روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Monday, 13 May , 2024
امروز : دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 6 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 21844
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اجتماعی تاریخ انتشار : 30 شهریور 1400 - 16:55 | | ارسال توسط :

شورای شهر کیش تداوم بخش ایفای نقش در تحقق حکمروایی محلی باشد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: شورای اسلامی شهر کیش از دوره پنجم تا کنون نقش مهمی در تحقق حکمروایی ایفا کرده و لازم است در دوره جدید نیز این روند از سوی اعضا تداوم داشته باشد.
شورای شهر کیش تداوم بخش ایفای نقش در تحقق حکمروایی محلی باشد

به گزارش ثروت نیوز به نقل از ایرنا، جعفر آهنگران روز سه شنبه در نخستین جلسه شورای اسلامی شهر کیش اظهار داشت:  با توجه به این مهم که همکاری و هم گرایی نهادها در جزیره مثال زدنی است، شورای اسلامی شهر کیش از دوره پنجم تا کنون نقش مهمی در تحقق حکمروایی محلی ایفا کرده است.

وی اضافه کرد: اقدامات موثر شورای اسلامی شهر کیش می تواند به عنوان یک الگو به سرزمین اصلی و مناطق آزاد کشور تسری یابد و با توجه به اینکه مناطق آزاد الگوی توسعه هستند و باید کیش نیز در این زمینه الگوی سایر مناطق آزاد کشور باشد.

رییس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به لزوم اهمیت اجماع ملی در مناطق آزاد افزود: این جزیره از یک اجماع نسبی برخوردار است و تا زمانی که مناطق آزاد به یک اجماع ملی نرسد نمی تواند موفق عمل کند.

وی یادآور شد: بخشی از این اجماع توسط شورای شهر شکل گرفته است و سازمان منطقه آزاد کیش نیز با ایجاد تعامل سازنده نمونه ای از یک حکمروایی محلی را در این منطقه اجرا کرده است.

آهنگران بر نقش موثر شورای اسلامی شهر کیش در جلسات، کمیته ها و شوراهای منطقه آزاد کیش اشاره کرد و گفت: هیچ محدودیتی برای مشارکت اعضای شورای اسلامی شهر کیش در تصمیم گیری های جزیره وجود ندارد و این نهاد می تواند ارتباط معنادار سازمان با بومیان کیش را ایجاد کند.

شورای شهر کیش تداوم بخش ایفای نقش در تحقق حکمروایی محلی باشد

رییس شورای اسلامی شهر کیش هدف از برگزاری جلسه شورا با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش را بهره مندی از رهنمودهای سازمان، اعلام کرد و گفت: این شورا با همراهی و همسویی با سازمان پل ارتباطی بین مردم و سازمان خواهد بود.

حجت بزنی افزود: انتقال دفتر شورای شهر کیش از مرکز این جزیره به منطقه سفین می تواند تاثیر بسزایی در سرعت بخشیدن برای پاسخگویی به مطالبات مردم این منطقه باشد.

سرپرست اداره کل حوزه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این جلسه شورای اسلامی شهر کیش را از نظر اجتماعی در حساس ترین دوره فعالیتی خود اعلام کرد و اظهار داشت: شهروندان این جزیره با ورود به نسل دوم و سوم هویت خود را از کیش می گیرند و ضروری است شورای اسلامی در این زمینه کارهای مطالعاتی انجام دهند.

محمد ثاقب فرد یادآور شد: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در اجرای ماده ۶۵ قانون احکام دائمی توسعه، وظایفی فراتر از ریاست بر سازمان منطقه آزاد را بر عهده دارد که شاید بروکراسی سازمان نتواند خیلی کار آمد باشد از این رو شورای اسلامی شهر کیش می تواند در زمینه اعمال وظیفه حاکمیتی در اجرای این ماده نقش مهمی ایفا کند.

وی افزود: بیش از ۱۷۰ مورد از چالش های کیش احصا شده است که بخشی از این چالش ها باید با همکاری شورای اسلامی شهر کیش انجام شود.

ثاقب فرد گفت: وظیفه ما خدمت به کیشوندان و تحقق شعار کیش برای همه بوده و این مهم در امتداد شورای اسلامی شهر است و تمام تلاش بر این است رابطه با بومیان و فراتر از آن، استان هرمزگان بهتر شود و مهمترین حلقه ارتباطی با شهرستان بندر لنگه و استان هرمزگان، شورای اسلامی شهر کیش خواهد بود.

شورای شهر کیش تداوم بخش ایفای نقش در تحقق حکمروایی محلی باشد

معاون فرهنگی و اجتماعی و سرپرست معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این جلسه گفت: زمانی که در جغرافیای سازمان یافتگی اجتماعی ورود پیدا می کنیم دولت سازمان یافته ترین تشکیلات و در بخش های خصوصی و مدنی هم قوام یافته ترین و سازمان یافتگی متعلق به شورای شهر است.

سعید پورعلی با بیان این که شورای اسلامی شهر کیش حلقه ارتباطی مردم با بخش دولتی است، گفت: علاوه بر این که شواری اسلامی شهر کیش در بخش مدنی حلقه ارتباطی است می تواند حلقه های ارتباطی دیگری را ذیل خود تعریف کند که مشارکت بیشتری را بین مردم ایجاد می کند و تجربه های موفقی برای ایجاد این مشارکت وجود دارد.

وی یکی از مهمترین ثمرات شورای شهر دوره گذشته را برقراری ارتباط موثر با بدنه اجتماعی کیش اعلام کرد و افزود: شورا در قالب دیدارها، بازدیدهای مستمر و دعوت مسولان به شنیدن برخی از مسایل و مشکلات در کمیسیون ها و جلسات شورا توانست اعتبار ۲ چندانی به شورای اسلامی شهر در کیش بدهد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با بیان این که اگر اختلاف سلیقه ای وجود داشت به عنوان یک امر طبیعی مانع کارکرد اصلی شورا که“جلب مشارکت مردم، جمع آوری و انتقال مطالبات و پیگیری تحقق مطالبات مردم بود، نشد و این عامل سبب شد که شورا بتواند به عنوان یک بخش مدنی در بسیاری از کمیسیون ها، شوراهای سازمان به ویژه در بخش های اجتماعی حضور موثری داشته باشد.

پورعلی “امکان پذیر کردن دریافت بخشی از ۹ درصد ارزش افزوده شرکت عمران، آب و خدمات را به مثابه شهرداری کیش که حدود ۵۰۰ میلیارد ریال برای این شرکت آورده داشته است، یکی از مهمترین خدمات شورا در دوره گذشته اعلام کرد.

عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش نیز با بیان این که شورای اسلامی شهر یک نهاد مردمی است و قانون نیز شرح وظایف آن را مشخص کرده است، گفت: شورای اسلامی کیش بخاطر ساختاری که برای مناطق آزاد تعریف کردند از اختیارات محدودی برخوردار است و باید اعضای شورا در تصمیم گیری های منطقه آزاد کیش نقش داشته باشند.

مصطفی خانزادی یادآور شد: وظایفی که برای شورای شهر محول شده با برنامه مدون در سیاست گذاری ها نقش آفرینی کنند.

| منبع خبر : خبرگزاری ایسنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.