روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Sunday, 19 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 32386
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اقتصادی تاریخ انتشار : 15 تیر 1401 - 10:00 | | ارسال توسط :

معاون عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش خبرداد: ۳۶ طرح عمرانی و زیرساختی فعال در کیش روند تکمیل خود را طی می کنند

معاون عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش گفت: 36 طرح عمرانی و زیرساختی فعال در کیش با هزینه 19 هزار میلیارد ریال در حال تکمیل است .
معاون عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش خبرداد: ۳۶ طرح عمرانی و زیرساختی فعال در کیش روند تکمیل خود را طی می کنند

به گزارش روزنامه اخبار کیش، سعید پورزادی در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه درسال جاری سازمان منطقه آزاد کیش ۳۶ طرح عمرانی را در دست تکمیل دارد از هزینه ۱۹ هزار میلیاردی طرح های یاد شده خبرداد.

وی با اشاره به برخی اولویت های طرح های زیرساختی جهت تکمیل افزود: ترمینال جدید فرودگاه، تکمیل باندجنوبی، تصفیه خانه فاضلاب ( تصفیه خانه ۴۵۰۰ متر مکعبی)، توسعه و تکمیل فضاهای ورزشی از جمله طرح های زیرساختی و اولویت دار هستند که باید تکمیل شوند.

وی با تاکید بر اینکه تمامی طرح هایی که از جنس زیرساخت و محیط زیستی است از اولویت های سازمان برای تکمیل است  افزود: جمع آوری آب های سطحی و تصفیه خانه به دلیل اهمیت زیست محیطی از اولویت های معاونت عمرانی و زیربنایی سازمان در طرح های یاد شده است .

پورزادی تصریح کرد: ما در جزیره کیش جغرافیای محدود و شکننده ای داریم و تاب آوری جزیره نسبت به دیگر بخش های کشور پایین است به همین دلیل باید در اجرای پروژه ها دقت و سرعت لازم دیده شود.

وی به اصلاح بودجه ۱۴۰۱ و تکمیل طرح های ورزشی با توجه به در پیش بودن جام جهانی ۲۰۲۲ و آماده سازی زمین های فوتبال جزیره کیش برای استقبال از این رویداد جهانی اشاره کرد و افزود: انتظار می رود در صلاحیه بودجه ۱۴۰۱ حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد به مبلغ مصوب طرح های عمرانی اضافه شود

وی افزود: تلاش می شود برخی از طرح ها تا پایان سال جاری به اتمام رسیده و عملیات اجرایی مابقی نیز برحسب اولویت جهت بهره برداری در سال های آتی تداوم پیدا کند.

منطقه آزاد کیش شامل جزایر کیش، هندورابی، فارور بزرگ و فارور کوچک است و سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان نماینده دولت ماموریت دارد این منطقه به محیطی امن، آرام و پاک، برترین مقصد گردشگری برای خانواده ها، قطب علمی آموزشی تحقیقاتی، الگوی توسعه پایدار با بهره گیری از فن آوری های نوین و مناسب ترین مکان برای سرمایه گذاری در منطقه خلیج فارس تبدیل شود.

ماموریت این سازمان بر اساس طرح جامع ۲۰ ساله مصوب ۱۳۷۲ آغاز شده و حضور سالانه حدود ۲ میلیون گردشگر داخلی و خارجی و سرمایه گذاران متعدد از نشانه های تحقق این طرح است.

جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان بندرلنگه استان هرمزگان در فاصله ۱۸ کیلومتری سرزمین اصلی و در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

این جزیره از دیرباز تاکنون به دلیل موقعیت استراتژیک، زیبایی های بی نظیر و توسعه همه‌جانبه اقتصادی و گردشگری مقصد گردشگران و فعالان حوزه تجارت و اقتصاد بوده و همواره یکی از مطرح ترین مناطق آزاد کشور محسوب می‌شود.

نویسنده : زیبا حسین زاده | منبع خبر : روزنامه اخبار کیش
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.