روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Monday, 29 April , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 21 شوال 1445
شناسه خبر : 39325
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اجتماعی تاریخ انتشار : 10 فروردین 1402 - 13:21 | | ارسال توسط :

شرط واردات موتورشارژی به کیش کسب پروانه استاندارد کالا است

سرپرست معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش گفت: از ابتدای امسال با تعیین سهمیه بندی مجوز واردات موتورشارژی به کیش تولیدکنندگان و واردکنندگان شش ماه فرصت کسب پروانه استاندارد کالا برای تولیدات خود را دارند.

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا،علیرضا ابراهیم پور در نشست خبری ساماندهی موتورهای شارژی گفت: براساس برگزاری جلسات شورای ترافیک در سال گذشته شیوه نامه‌ای در خصوص واردات و تردد موتورهای شارژی در جزیره کیش تعیین شد.

وی با اشاره به اینکه براساس مصوبه اسفند پارسال، تولیدکنندگان و واردکنندگان موتورهای شارژی ملزم به رعایت دستورالعمل‌های این مصوبه با همکاری و نظارت اداره استاندارد، صنایع، بازرگانی، گمرک و حمل و نقل جزیره کیش هستند افزود: اولین بند این مصوبه در خصوص سهیمه واردات موتورهای شارژی به جزیره است که براساس نیازسنجی هرسال تعیین می‌شود.

سرپرست معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش گفت: مجوز واردات امسال ۵۰۰ دستگاه موتورشارژی تعیین شده است و براساس بررسی و نیازسنجی مدیریت حمل و نقل عمومی کیش به ازای خروج سه موتورشارژی دارای پلاک از جزیره مجوز واردات یک موتور شارژی صادر خواهد شد.

وی اضافه کرد: براساس مصوبه اسفند سال گذشته بخشی از موتورهای شارژی که همراه با پلاک ملی وارد جزیره کیش شده اند به دلیل قرار نگرفتن در بانک اطلاعاتی مدیریت حمل و نقل می‌بایست در جزیره کیش پلاک شوند.

ابراهیم پور خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال و تعیین سهمیه بندی مجوز واردات موتورشارزی به کیش تولیدکنندگان و واردکنندگان شش ماه فرصت دارند تا پروانه استاندارد کالا برای تولیدات خود را دریافت کنند و آمار موجودی فروشگاه‌های موتورشارژی در جزیره کیش نیز درحال جمع آوری است تا با برنامه ریزی مسنجم بتوانیم ساماندهی مناسبی در این حوزه انجام دهیم.

مدیر حمل و نقل عمومی کیش نیز در این نشست، گفت: از ماه‌های گذشته شیوه نامه تردد و فعالیت ایستگاه‌های ارائه خدمات موتورهای شارژی در جزیره کیش مصوب شد.

مهدی جهانی با اشاره به تعیین هفت ایستگاه ارائه موتورشارژی به گردشگران در کیش، گفت: دو ایستگاه در میدان دلفین، یک ایستگاه در پارک آبی اوشن، یک ایستگاه در منطقه کلبه هور، دو ایستگاه در شمال مجموعه ورزشی میرمهنا و یک ایستگاه نیز در منطقه دامون ساحلی به گردشگران خدمات دهی می‌کنند.

وی افزود: با طراحی دو نوع پلاک برای موتورهای شارژی در جزیره کیش موتورهای ساکنان و موتورهای ویژه گردشگران را مجزا کردیم.

جهانی گفت: تاکنون هفت هزار دستگاه موتورشارژی در جزیره کیش پلاک گذاری شده است و موتورهای وارداتی همراه با پلاک ملی نیز ملزم هستند تا پلاک خود را در سامانه حمل و نقل عمومی جزیره کیش به ثبت برسانند.

وی افزود: در طرح ضربتی ساماندهی موتورهای شارژی از اسفند پارسال تاکنون با ارائه دهندگان غیرمجاز خدمات موتورشارژی درجزیره کیش برخورد شده است و حدود ۴۰۰ دستگاه موتور شارژی نیز توقیف شده است.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.