روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Saturday, 18 May , 2024
امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 11 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 32254
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اقتصادی تاریخ انتشار : 12 تیر 1401 - 9:33 | | ارسال توسط :

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تاکید کرد:الزام اجرای مصوبات ستاد بحران توسط تمامی بخش های دولتی و خصوصی

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: ستاد بحران بالاترین مقام در شرایط بحرانی است و تمامی دستگاه ها و سازمان ها باید از دستورات ستاد پیروی کنند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تاکید کرد:الزام اجرای مصوبات ستاد بحران توسط تمامی بخش های دولتی و خصوصی

به گزارش روزنامه اخبار کیش، مهدی کشاورز در حاشیه برگزاری ستاد بحران در گفتگو با خبرنگاران با اعلام آمادگی کامل کیش در برخورد با حادثه زلزله بر تمکین تمامی دستگاه ها و ادارت و سازمان های مستقر در کیش از مصوبات ستاد بحران تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه ستاد بحران در این شرایط بالاترین مقام است افزود: در شرایط بحران برای هر بخش یک قانون و مصوبه جداگانه نمی توان در نظر گرفت و تمامی مصوبات این ستاد باید توسط سازمان ها و نهادها اجرا شود. و هر سازمان یا نهادی که در خلاف مصوبات ستاد بحران عمل کند در صورت بروز حادثه باید تبعات قانونی اقدامات خود را بپذیرد و در دادگاه پاسخگو باشد.

کشاورز در رابطه با عدم تمکین برخی از دانشگاه ها از مصوبات این ستاد نیز متذکر شد: برگزاری آزمون در دانشگاه ها به صورت غیر حضوری از مصوبات ستاد مدیریت بحران در هفته های گذشته بوده و اجرای آن از سوی همه دستگاه ها لازم است. وهر یک از دانشگاه ها در صورت عدم اجرای این مصوبات باید نسبت به تخطی خود به مراجع ذی صلاح پاسخگو باشند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه طی سه هفته اخیر روزهای پر استرسی را پشت سر گذاشته ایم از آمادگی کامل جزیره کیش در صورت بروز وضعیت بحران خبرداد و افزود: تمامی امکانات لازم اعم از ماشین آلات، دارو، غذا، سوخت و تجهیزات لازم برای اسکان مهیا شده است و از این بابت نگرانی نداریم.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون براثر زلزله در کیش خرابی های شدید گزارش نشده و در حد جزئی بوده است که در این رابطه هم میز خدمت در شرکت عمران و خدمات جهت کمک رسانی و تعمیرات آماده همکاری است  افزود: رایزنی های لازم برای شرایط بحران با وزارت کشور، دبیرخانه، ارتش و استان های معین صورت گرفته است اما در حال حاضر اولویت هدایت کمک ها به سوی مردم آسیب دیده در بنادر کنگ و خمیر است.

کشاورز با بیان اینکه مردم باید آرامش خود را حفظ کنند تاکید کرد: در کیش شرایط بحرانی نبوده بلکه یک شرایط گذار ایجاد شده که از آن عبور کرده ایم و برای شرایط بحرانی هم آمادگی کامل داریم اما از مردم درخواست می کنیم که آرامش خود را حفظ کنند.

وی با تصریح بر دریافت اخبار از رسانه های مبدأ و رسانه ها مجوز دار جزیره کیش که در این شرایط به خوبی توانسته اند بحران را مدیریت کنند و از در برابر شایعه پردازی ها خبرها را به صورت دقیق و سریع و موثق ارسال کنند خاطر نشان کرد: برخی افراد به دنبال سوء استفاده از شرایط بحران هستند  مردم نگران نباشند در صورت نیاز پروازهای فوق العاده برنامه ریزی شده و با هرگونه افزایش قیمت به ویژه در حوزه بلیط‌های هواپیما در این چنین ایام برخورد می‌کنیم.

از ساعت ۲.۲بامداد تاکنون ۱۳بار بندر خمیر و مناطق اطراف آن لرزیده که ۲ زلزله آن ۶.۱ . ۶.۳ریشتری بوده بطوریکه وحشت مناطق زلزله زده و شهرهای اطاراف را در برگرفت ومردم را به خیابان ها وبوستانها کشاند.

این زلزله در جزیره کیش نیز احساس و باعث شد مردم شب را در خیابان ها و مراکز اسکان سپری کنند.

وقوع زلزله‌های شدید ۶.۱ و ۶.۳ ریشتری به همراه ده‌ها پس لرزه در روستاهای بندرخمیر تاکنون پنج کشته و ۱۹ زخمی بر جا گذاشته است

نویسنده : زیبا حسین زاده | منبع خبر : روزنامه اخبار کیش
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.