روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Wednesday, 15 May , 2024
امروز : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 8 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 8819
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش تاریخ انتشار : 28 مهر 1399 - 9:27 | | ارسال توسط :
در آیین صبحگاه عمومی فرماندهی انتظامی ویژه و دریابانی کیش مطرح شد؛

مسئولان منطقه باید برای امنیت هزینه کنند

امام جمعه کیش گفت: اگر به دنبال منطقه ای آرام، باثبات، پربرکت و خوشبخت هستیم باید برای امنیت آن هزینه کنیم. معنا ندارد که شهر آباد داشته باشیم اما نیروی انتظامی ما از ابزار تامین امنیت برخوردار نباشد.
مسئولان منطقه باید برای امنیت هزینه کنند

امام جمعه کیش گفت: اگر به دنبال منطقه ای آرام، باثبات، پربرکت و خوشبخت هستیم باید برای امنیت آن هزینه کنیم. معنا ندارد که شهر آباد داشته باشیم اما نیروی انتظامی ما از ابزار تامین امنیت برخوردار نباشد.

به گزارش روزنامه اخبار کیش، حجت الاسلام حسن زاده در مراسم صبحگاه عمومی فرماندهی انتظامی ویژه و دریابانی کیش با اشاره به اهمیت توجه به تامین نیازها و تجهیزات مورد نیاز نیروهای انتظامی در راستای تامین امنیت و آرامش با تقدیر از تلاش های  نیروی انتظامی در تامین امنیت و آرامش در جزیره کیش اظهار کرد: برای داشتن منطقه پربرکت و آباد باید سه ویژگی  امنیت، اطمینان به ادامه زندگی و اقتصاد درست در منطقه وجود داشته باشد.

وی در تشریح ویژگی مهم امنیت افزود: امنیت همه جانبه می تواند نقش مهمی در آبادی شهر ها داشته باشد و در جزیره کیش نیز شرط اول آبادانی امنیت است در نتیجه مسئولان منطقه باید برای امنیت هزینه کنند اگر چه در واقع این اتفاق هزینه نبوده بلکه اندوختن سرمایه های فراوان است.

امام جمعه کیش تصریح کرد: باید حداقل ها برای کسانی که امنیت را تامین می کنند فراهم کرد، معنا ندارد که ما شهر آباد داشته باشیم اما نیروی انتظامی ما از ابزار تامین امنیت برخوردار نباشد.

وی در خصوص ویژگی دوم شهر آباد با عنوان « اطمینان به ادامه زندگی» توضیح داد: اگر اطمینان به ادامه زندگی در مردم شهر ایجاد شود و مردم احساسکنند که این شهر حیات دارد انگیزه کوچ کردن در آنان به حداقل می رسد.

حجت الاسلام حسن زاده تاکید کرد: متاسفانه در سال های اخیر مشاهده شده که عده ای از شهروندان کوچ کرده اند که علت اصلی آن اطمینان است، اول باید امنیت و اطمینان در مردم ایجاد شود تا مردم در شهر بمانند.

وی افزود: مسئولان باید امنیت اقتصادی به وجود بیاورند تا مردم در فضای امن اقتصادی زندگی کرده و عاشق ماندن در شهر باشند.

اقتصاد صحیح سومین ویژگی است که امام جمعه کیش برای شهر آباد برشمرد و افزود: امروز شهری آباد است که رونق و جهش تولید در آن در سطح و تراز نظام اسلامی باشد.

وی با بیان اینکه شما ماموران امنیت، کلید اصلی شهر آباد هستید به تعابیر مقام معظم رهبری در دیدار با فرماندهان نیروی انتظامی اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب دو تعبیر نیروی انتظامی مطلوب نظام اسلامی و نیروی انتظامی تراز نظام اسلامی را در سخنان خود به کار بردند که نشان از انتظارات به حق رهبر معظم انقلاب در راستای دست یابی به یک مدینه فاضله و شهر آباد، خوشبخت و پربرکت است.

امام جمعه کیش با تاکید بر رصد فضای مجازی با توجه به گسترش بهره گیری خانواده ها از این فضا افزود: امنیت فضای مجازی بسیار مهم و مورد تاکید رهبری است، این فضا را رصد کنید و نگذارید نام کیش خدشه دار شود و برخی افراد یا گروه ها نام کیش را زیر سوال ببرند.

وی خاطر نشان کرد: در سال جهش تولید در تحقق شعار سال بسیار مهم و کلیدی است و باید کمک کنید در حوزه اقتصادی جزیره کیش به یک امنیت اقتصادی دست یافته و به زودی شاهد یک اقتصاد شکوفا برای بهره مندی همه مردم باشیم.

سرهنگ علی اصغر جمالی فرمانده انتظامی ویژه کیش نیز با تبریک هفته نیروی انتظامی و گرامی داشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس به ویژه شهدای نیروی انتظامی از پرسنل و خانواده های کارکنان نیروی انتظامی ویژه کیش تقدیر کرد.

وی با اشاره به اینکه هفته نیروی انتظامی به دلیل تقارن با ایام اربعین و عزاداری های حسینی با کمی تاخیر به آخر مهرماه موکول شد افزود: با توجه به تاثیر بیماری کرونا در جامعه شعار سال ۹۹ ناجا نیز برگرفته از شرایط و  در راستای مقابله با ویروس منحوس کرونا و دست یابی هموطنان به سلامت برگزیده شده است.

سرهنگ جمالی با اشاره به اینکه هفته نیروی انتظامی فرصت مغتنمی است تا تلاش ها و خدمات کارکنان نیروی انتظامی در حوزه های مختلف به تصویر کشیده شود افزود: برای دست یابی به جامعه ای امن و سالم نیاز به جلب مشارکت افکار عمومی است.

وی افزود: امروز جامعه نیاز دارد که مردم در اجرای قانون مشارکت کنند و باید فرهنگ خود کنترلی در میان مردم ایجاد شود و این هفته فرصت خوبی برای ایجاد این فرهنگ است.

فرمانده انتظامی ویژه کیش استفاده از ظرفیت رسانه ها در اطلاع رسانی خدمات پلیس و آگاه سازی جامعه، آموزش و روشنگری افکار عمومی، تجلیل از کادر نیروی انتظامی و خانواده های ایشان، تجدید میثاق با شهدا، توزیع بسته ها و اقلام بهداشتی، ارتباط با سامانه ۱۹۷ پلیس و ارائه نظارت، پیشنهادات و انتقادات، کلنگ زنی مرکز آموزشی و تربیتی نیروهای فرماندهی انتظامی ویژه کیش، تجلیل از نیروهای نمونه، گسترش برنامه های آموزشی به ویژه در میان دانش آموزان، حضور مسئولان در ستاد نیروی انتظامی، کلانتریها و مراکز فرماندهی انتظامی ویژه کیش و امحاء مواد مخدر کشف و ضبط شده از سوداگران مرگ را از ویژه برنامه های هفته ناجا برشمرد.

وی خاطر نشان کرد: سلامت و امنیت دو نعمت الهی هستند که جامعه همواره مورد غفلت قرار می گیرند تا زمانی که یکی از آن ها از بین برود و خلاء آن به خوبی دیده شود.

سرهنگ جمالی ادامه داد: برای برقراری این دو نعمت مهم که هر دو از موضوعات اجتماعی هستنند نیاز است تا همه مردم از ارگان ها ونهادها، بخش های دولتی و خصوصی پای کار آمده و نقش خود را ایفا کنند.

وی خاطر نشان کرد: این مهم اجرا نمی شود مگر اینکه مردم در کنار پلیس حمایت های سازنده ای داشته باشند.

صبحگاه عمومی نیروی انتظامی ویژه کیش با حضور امام جمعه کیش، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ستاد فرماندهی انتظامی ویزه کیش و جمعی از مسئولان برگزار شد و در انتهای مراسم از خانواده شهدای نیروی انتظامی، پیشکستوتان نیروی انتظامی، برندگان مسابقات و کادر نمونه نیروی انتظامی ویژه کیش تقدیر شد.

نویسنده : زیبا حسین زاده | منبع خبر : اخبار کیش
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.