روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 20 شوال 1445
شناسه خبر : 47443
  پرینتخانه » سیاسی, ویژه تاریخ انتشار : 28 دی 1402 - 15:15 | | ارسال توسط :

قالیباف: زنان بین نقش همسری و اجتماعی خود توازن ایجاد می‌کنند؛ مردان دخالت نکنند

رئیس مجلس شورای اسلامی ویژگی انقلاب اسلامی را ورود زنان به جامعه و حفظ کرامت و ارزش زنان دانست و گفت: هیچ کس هم بهتر از زنان نمی‌توانند بین نقش همسری و نقش اجتماعی خود توازن ایجاد کنند و بهتر است مردان در این زمینه دخالت نکنند.
قالیباف: زنان بین نقش همسری و اجتماعی خود توازن ایجاد می‌کنند؛ مردان دخالت نکنند

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا،محمدباقر قالیباف روز پنجشنبه -۲۸ دی- در همایش بانوان شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با شعار زن، مشارکت، تحول حکمرانی؛ ضمن تبریک ماه رجب، گفت: از این ماه باید برای خودسازی و تقوی فردی بهره گرفت. به ویژه در چنین ایامی که جامعه و سیاستمداران بیش از هر زمان دیگری نیازمند تقوی برای جامعه‌سازی است.

وی گفت: برای امام راحل و انقلاب اسلامی، افتخارات متعددی را می‌توان برشمرد. خارج شدن اسلام از کنج حجره‌ها و نقش آفرینی دین اسلام برای عزت بخشی به جامعه اسلامی از این افتخارات است.همه جهان تلاش کرد که فلسطین پس از ۷۵ سال به فراموشی سپرده شود اما اکنون موضوع فلسطین نه فقط موضوع جهان اسلام بلکه موضوع تمام انسانهای کره زمین است.

رئیس مجلس دومین ویژگی انقلاب اسلامی را ورود زنان به جامعه و حفظ کرامت و ارزش زنان دانست و گفت: این کلام و عمل امام است که دخالت زنان را در موضوعات اساسی کشور، سیاست و اجتماع را حق، تکلیف و وظیفه زنان می‌دانست.

قالیباف با بیان اینکه نگاه به زن در غرب با نگاه اسلام متفاوت است، گفت: غرب زنان را ابزاری برای تبلیغات و تهییج می‌داند و تاکید می‌کنند که زنان برای پذیرش در جامعه باید مردانه رفتار و تفکر کنند. اما در جامعه اسلامی بر نقش زن و نه جنسیت وی تاکید می‌شود و موضوع اصلی عدالت جنسیتی است و نه برابری جنسیتی.

قالیباف تصریح کرد: با هر نگاه، روش، اختیار، قدرت و رویکردی، زنان برای فعالیت نباید در  دوراهی میان زن بودن و رسالت مادری و همسری از یک سو و حضور در جامعه و قدرت و سیاست از سوی دیگر قرار گیرند. 

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در همه عرصه‌ها زنان باید مورد تکریم قرار گیرند، گفت: راهی جز باز گذاشتن میدان برای افزایش عاملیت زنان به صورت کمی و کیفی نداریم. این گشایش میدان اما نباید به معنای 《مردواری》 زنان باشد. برخی مشاغل مناسب روح و جسم زن نیست‌.

رئیس مجلس شورای اسلامی، افزود: باید باور کنیم هیچکس مانند زنان نمی‌تواند نگاه زنانه به موضوعات زنانه داشته باشند و هیچ کس هم بهتر از زنان نمی‌توانند بین نقش همسری و نقش اجتماعی خود توازن ایجاد کنند و بهتر است مردان در این زمینه دخالت نکنند.

قالیباف با بیان اینکه، نباید فقط در مقاطع انتخابات فعال شد و به نقش زنان پرداخت، توضیح داد: زنان جامعه می‌توانند نقش و قدرت کلیدی خود را چه به عنوان انتخاب کننده و چه انتخاب شونده به کسانی که قبول ندارند را نشان دهند. 

وی تصریح کرد: انتخابات امر فراجنسیتی و خیر عمومی است اما زنان می‌توانند دراین خیر و خوبی عمومی پیشگام شده و نشان دهند که اراده این کار را دارند.

قالیباف ادامه داد: مجلس یازدهم به عنوان مجلسی فعال و به تعبیر رهبر انقلاب، پرتحرک و انقلابی و محکم در تصمیمات بوده و عقلانیت توام با شجاعت داشته است.

رئیس مجلس توضیح داد: لایحه حمایت از خانواده در صحن مطرح شده و پس از بحث بودجه مورد بررسی قرار خواهد گرفت. در برنامه هفتم توجه جدی و ساختاری به جایگاه و امور زنان شده و سهم قابل توجهی به خانواده های خلاق و نوآور و زنان فعال در حوزه دانش بنیان پیش‌بینی شده است. 

وی گفت: مجلس یازدهم هرگز موضوعات مربوط به زنان را مورد غفلت قرار نداد و بیش از دیگر مجالس به آن پرداخته است و امیدواریم که بتوانیم قانون جامع مربوط به زنان را در همه ابعاد در مجلس پیش رو تمام کنیم.

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب به منظور بحث و بررسی درباره مشارکت حداکثری زنان در انتخابات، بهره‌گیری از ظرفیت بانوان کاندیدای این شورا، تبیین جایگاه زنان در قانون‌گذاری و قوانین حوزه زنان و خانواده، نشستی را با عنوان زن مشارکت و تحول حکمرانی، در سالن شهدای انقلاب اسلامی برگزار کرد.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.