روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Wednesday, 15 May , 2024
امروز : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 8 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 11255
  پرینتخانه » استان, ایران تاریخ انتشار : 29 آذر 1399 - 7:44 | | ارسال توسط :

مجوز ۶۰ خانه گردشگر در قشم صادر می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی منطقه آزاد قشم گفت: مجوز ۶۰ خانه گردشگر در قشم به زودی صادر می‌شود و مقرر است فقط خانه‌های گردشگر دارای مجوز قانونی فعالیت باشند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی منطقه آزاد قشم گفت: مجوز ۶۰ خانه گردشگر در قشم به زودی صادر می‌شود و مقرر است فقط خانه‌های گردشگر دارای مجوز قانونی فعالیت باشند.

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا، علیرضا امری کاظمی در نشست ساماندهی خانه‌های گردشگر قشم در جمع خبرنگاران افزود: برای جلوگیری از فعالیت های غیرمجاز خانه گردشگر در جزیره قشم، اطلاع رسانی و هشدار به گردشگران مهم‌ترین راهکار است.

وی تصریح کرد: اطلاع رسانی در خصوص مشکلات احتمالی در استفاده از مکان‌های بدون مجوز، باعث می‌شود گردشگر در استفاده از این نوع خانه‌ها تجدید نظر کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی منطقه آزاد قشم ادامه داد: متولیان گردشگری قشم و دستگاه های نظارتی می توانند با تشویق و حمایت قانونی، صاحبان خانه های گردشگر را به دریافت مجوز وادار کنند.

وی اظهار کرد: پس از ایجاد شرایط برای خانه های گردشگر جهت فعالیت با نظارت قانونی، در صورت ارتکاب تخلف، نسبت به تشدید جرایم و مجازات آنها اقدام می شود. 

امری کاظمی در پایان بر اجرای تفاهم نامه جامعه هتلداران قشم و سازمان منطقه آزاد قشم تاکید کرد.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

نویسنده : تحریریه اخبار کیش | منبع خبر : ایرنا
برچسب ها
,
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.