روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Friday, 17 May , 2024
امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 10 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 9646
  پرینتخانه » ایران, سیاسی تاریخ انتشار : 19 آبان 1399 - 8:01 | | ارسال توسط :
معاون استاندار:

مردم هرمزگان خریدهای خود را اینترنتی کنید

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: با توجه به شیوع کرونا در استان و شرایط سخت این بیماری مردم به جای حضور در مراکز خرید، آن را از طریقه شبکه اینترنتی خرید کنند.
مردم هرمزگان خریدهای خود را اینترنتی کنید

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: با توجه به شیوع کرونا در استان و شرایط سخت این بیماری مردم به جای حضور در مراکز خرید، آن را از طریقه شبکه اینترنتی خرید کنند.

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا، سعید ناجی افزود: درحال حاضر بیشتر مراکز خرید هرمزگان از جمله فروشگاههای بزرگ و داروخانه ها دارای شبکه اینترنت بوده و برای کاهش مراجعه حضور به این مراکز ، فروشندگان هم از این رویه استقبال می کنند تا دچار بیماری کووید ۱۹ نشوند.

وی ادامه داد: براساس مصوبه ستاد ملی کرونا همچنان تاکید داریم که مردم از حضور ادامه‌دار در فضای بسته خودداری کرده و مسوولان سازمان‌های اداری نیز موظف هستند نشست‌های خود را در مدت زمان اندک برگزار و به نتیجه برسانند.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان اظهارداشت: البته شرایط کرونا و خطراتی که متوجه مردم این استان شده مسوولان را وادار کرده که محدودیت‌ها را بیشتر کنند و در روزهای پیش‌رو محدودیت‌ها در شهرهای پرخطر استان باید جدی‌تر اعمال شود.

ناجی تصریح کرد: علاوه بر اینکه مردم سایر استانها از سفر به این استان خودداری کنند، در داخل استان نیز مردم باید از رفت و آمدهای غیرضروری بپرهیزند براین اساس در ستاد ملی کرونا به مدت یک‌ماه از ۲۰ آبان تمامی فعالیت‌های غیرضروری در بندرعباس و شهرهای پرخطر از ساعت ۶ عصر تعطیل می‌شود.

استاندار هرمزگان هم پیشتر گفته بود طرح «هرمزگان بدون کرونا» با تصویب محدودیت‌های جدید کرونایی برای پیشگیری و کنترل این ویروس در این استان از ۱۰ آبان آغازشد.

فریدون همتی با اشاره به تصمیم جدید این ستاد، اظهارداشت: وظیفه کمیته‌های مصوب این طرح درواقع نظارت بر اجرایی شدن مصوبه‌های ستاد ملی و استانی، فضاسازی، آموزش واطلاع رسانی درسطح وسیع‌تر و متفاوت با گذشته و فرهنگ سازی و بکارگیری ظرفیت‌های مساجد، امامان جمعه وجماعت و شورای فرهنگ عمومی استان با هدایت نماینده ولی فقیه درهرمزگان است.

وی، نقش خانواده به عنوان کانون نخست اجتماعی در ارتباط با پیشگیری از ویروس کرونا را مهم دانست و بیان داشت: نقش همه شهروندان هرمزگانی، همه گروه‌های سنی و قشرهای مختلف در تحقق این طرح می‌تواند مهم و اثرگذار باشد.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۶۷۳ هزار و ۲۵۰ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۴۲۳ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۳۷ هزار و ۸۳۲ نفر رسیده است.

معاون وزیر بهداشت افزود: تاکنون پنج میلیون و ۱۸۵ هزار و ۳۶۱ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی بیان کرد: استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

نویسنده : تحریریه اخبار کیش | منبع خبر : ایرنا
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.