روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 25 شوال 1445
شناسه خبر : 11012
  پرینتخانه » استان, ایران تاریخ انتشار : 23 آذر 1399 - 7:34 | | ارسال توسط :

سه طرح بندری در جاسک تا پایان سال بهره برداری می شود

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: علاوه بر طرح های توسعه ای که در طرح جامع بندر جاسک پیش بینی شده که در آینده نزدیک عملیات اجرایی آن آغاز می شود سه طرح مهم بندری که هم اکنون در این بندر در حال انجام است بر اساس برنامه زمان بندی تا پایان سال جاری بهره برداری می شود.
سه طرح بندری در جاسک تا پایان سال بهره برداری می شود

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: علاوه بر طرح های توسعه ای که در طرح جامع بندر جاسک پیش بینی شده که در آینده نزدیک عملیات اجرایی آن آغاز می شود سه طرح مهم بندری که هم اکنون در این بندر در حال انجام است بر اساس برنامه زمان بندی تا پایان سال جاری بهره برداری می شود.

به گزازرش روزنامه اخبار کیش از ایرنا، علی رضا محمدی کرجی ران پس ازبازدیدهای میدانی از روند احداث طرح های دریایی و بندری و دیدار با مسوولان، تجار و بازرگانان جاسک و سیریک افزود: آنچه در راستای افزایش مبادلات تجاری با کشورهای هدف از طریق بنادر کوچکتر محقق شده، ترسیم چشم انداز صحیح و بهره گیری از ظرفیت های جغرافیایی، دریایی و بندری این بنادر است.
وی ادامه داد: این ظرفیت ها توانسته ضمن ایجاد اشتغال مولد و رونق بخشی صادرات، این بنادر را به عنوان کانوهای مهم صادرات محصولات کشاورزی، زراعی و یخچالی مطرح کند.
مدیرکل بنادر و دریانوردی افزود: بازسازی و نوسازی ۵۰۰ متر اسکله بندر جاسک با هزینه کرد۱۶۰میلیارد ریال که درسه فاز کاری تعریف شده و هم اکنون مرحله سوم آن در حال انجام است.
محمدی کرجی ران ادامه داد: احداث ساختمان مرجع دریایی با هدف ارائه خدمات بهتر در حوزه های جستجو و نجات و کنترل ترافیک دریایی با ۲۴ متر ارتفاع و هزینه ۶۵ میلیارد ریال و همچنین اجرای  پروژه اطفا حریق بندر از مهم ترین طرح هایی است که تا پایان سال جاری مورد بهره برداری قرار می گیرند.
محمدی کرجی ران در بخش دیگری با اشاره به مشخصات فنی اسکله در حال احداث سیریک گفت: این اسکله از نوع شمع و عرشه به طول ۱۰۴ متر و هزینه ای بالغ بر ۵۲۰ میلیارد ریال در حال انجام  است.
وی شمع کوبی به تعداد ۸۴ عدد، اجرای راکفیل و سنگ فیلر به حجم ۱۸۰۰ مترمکعب، اجرای ملحقات اسکله شامل فندر، پولارد و نردبان و همچنین اجرای کانال های تاسیساتی را از دیگر اقدامات عنوان کرد که برای ساخت این اسکله پیش بینی شده است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، پیشرفت فیزیکی اسکله شمع و عرشه سیریک را ۸۵ درصد و زمان بهره‌برداری از آن را نیمه نخست سال ۱۴۰۰ اعلام کرد و بیان داشت: با بهره برداری از این اسکله امکان پهلو گیری همزمان ۲ فروند شناور با ظرفیت ۲۰۰۰ تن آماده می شود.
به گفته وی، همزمان با اجرای این پروژه، طرح اطفا حریق این بندر نیز در قالب طرح جامع اطفاء حریق بنادر شرق استان  با پیشرفت فیزیکی ۸۰ در صدی در حال اجرا است.
محمدی کرجی ران اضافه کرد: برای اجرای طرح جامع اطفاء حریق بنادر شرق استان ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.
بنادر سیریک و جاسک در شرق استان هرمزگان  طی سال های اخیر، صادرات محصولات را از طریق کانتینرهای یخچالی مورد توجه قرار داده که این امر ضمن تضمین ماندگاری بالا، اقبال تجار و بازرگانان را برای صادرات محصولات خود به بازارهای هدف از طریق این ۲ بندر دوچندان کرده است.

نویسنده : تحریریه اخبار کیش | منبع خبر : ایرنا
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.