روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 41070
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 11 خرداد 1402 - 12:11 | | ارسال توسط :

ظهارات امیرعبداللهیان در نشست جمع بندی گردهمایی روسای نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور

حسین امیرعبداللهیان بعد از ظهر روز چهارشنبه در آخرین روز گردهمایی روسای نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور، به بررسی و جمع بندی سمینار برگزار شده پرداخت.
ظهارات امیرعبداللهیان در نشست جمع بندی گردهمایی روسای نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایسنا،حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه با تبیین گفتمان سیاست خارجی کشور ذیل سه اصل عزت، حکمت و مصلحت و با استفاده از اصول ارائه شده از سوی مقام معظم رهبری در دیدار اخیر سفرا و رؤسای نمایندگیها با ایشان، بر نقش مهم نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران بر ضرورت اهتمام و توجه همه آنها به ارتقا کمی و کیفی مناسبات دوجانبه و چندجانبه ایران تاکید کرد.

وی به اظهارات رئیس جمهور در نشست اخیر در جمع سفرا و روسای نمایندگیها اشاره کرد و افزود: اظهارات ایشان در این نشست و موضوعات مطرح شده، حاکی از اهمیت جایگاه و مسئولیتهای  وزارت امور خارجه و اهتمام شخص رئیس جمهور به موضوع سیاست خارجی و روابط بین الملل است.

وزیر امور خارجه موضوع ایرانیان خارج از کشور را دارای اولویتی بالا در مسئولیت ها و وظایف وزارت امور خارجه دانست  و ضمن توصیه اکید بر توجه بیش از پیش سفرا و روسای نمایندگی های کشورمان به این موضوع، خواستار ارتقای روزافزون قابلیتهای فنی سامانه های ارتباطی وزارت امور خارجه در راستای تسهیل امور هموطنان خارج از کشور شد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با اشاره به موضوع تحریمها خاطرنشان کرد، در کنار باز بودن مسیر دیپلماتیک برای رفع تحریمهای ظالمانه، وزارت امور خارجه همچنان به صورت جدی مسیر خنثی سازی تحریمها را دنبال خواهد کرد.

در ابتدای این نشست محمد حسن شیخ الاسلامی، رئیس مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی و دبیر سمینار سفرا، مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی، ناصر کنعانی سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی، علیرضا بیگدلی، معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان، علی باقری، معاون سیاسی و محمد فتحعلی، معاون اداری و مالی وزارت امورخارجه، به ارائه دیدگاه ها و جمع بندی خود از گردهمایی سفرای امسال پرداختند.

| منبع خبر : خبرگزاری ایسنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.