیرعمد از ساکنان جزیره کیش که در زندان به سر می بردند به همت خیرین جزیره کیش فراهم و این زندانیان آزاد شده به آغوش خانواده های خود بازگشتند.
زمینه آزادی یازده زندانی غیرعمد با کمک های مومنانه خیرین کیش فراهم شد

زمینه آزادی یازده زندانی غیرعمد از ساکنان جزیره کیش که در زندان به سر می بردند به همت خیرین جزیره کیش فراهم و این زندانیان آزاد شده به آغوش خانواده های خود بازگشتند.

به گزارش روزنامه اخبار کیش، طی نشستی که با حضور معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش، امام جمعه موقت کیش، رئیس دادگستری و دادستان کیش و جمعی از خیرین که در این امر خداپسندانه مشارکت داشتند صورت گرفت، حجت الاسلام یوسف پور امام جمعه موقت جزیره کیش اظهار کرد: با توجه به اینکه پایه ریزی این امر خیر در ایام محرم و با این نیت که هزینه های برگزاری مراسم که به دلیل کرونا امسال برگزار نمی شود به امر خیر آزادسازی زندانیان تبدیل شود صورت گرفت می توان گفت که حضرت حسین بن علی (ع) همواره کشتی نجاتی است که اگر به آن متوسل شویم راه نجات را خواهیم یافت.

وی افزود: این حرکت یک تلاش کوچک بود که با تبدیل شدن به یک پویش مردمی راه آزادی تعدادی از زندانیان را هموار کد و امیدواریم با ادامه مسیر و قرار گرفتن در ایام الله اربعین زمینه آزادی تعداد بیشتری از مومنان دربند که به دلیل جرائم غیرعمد در زندان به سر می برند فراهم شود.

یاسین مطهری زاده رئیس دادگستری کیش نیز در این مراسم اظهار کرد: به همت خیرین جزیره مرجانی کیش مبلغ ۳ میلیارد ۶۰۰ میلیون ریال جمع آوری و زمینه آزادی یازده زندانی از ساکنان جزیره کیش که به واسطه جرائم غیرعمد در زندان به سر می بردند فراهم شد.

وی با گرامی داشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدا افزود: امنیت مثال زدنی که امروز در سایه آن می توانیم به آسودگی زندگی کنیم مرهون از خود گذشتگی و ایثار رزمندگان و شهدای دفاع مقدس است.

مطهری زاده با اشاره به اینکه بارقه ذهنی این اتفاق نیک توسط یکی از کیشوندان و هیئت امنای هیئت محبان المهدی کیش زده شد و با راه اندازی پویش مومنانه ای در این زمینه و همکاری و همیاری رسانه ها و مطبوعات جزیره کیش این امر خداپسندانه به سرانجام رسید و یازده زندانی آزاد شده به آغوش خانواده های خود بازگشتند.

وی با بیان اینکه تعدادی از زندانیان آزاد شده از زنان سرپرست خانوار بودند که آزاد شدند افزود: این کمک های مومنانه برای زندانیان پایان دادن به چشم انتظاری خانواده هاست که قطعا در امنیت اجتماعی جامعه نیز تاثیر فراوان خواهد داشت ضمن اینکه یک فرهنگ سازی زیبا در جامعه اسلامی است.

رئیس دادگستری کیش با تقدیر از امام جمعه کیش و جامعه روحانیت، هیئت های مذهبی، جامعه بازاریان و بازرگانان کیش، رسانه ها و بسیاری از خیرین که در کنار مردم حضور داشته و در این امر خیر شرکت کردند خاطر نشان کرد: در این امر خیر انسان های بزرگ و ارزشمند بسیاری همکاری داشتند که تمایل به فاش شدن و ذکر نام خود ندارند و امیدواریم که خداوند در مسیر های پر پیچ و تاب زندگی همواره راهگشا و همراه آنان باشد.

سعید پورعلی معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این نشست با بیان اینکه این پویش زیبا ریشه در محرم دارد افزود: هر کاری فارغ از سیتم دولتی باشد با همت مردمی زودتر به بار نشسته و بهتر پیشمی رود.

وی با اشاره به اینکه در جزیره کیش پیش از این سه پویش زلزله، سیل و همدلی مومنانه را شاهد بودم افزود: مردم کیش نشان دادند که در جریان همدلی ها چیزی کم نمی گذارند و قطعا این رویداد ها نشان از فضای معنوی حاکم بر جزیره کیش دارد.

عباسی دادستان کیش نیز در این نشست این اتفاق را از شیرین ترین بخش فعالیت های دادگستری در کنار تمامی تلخی های موجود در این حرفه برشمرد و افزود: این اتفاق نشان داد که همچنان فرهنگ نوعدوستی و همدلی در جامعه وجو دارد و امیدواریم که ادامه دار باشد.

رحمان سادات نجفی مدیرعامل جامعه بازاریان و بازرگانان کیش نیز با تقدیر از تمامی مشارکت کنندگان در این امر مهم و مومنانه که موجب شادی جمعی از خانواده های کیشوند شد افزود: این تلاش ها به هیچ عنوان منافاتی با فعالیت های ستاد دیه نداشته و در موازات آن قرار ندارد بلکه این رویداد نیک با همدلی مردم و حمایت های قوه قضائیه کیش و خیرین این خاکپاره مرجانی شکل گرفت.

گفتنی است؛ در این امر خداپسندانه؛ بسیاری از مردم حتی با کمترین مبلغ در حدود ۵ هزار تومان نیز مشارکت کرده بودند که جمع کمک های خرد مردمی در حدود ۸۵ میلیون تومان ثبت شده بود. و کسری این مبلغ توسط خیرین جزیره کیش پرداخت و زندانیان در بند آزاد شده و به آغوش خانواده های خود بازگشتند.

بی تردید نقش رسانه ها در این امر خداپسندانه بر کسی پوشیده نیست و امیدواریم همکاران رسانه های همچنان در این پویش به یاری خانواده های زندانی ادامه دهند.

نویسنده : زیبا حسین زاده | منبع خبر : اخبار کیش
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.