روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Tuesday, 30 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 22 شوال 1445
شناسه خبر : 10053
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش تاریخ انتشار : 28 آبان 1399 - 6:27 | | ارسال توسط :
رئیس پلیس فتا کیش هشدار داد:

مراقب کلاهبرداران با عنوان مبادله ارزی در فضای مجازی باشید

رئیس پلیس فتا کیش هشدار داد که کاربران فضای مجازی مراقب کلاهبرداری هایی با عنوان مبادله و تبدیل و خرید و فروش ارز درفضای سایبر باشند.

رئیس پلیس فتا کیش هشدار داد که کاربران فضای مجازی مراقب کلاهبرداری هایی با عنوان مبادله و تبدیل و خرید و فروش ارز درفضای سایبر باشند.

به گزارش روزنامه اخبار کیش از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “محمدرضا رضایی” در تشریح این خبر اظهار داشت؛ شخصی با در دست داشتن یک مرجوعه قضایی در پلیس فتا کیش حاضر و عنوان کرد، در یکی از کشورهای خارجی خانه ای خریداری کردم و وقتی که خواستم هزینه آن را به حساب فروشنده حواله کنم، در فضای مجازی جستجو کردم و با یک صرافی در تلگرام آشنا شدم و با مدیر آن گفتگو کردم و قرار شد در مرحله اول یک میلیارد ریال پول به حساب صرافی واریز کنم تا توسط آنها این مبلغ به پوند تبدیل و به حساب فروشنده در کشور مد نظر حواله شود، ولی متأسفانه پس از واریز این وجه دیگر پاسخی از سوی آن کانال تلگرامی دریافت نکردم و تماسهای مرا پاسخ نداد.

سرهنگ رضایی افزود: با اقدام های فنی که توسط همکاران بنده در پلیس فتا صورت پذیرفت مشخص شد فردی با جعل عنوان یک صرافی معتبر در پیام رسان تلگرام اقدام به راه اندازی یک صرافی آنلاین کرده و اقدام به کلاهبرداری می کند با تلاش همکارانم فرد خاطی شناسایی شد و پرونده جهت انجام سیر مراحل قانونی در دست اقدام است.

وی در خصوص این پرونده به کاربران فضای مجازی توصیه کرد: در فضای مجازی و مخصوصاً شبکه های اجتماعی تحت هیچ شرایطی به فروشگاههای مجازی نامعتبر، صرافی های آنلاین و افراد ناشناس اعتماد نکنیم و برای انجام مبادلات مالی حتماً از مجوزهای لازم آنها اطمینان حاصل نماییم و به حرف اینکه نام و نشانی از آنها در فضای مجازی وجود دارد، اکتفا و اعتماد کنیم و مجوزهای آنها را مورد بررسی قرار دهیم.

رئیس پلیس فتا جزیره کیش درپایان با تأکید بر خدمات رسانی آنلاین پلیس فتا در حوزه های مختلف به ویژه دریافت مشاوره خاطر نشان کرد: همشهریان گرامی می توانند هر گونه مشاوره و راهنمایی را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir  به صورت آنلاین دریافت کنند.

نویسنده : تحریریه اخبار کیش | منبع خبر : پایگاه خبری پلیس
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.