روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Tuesday, 7 May , 2024
امروز : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 29 شوال 1445
شناسه خبر : 2220
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش تاریخ انتشار : 07 خرداد 1399 - 11:19 | | ارسال توسط :
رییس اداره آموزش و پرورش کیش:

مدارس سمپاد در سال تحصیلی جدید در جزیره کیش دایر نخواهد شد‌

رئیس آموزش و پرورش کیش با بیان اینکه مدارس سمپاد در سال تحصیلی جدید در کیش دایر نخواهد شد از آغازبرگزاری امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم در کیش به صورت حضوری خبر داد

رئیس آموزش و پرورش کیش با بیان اینکه مدارس سمپاد در سال تحصیلی جدید در کیش دایر نخواهد شد از آغازبرگزاری امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم در کیش به صورت حضوری خبر داد

به گزارش روزنامه اخبار کیش سید جواد قوامی نژاد در خصوص نحوه برگزاری امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم به صورت حضوری اظهار کرد: امتحانات در سال تحصیلی جاری به شرح زیر برگزار می‌شود.

– امتحانات پایه‌های پیش دبستانی و ابتدایی کاملاً غیرحضوری بوده و نمرات پایان ترم براساس نمرات مستمر نوبت اول و دوم دانش آموزان و امتحاناتی که در فضای مجازی برگزار شد توسط آموزگاران و دبیران مربوطه ثبت و ارائه خواهد شد.  

– آزمون‌های پایه‌های هفتم، هشتم، دهم و یازدهم نیز به همین صورت برگزار ‌شده و نمرات پایان ترم لحاظ می‌شود.

– امتحانات پایه‌های دوازدهم به صورت نهایی و با شرکت حدود ۵۰۰ نفر از دانش آموزان در سال جاری به علاوه داوطلبان آزاد و افرادی که در امتحانات نهایی رشته‌های نظری علوم تجربی، علوم ریاضی و علوم انسانی شرکت کرده‌اند از تاریخ ۱۷ خرداد تا ۱۶ تیرماه سال جاری طی ۲۳ روز برگزار خواهد شد.

وی افزود: این آزمون‌ها در ۴ حوزه امتحانی برگزار خواهد شد که عبارتند از: رشته‌های تجربی و ریاضی دختران در مدرسه الزهرا، رشته علوم انسانی دختران در مدرسه فاطمیه، تجربی و ریاضی پسران در مدرسه آیت الله خامنه‌ای و علوم انسانی و پیش دانشگاهی سنوات قبل نیز در مدرسه امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

قوامی نژاد در خصوص برگزاری امتحانات پایه نهم نیز عنوان کرد: این امتحانات از ششم خرداد آغاز شده است اما امتحانات از ۱۰ خرداد آغاز شده و تا ۳۰ خرداد در مدارس مختلف با محوریت طراحی سوالات توسط دبیران همان مدارس و با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: تعداد دانش آموزان شرکت کننده در این مقطع حدود ۵۰۰ نفر بوده و امتحانات طی ۱۰ روز برگزار خواهد شد.

به گفته قوامی نژاد نتایج تمامی امتحانات به صورت غیرحضوری و از طریق سایت به اطلاع دانش آموزان خواهد رسید.

 وی همچنین افزود: اعتراض به نمرات دوره دوم از طریق مراجعه به سایت بوده و پیش ثبت نام پایه‌های اول ابتدایی و به ویژه پایه‌های هفتم و دهم که اطلاعات آن‎‌ها معمولاً در مقطع و مدرسه قبلی وجود دارد به صورت اینترنتی و با کمترین حضور اولیاء در مدارس صورت می‌گیرد.

رئیس اداره آموزش و پرورش کیش در خصوص رعایت اصول بهداشتی در مدارس نیز تاکید کرد: طبق مصوبه شورای سلامت کیش، شرکت عمران، آب و خدمات کیش نسبت به ضدعفونی مدارس اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

رئیس آموزش و پرورش کیش در خصوص برگزاری آزمون مدارس سمپاد در کیش تصریح کرد:  تعدادی از دانش آموزان در آزمون این مدارس شرکت کرده‌اند که این آزمون در کیش برگزار خواهد شد اما این مدارس در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ در جزیره کیش دایر نخواهد شد.

وی ادامه داد: برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ امتیاز این مدارس برای دختران در جزیره کیش فعال خواهد شد و در این راستا موافقت‌های سازمان منطقه آزاد کیش، مقام عالی وزارت و معاون وزیر آموزش و پرورش در حوزه مراکز استعدادهای درخشان اعلام شده است.

نویسنده : تحریریه اخبار کیش | منبع خبر : اخبار کیش
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.