روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Thursday, 16 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 9 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 7302
  پرینتخانه » استان, ایران تاریخ انتشار : 25 شهریور 1399 - 13:35 | | ارسال توسط :

عملکرد سه ساله استاندار هرمزگان در کلام فرماندار بندرعباس

شهریور ماه 1396 فریدون همتی استاندار هرمزگان شد و سومین سالگرد حضورشان در استان است. فرماندار بندرعباس با بیان این مطلب و قدرداني از خدمات استاندار هرمزگان در این مدت در استان گفت: همتی در فرصت کوتاهی پتانسیل ها، ظرفیت ها، مزیت ها و محدودیت های استان در حوزه های مختلف را شناسایی و بین نمایندگان سه قوه در استان انسجام و همدلی ایجاد نموده و همواره نماینده ولی فقیه در استان را محور قرار داد و فارغ از حواشی کار کرد.
عملکرد سه ساله استاندار هرمزگان در کلام فرماندار بندرعباس

شهریور ماه ۱۳۹۶ فریدون همتی استاندار هرمزگان شد و سومین سالگرد حضورشان در استان است. فرماندار بندرعباس با بیان این مطلب و قدردانی از خدمات استاندار هرمزگان در این مدت در استان گفت: همتی در فرصت کوتاهی پتانسیل ها، ظرفیت ها، مزیت ها و محدودیت های استان در حوزه های مختلف را شناسایی و بین نمایندگان سه قوه در استان انسجام و همدلی ایجاد نموده و همواره نماینده ولی فقیه در استان را محور قرار داد و فارغ از حواشی کار کرد.

به گزارش روزنامه اخبار کیش از دریانیوز، عزیزاله کناری گفت: ایشان در این مدت نقاط قوت و ضعف استان را شناسایی نمود و هدفگذاری در حوزه‌های اقتصادی، عمرانی، بهداشتی، درمانی، گردشگری، زیربنایی و… داشت و برخی از روزهای هفته در استان و برخی روزها نیز از مرکز پیگیر امورات استان بود و در این سه سال، حواشی، وی را از اهدافش دور نکرد وی گفت: استان هرمزگان در این مدت استانداری را دارد که علی رغم محدودیت های اعتباری و…، اما هیچگاه درب بسته‌ای را مقابل خود ندید و اعتباراتی را برای اجرای پروژه‌ها اخذ یا تولید کرد.

به گفته فرماندار بندرعباس در سه سال اخیر زمین‌های شور و بکر و لم یزرع ساحلی به مزارع پرورش ماهی و میگو تبدیل کرد واین تهدید به فرصت تبدیل شد که در حال حاضر هرمزگان قطب پرورش ماهی و میگو می باشد و می‌تواند همسان درآمدهای نفتی در آینده برای کشور درآمدزایی داشته باشد.

وی با اشاره به مشکلات کم آبی و فروچاله‌های میناب و مشکلات آبی بندرعباس و اقدام همتی برای توسعه آبشیرین کن ها در استان و اجرای آب شیرین‌کن صدهزار مترمکعبی و تامین بخشی از آب استان از آبشیرین کن یک میلیون مترمکعبی؛ اظهار داشت: با اجرای این پروژه ها، از فشار برداشت آب از سد استقلال برای بندرعباس و میناب قطع شده و از آن برای توسعه کشاورزی میناب استفاده می‌شود.

فرماندار بندرعباس تصریح کرد: رفتن هرمزگانی برای درمان به سایر استان‌ها باعث شد که استاندار بر بخش بهداشت و درمان متمرکز شده تا آخر سال میزان تخت‌های بیمارستانی به دو برابر سه سال قبل خواهد رسید و بیمارستان بزرگی که قرار بود تا ۱۴۰۲ احداث شود، با پیگیری‌های استاندار هرمزگان، تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

به گفته وی از تهدید کرونا در راستای توسعه زیرساخت‌های بیمارستانی با استفاده از ظرفیت‌های ملی و استانی و صنایع توسط استاندار استفاده شد و از طرفی دیگر مدت اجرای پروژه‌ها با تدابیر نماینده عالی دولت در استان کاسته شد.کناری از اجرای اتوبان ساحلی در شرق بندرعباس تا تیاب میناب درجهت استفاده بهینه از خورهای ساحلی نام برد.

وی توجه ویژه استاندار به جزایر و بخصوص جزایر محروم هرمز ولارک را ستود و گفت: حضور اثرگذار دستگاه‌های اجرایی و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در این حوزه‌ها باعث توسعه گردشگری در این جزایر می‌شود.کناری از نهضت راهسازی در بشاگرد در سفر تاریخی چند روزه استاندار به بشاگرد واجرای طرح‌های جاده سازی و انتقال آب در این منطقه و جذب تعهدات صنایع در اجرای مسئولیت‌های اجتماعی در حوزه های مختلف در استان به نیکی یادکرد.

فرماندار بندرعباس تاکید کرد: با تدبیر استاندار هرمزگان ودر شرایط کمبود اعتبارات و…، هیچ پروژه ای در استان متوقف نشد و پروژه هایی برای استان به تصویب رسید که چهره استان در حوزه های مختلف تغییر می کند.

 وی استفاده از ظرفیت قانونی تهاتر را در اجرای پروژه های عمرانی را اقدامی اثرگذار در تسریع اجرای پروژه ها در استان خواند. وی نقش استاندار را در مدیرت بحران آلومینیوم هرمزگان قابل تقدیر خواند. این مقام عالی دولت در شهرستان نیز از همراهی رسانه ها در عرصه اطلاع رسانی در استان قدردانی کرد.

نویسنده : تحریریه اخبار کیش | منبع خبر : دریانیوز
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.