روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 20599
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, بیمارستان تاریخ انتشار : 26 مرداد 1400 - 12:09 | | ارسال توسط :

ماجرای فیش ۷۷ میلیون تومانی بیمار کرونایی بیمارستان کیش چه بود؟

رئیس بیمارستان کیش انتشار فیش پذیرش یک بیمار مبتلا به کرونا را امری ناشایست برشمرد و گفت: این بیمار بعد از گذشت حدود یک ماه درمان و به دلیل نبودن زیر پوشش بیمه و نداشتن وسع مالی، تنها با پرداخت یک میلیون تومان از بیمارستان کیش مرخص شد.
ماجرای فیش ۷۷ میلیون تومانی بیمار کرونایی بیمارستان کیش چه بود؟

به گزارش  روزنامه اخبار کیش از خبرگزاری صداوسیما ، رئیس بیمارستان کیش گفت: تمام هزینه‌هایی که در بیمارستان کیش محاسبه می‌شود براساس مصوبه وزارت بهداشت است، اما به هرحال باید خدمات بیشتری ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه فیش مربوط به بیمار مبتلا به کرونا در فضای مجازی منتشر شده است، گفت:‌ای کاش قبل از انتشار این فیش موضوع از بیمارستان کیش پیگیری می‌شد.

دکتر مصطفی نادعلی نژاد گفت: این بیمار که از اتباع افغانستان و بسیار بدحال بود حدود ۲۸ روز در بیمارستان بستری شد و از خدمات بخش مراقبت‌های ویژه نیز استفاده کرد.

وی گفت: تمام دارو‌های درمان کرونا، رمدسیویر و اکتمرا که به همت سازمان منطقه آزاد کیش و نیکوکاران تهیه شده است را دریافت کرد.

دکتر نادعلی نژاد گفت: هر دُز این دارو‌ها بالغ بر ۲۰ میلیون تومان است.

رئیس بیمارستان خاطر نشان کرد: هزینه بیماری که حدود ۲۸ روز بستری می‌شود با بیماری که چهار یا پنج روز بستری می‌شود قطعا متفاوت است.

وی خطاب به افرادی که این قبض را منتشر کردند، گفت: این کار با بی توجهی انجام شده و اقدام شایسته‌ای نبود.

دکتر نادعلی نژاد در تشریح شرایط بخشودگی هزینه‌های درمان این بیمار گفت: گروه مددکار بیمارستان تحقیق کرد و مشخص شد بیمار توانایی پرداخت هزینه‌ها را ندارد، با مشورت رئیس هیئت امنای وقت بیمارستان و هماهنگی‌های لازم این بیمار تنها با پرداخت یک میلیون تومان که ابتدا برای بستری پرداخت کرده بود از بیمارستان ترخیص شد.

رئیس بیمارستان کیش با اشاره به اینکه در ابتدای شیوع کرونا وزارت بهداشت اعلام کرد بیمارستان‌های دولتی به بیماران مبتلا به کرونا خدمات رایگان ارایه کنند گفت: بیمارستان کیش نیز با هماهنگی سازمان منطقه آزاد کیش بیماران مبتلا به کرونا را رایگان درمان کرد.

معاون خرید راهبردی و اسناد پزشکی تامین اجتماعی استان هرمزگان نیز در خصوص دریافت هزینه از بیماران مبتلا به کرونا گفت: بیماران در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی تنها ۱۰ درصد هزینه‌های بیمارستانی را پرداخت می‌کند.

دکتر شهراد گفت: بیمارستان کیش از سال ۷۷ با تامین اجتماعی قرارداد همکاری بسته است و به مراجعه کنندگان خدمات ارائه می‌کند.
وی گفت: بیمارستان کیش ماهانه حدود ۲۰۰ پرونده بستری برای تامین اجتماعی ارسال می‌کند و در پرداخت هزینه‌ها هیچگونه مشکلی با بیمارستان ندارد.

دکتر شهراد گفت: در بخش بستری بیماران ۱۰ درصد و در بخش سرپایی ۳۰ درصد فرانشیز را باید پرداخت کنند.

معاون خرید راهبردی و اسناد پزشکی تامین اجتماعی استان هرمزگان گفت: این بیمار اگر بیمه شده تامین اجتماعی بود تنها ۱۰ درصد فرانشیز را باید پرداخت می‌کرد.

دکتر شهراد با اشاره به اینکه ناظر سازمان تامین اجتماعی مستقر در بیمارستان کیش وجود دارد گفت: بیمه شدگان در صورت نیاز به درمان نیازی به ارائه دفترچه درمانی ندارد.

وی در خصوص احداث بیمارستان تامین اجتماعی در کیش گفت: این طرح جزئی از اهداف سازمان تامین اجتماعی است.

دکتر شهراد با اشاره به تامین نیروی انسانی برای تاسیس مرکز درمانی در کیش گفت: امیدواریم یک درمانگاه تامین اجتماعی در جزیره کیش تاسیس شود.

دکتر نادعلی نژاد در ادامه گفت: در حال حاضر ۱۳ تخت مراقبت‌های ویژه آی سی یو در بیمارستان کیش آماده خدمت رسانی است.

وی گفت: بیمه تامین اجتماعی و دیگر بیمه‌ها زمان لازم را برای افزودن تعرفه تخت‌های مراقبت‌های ویژه بیماران کرونایی در بیمه نامه‌های خود داشتند.

رئیس بیمارستان کیش با اشاره به پیگیری‌های انجام شده برای کمک به درمان بیماران مبتلا به کرونا که نیازمند بستری در بخش مراقبت‌های ویژه هستند گفت: با نامه نگاری‌های انجام شده و دستور دکتر جان بابایی معاون وزیر بهداشت، بخش‌های مراقبت ویژه بیمارستان‌هایی که بیماران مبتلا به کرونا در آنجا درمان می‌شوند زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

رئیس بیمارستان کیش گفت: براساس درجه بندی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بیمارستان کیش رتبه درجه یک عالی را دارد.

دکتر نادعلی نژاد گفت: نماینده وزارت بهداشت در بازدید از بیمارستان کیش و مرکز فیاک اعلام کرد خدماتی که به مراجعه کنندگان ارائه می‌شود بی نظیر است.

وی گفت: کادر بهداشت و درمان بیمارستان و مرکز توسعه سلامت کیش شبانه روز با تمامی انرژی به بیماران خدمات رسانی می‌کنند.

رئیس بیمارستان کیش گفت: انتظار می‌رود اصحاب رسانه همراه کادر بهداشت و درمان باشند.

دکترنادعلی نژاد در خصوص خدمات رسانی بیمارستان ایرانیان نیز گفت: براساس درخواست سازمان منطقه آزاد کیش قرار شد این بیمارستان به عنوان پشتیبان بیمارستان کیش خدمات ارائه کند.

وی گفت: مالک بیمارستان تنها برای ۳ ماه این پیشنهاد را پذیرفت، اما یکی از شروط وی پذیرش نکردن بیماران مبتلا به کرونا بود.

دکتر نادعلی نژاد گفت: با توجه به اینکه مالک قصد فروش بیمارستان را دارد، پس از ۳ ماه، قرارداد دیگر تمدید نشد.

رئیس بیمارستان کیش در پایان به آمار بیماران مبتلا به کرونا در کیش اشاره کرد و گفت: با توجه به محدودیت‌های شدید که از چند روز پیش اجرا شد، میزان مراجعه به کلینیک تنفسی ۳۰ درصد و بستری‌ها نیز ۲۰ درصد کاهش داشت.

دکتر نادعلی نژاد گفت: اگر محدودیت‌ها کنترل شود نتایج مطلوبی در کنترل بیماری خواهیم گرفت.

| منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.