روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 25 شوال 1445
شناسه خبر : 24664
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اجتماعی تاریخ انتشار : 21 آذر 1400 - 16:55 | | ارسال توسط :

سنجش سلامت دانش آموزان کیش در سه پایگاه انجام می شود

رییس مرکز توسعه سلامت کیش گفت: طرح سنجش سلامت دانش آموزان پایه دهم این جزیره در سه پایگاه انجام می شود به مدت ۲۵ روز انجام می شود.
سنجش سلامت دانش آموزان کیش در سه پایگاه انجام می شود

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا، محمدرضا رضانیا روز یکشنبه با اعلام این خبر به رسانه ها اظهار داشت: طرح سنجش سلامت دانش آموزان پایه دهم کیش از ۲۳ آذر تا ۱۸ دی ماه با همکاری آموزش و پرورش انجام می شود.

وی اضافه کرد: دانش آموزان در این طرح برای شناسایی برخی از بیماری و نقایصی مانند اختلالات رشد، اضافه وزن، مشکلات بینایی و شنوایی جهت اقدامات درمانی و ثبت در سامانه شناسنامه سلامت معاینه می شوند.

رضانیا اضافه کرد: در این طرح به صورت رایگان قد، وزن، سنجش توده بدنی، کنترل واکسیناسیون و معاینات پزشکی از جمله ارزیابی و تشخیص سابقه بیماری در دانش آموزان و خانواده بررسی می شود و پس از تشکیل پرونده، در صورت نیاز به متخصصان مربوطه ارجاع داده می شوند.

رییس مرکز توسعه سلامت کیش یادآور شد: هماهنگی های لازم جهت زمان بندی و نحوه حضور دانش آموزان پایه دهم  با آموزش و پرورش صورت گرفته است و این افراد می توانند با هماهنگی مدیران مدارس خود و  نسبت با توجه به محل سکونت به یکی از این مراکز و پایگاه های سلامت مراجعه کنند.

وی افزود: مرکز خدمات جامع سلامت بوعلی و پایگاه های سلامت صدف و سحر در مدت زمان اجرای طرح هر روز بجز روزهای تعطیل از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲:۳۰ نسبت به تکمیل پرونده سلامت دانش آموزان  اقدام می کنند.

این جزیره دارای ۵۱ مدرسه شامل ۲۳ مدرسه دولتی و ۱۸ مدرسه خصوصی با ۳۶۷ کلاس درس (۲۶۸ کلاس مدارس دولتی و ۹۹ کلاس مدارس خصوصی) است؛ در این مدارس ۹ هزار و ۷۷۵ دانش آموز مشغول تحصیل بوده که هشت هزار و ۳۶۰ نفر در مدارس دولتی و یک هزار و ۴۱۵ نفر در مدارس خصوص مشغول علم آموزی هستند.

جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان بوده در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.