روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Monday, 6 May , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 28 شوال 1445
شناسه خبر : 29711
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, سیاسی تاریخ انتشار : 13 اردیبهشت 1401 - 10:34 | | ارسال توسط :

عید فطر فرصتی برای جبران کاستی‌های انسان در ماه رمضان

امام جمعه کیش در خطبه‌های نماز عیدسعید فطر گفت: عید فطر فرصتی برای جبران کاستی‌های انسان در ماه مبارک رمضان و جلب مغفرت الهی است.
عید فطر فرصتی برای جبران کاستی‌های انسان در ماه رمضان

به گزارش روزنامه اخبار کیش از خبرگزاری صداوسیما ، حجت الاسلام و المسلمین احمد حسن زاده با تبریک عید سعید فطر، گفت: ماه رمضان فرصتی برای خودسازی و تزکیه نفس است و مومنان باید تلاش کنند حالات معنوی ماه رمضان را در طول سال حفظ کنند.

وی با اشاره به اینکه عطوفت و مهربانی بین مسلمانان موجب آرامش در جامعه اسلامی است، افزود: مومنان باید تلاش کنند یاری کننده یکدیگر در مسیر رشد و تقوی الهی باشند.

خطیب نماز عیدسعید فطر در خصوص پرداخت زکات فطره نیز، گفت: پرداخت زکات فطر علاوه بر برکات مادی، برکات معنوی فراوانی هم دارد و فطریه ضامن سلامتی و موجب قبولی روزه‌ها است.

حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده با تاکید بر اهمیت موضوع امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گفت: اگر جامعه امروز درگیر برخی معضلات است به این دلیل است که این واجب دینی در جامعه رعایت نمی‌شود.

وی گفت: راه جبران کوتاهی‌های انسان در ماه رمضان این است که در این عید به کوتاهی‌های خود در اجرای فرامین الهی اعتراف کرده و از درگاه پروردگار طلب مغفرت و آمرزش کنیم.

امام جمعه کیش با مثبت ارزیابی کردن وضعیت فرهنگی جزیره کیش از مسئولان، مردم و دست اندرکاران حوزه فرهنگی و دینی کیش برای تلاش‌های بی دریغ در این حوزه تقدیر کرد.

حجت الاسلام و المسلمین احمد حسن زاده با بیان اینکه مردم جزیره کیش مردمی انقلابی، مذهبی و مثال زدنی هستند، افزود: از تمامی گروه‌های مختلف از جمله خادمان مساجد و پاکبانان که نقش مهمی در برگزاری مراسم ماه مبارک رمضان داشته اند تقدیر می‌کنم.

| منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما
برچسب ها
,
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.