روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Friday, 17 May , 2024
امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 10 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 23187
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اجتماعی تاریخ انتشار : 10 آبان 1400 - 14:35 | | ارسال توسط :

محیط زیست شاخص اصلی توسعه پایدار

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش محیط زیست را شاخص اصلی توسعه‌ پایدار عنوان کرد و افزود: تمام مشکلات کیش به علت دوری از طرح جامع است.

به گزارش روزنامه اخبار کیش از خبرگزاری صداوسیما ، جعفر آهنگران در نشست با رئیس و کارشناسان اداره‌های محیط‌زیست و دامپزشکی کیش، حوزه‌های محیط‌زیست و دامپزشکی را از بخش‌های زیرساختی دانست.

وی گفت: در شرایطی که کیش در بحث محیط‌زیست باید شاخص کل کشور باشد در حداقل امکانات هم، کمبود دارد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تصریح کرد: هویت کیش به میزان رعایت معیار‌های زیست‌محیطی، بهداشت و امنیت قضایی وابسته است و آنجا که “سلامت” مطرح هست، جزیره کیش باید نمونه و کامل باشد.

آهنگران با بیان این مطلب که هر طرح و قراردادی برای اجرا باید پیوست محیط‌زیست و فرهنگی_اجتماعی داشته باشد، افزود: تاکید دبیرشورای عالی مناطق آزاد بر مباحث اینچنین نیز می‌تواند نویدبخش جلوگیری از آسیب‌های زیست‌محیطی در آینده‌ی مناطق آزاد باشد.

وی برای آموزش، جایگاه ویژه‌ای قائل شد و ادامه داد: فرهنگ‌سازی در حوزه‌های اینچنین باید از دوران کودکی آغاز شود.

آهنگران از برنامه‌ریزی شرایط و امکاناتی برای تامین خودرو‌های موردنیاز بخش‌های مختلف خبر داد و افزود: با توجه به دیدگاه‌های ایجادشده در دبیرخانه مناطق آزاد کشور، یکسان‌سازی شرایط استخدامی در دستور کار سازمان قرار گرفته است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به رویکرد گردشگری جزیره و بازدید و حضور سالیانه دو میلیون گردشگر در کیش، افزود: همان‌طور که تامین امنیت فیزیکی مسافرین، اهمیت دارد، امنیت حوزه‌های دیگر نیز باید موردتوجه قرار بگیرد.

سعید پورعلی ضمن ابراز تاسف از کمبود‌های امکانات در بخش‌های مختلف، ادامه داد: خودرو‌های بیشتر مجموعه‌هایی که به آن نیاز داشتند، چه در حوزه‌های اجرایی و چه تفویض‌شده جمع‌آوری شد و این مشکل گریبانگیر بسیاری از مجموعه‌ها شده است.

پورعلی تصریح کرد: هزینه‌هایی که بابت نبود امکانات بدان دچار می‌شویم اصلا با هزینه‌های جاری امکاناتی که سلب شده‌اند، قابل مقایسه نیست.

وی همچنین بر تمرکز بر ساختار‌های محیط‌زیست تاکید کرد و گفت: در طرح جامع، برای محیط‌زیست، بخش مدیریت در نظر گرفته و تدوین شده است گرچه تاکنون توجه کمی به این حوزه و فرهنگ‌سازی شده است؛ و ارزیابی تسهیلات امور زیستی و اجتماعی گرچه از مصوبات قانونی برخوردار است، اما اعمال نمی‌شود و اجرایی شدن آن باید در شیوه‌نامه‌ها قرار بگیرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان از تشکیل شورای محیط زیست در یک سال و نیم گذشته خبر داد و افزود: این شورا مانند شورا‌های تامین و اداری، باید مورد اهمیت ویژه قرار بگیرد و از آنجایی که در آینده‌ی جزیره نقش موثر دارد باید جدی گرفته شود.

پورعلی در پایان بر لزوم تحول در حوزه‌های محیط‌زیست و دامپزشکی تاکید کرد و با اشاره به تصویب شیوه‌نامه حضور سازمان‌های غیردولتی بر استفاده از ظرفیت NJO‌ ها تاکید کرد و افزود: از حساسیت افکار عمومی نسبت به حوزه‌های زیست‌محیطی و امنیت قضایی و مطالبات اجتماعی متعاقب آن باید در جهت فرهنگ‌سازی و اقدامات لازم حسن‌استفاده و بهره‌برداری کرد.

به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.