روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Tuesday, 23 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 15 شوال 1445
شناسه خبر : 35434
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 02 آبان 1401 - 12:02 | | ارسال توسط :
معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد:

لزوم توجه ویژه به استعدادیابی در محلات کم برخوردار

معاون اول رئیس جمهور بر لزوم توجه به موضوع استعدادیابی در محلات کم برخوردار تاکید کرد.
لزوم توجه ویژه به استعدادیابی در محلات کم برخوردار

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایسنا،محمد مخبر در همایش «جوانان ۲۰۲۰ محله» (رهسپاران عصر ظهور) که با عنوان تشریح عملکرد ستاد توانمندسازی و تحول محلات کم برخوردار در محل وزارت کشور برگزار شده بود، با قدردانی از پیگیری‌های مستمر رئیس ستاد علی آقامحمدی، گفت: آقای آقامحمدی خارج از روال‌های عادی مسئولیت‌های خود در این عرصه پیگیری کردند و این کار بزرگ را سامان دادند. البته باید از کمک و همکاری همه دستگاه‌ها در این حوزه قدردانی کنیم.

وی افزود: طرح توانمندسازی و تحول محلات کم برخوردار دارای مدل است، بی تردید یکی از مشکلاتی که ما در طرح‌های اجرا شده در کشور داریم این است که نمی‌دانیم با چه الگو و چارچوبی به سمت هدف حرکت کنیم، لذا وقتی مدلی نداریم از جایی کار آغاز می‌شود. در اهدافمان تلاش می‌کنیم به جایی برسیم ولی از جای دیگری سر در می‌آوریم. قطعا نداشتن مدل باعث می‌شود ظرفیت‌ها قابل شناسایی نباشند و هدفمان نیز محقق نخواهد شد.

وی افزود: نکته دیگری که در این طرح قابل توجه است روشی است که در آن استفاده می‌شود. تجربه موفقی از پیش از انقلاب تا به امروز داشتیم و آن جهادی حرکت کردن است که ویژگی‌هایی دارد که اولین و بارزترین آن از خودگذشتگی است.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: تشکیلاتی که امروز برای این کار شکل گرفته یکی از ویژگی‌های آن وجود طراحی، چهارچوب‌ها و اجرا و توجه به نیروهاست. این یک کار بر زمین مانده بود و سال‌ها از آن غفلت شده بود. بی تردید یک کارخانه پتروشیمی دارایی برای کشور قلمداد نمی‌شود؛ چرا که دارایی اصلی برای هر کشور دارایی که غیر قابل قیاس با سایر دارایی‌هاست، نیروی انسانی است. هر نفر سرمایه عظیمی است که اگر از آن غفلت کنیم قطعا باخته‌ایم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود بر لزوم استعدادیابی در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و افزود: استعدادیابی در همه زمینه‌ها موضوعیت دارد. باید در همه مسائل از جمله مسائل اقتصادی، ورزشی و … به استعدادیابی توجه ویژه‌ای داشته باشیم. هر نفری که در این مناطق زندگی می‌کند، می‌تواند استعدادهای مناصب مختلف را داشته باشد. اگر برنامه داشته باشیم قطعا در این مسیر موفق خواهیم شد. عمده بزرگان ما در همه زمینه‌ها از جاهایی برخواسته‌اند که ما حتی تصور هم نمی‌کنیم. لذا موضوع استعدادیابی باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

مخبر در پایان تاکید کرد: باید آموزش نیز در این حوزه به صورت جدی مد نظر قرار گیرد. در بخشی از مناطق کشور در حوزه آموزش مشکل جدی وجود دارد که باید با همکاری همه دستگاه‌ها این مشکل رفع شود.

| منبع خبر : خبرگزاری ایسنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.