روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 20 شوال 1445
شناسه خبر : 44991
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, گردشگری تاریخ انتشار : 17 مهر 1402 - 10:02 | | ارسال توسط :

معاون وزیر میراث: «گردشگری» در دولت سیزدهم ۲ برابر حوزه نفت رشد کرد

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به توجه ویژه دولت به توسعه گردشگری،‌ گفت: برابر ارزیابی بانک مرکزی، حوزه گردشگری در دولت سیزدهم ۲ برابر حوزه نفت رشد کرده است.
معاون وزیر میراث: «گردشگری» در دولت سیزدهم ۲ برابر حوزه نفت رشد کرد

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا، «علی‌اصغر شالبافیان» شامگاه یکشنبه در مراسم تقدیر از پیشکسوتان و فعالان حوزه گردشگری جزیره کیش،‌ اظهار کرد: طی ارزیابی انجام شده، محل اقامتی و غذا به عنوان زیر گروه خدمات، ۲۴ درصد رشد داشته و این میزان در حوزه سرگرمی و تفریحات نیز به ۱۲ درصد رشد رسیده است که آمار قابل توجهی است.

وی نیاز به تبیین در حوزه گردشگری را از الزامات توسعه در این حوزه عنوان کرد و افزود: وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به دنبال تغییر نگاه به گردشگری و توسعه پایدار این حوزه است.

«کیش» عصاره تجربه در کشور است

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی،‌ با بیان اینکه «کیش» عصاره تجربه در کشور است، اضافه کرد: این جزیره به محلی برای تجمع نخبگان از سراسر کشور تبدیل شده است که باید نهایت بهره مندی از آن را در مسیر توسعه کشور داشت.

وی جزیره «کیش» را پیشرو مناطق آزاد عنوان کرد و ادامه داد: این جزیره زیبا یکی از اصلی‌ترین مقاصد گردشگری ایران است.

توسعه زیرساخت‌های کیش و توجه به تاسیسات این جزیره از اولویت‌های مدیران در منطقه باشد؛‌ معتقدیم که به نیازهای ۱۰ سال آتی کیش باید از امروز تدابیر لازم اندیشیده شود.

«شالبافیان» بیان کرد:‌ توسعه زیرساخت‌های کیش و توجه به تاسیسات این جزیره از اولویت‌های مدیران در منطقه باشد؛‌ معتقدیم که به نیازهای ۱۰ سال آتی کیش باید از امروز تدابیر لازم اندیشیده شود.

وی از تلاش‌های مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در حل مشکلات پروازی در این جزیره قدردانی کرد و ابراز امیدواری کرد که این مشکل به زودی برطرف شود.

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با تاکید بر نقش کلیدی محل‌های اقامتی در توسعه گردشگری،‌ خواستار بهسازی و بازسازی هتل‌ها در کیش شد.

احیای مشوق‌های مناطق آزاد ضروری است

وی در ادامه با بیان اینکه‌،‌ احیای مشوق‌های مناطق آزاد ضروری است، گفت: مناطق آزاد به معنای رها کردن این مناطق به حال خود نیست و باید از توسعه در این مناطق حمایت کرد.

معاون وزیر میراث: در دولت سیزدهم حوزه گردشگری ۲ برابر حوزه نفت رشد کرده است

برنامه هفتم توسعه نقش بسزایی در توسعه گردشگری دارد

در ادامه این مراسم «مهدی ادیبان» سرپرست معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به برنامه هفتم توسعه،‌ اظهار کرد:‌ برنامه هفتم توسعه نشان داد که دولت نقش بسزایی به توسعه گردشگری قائل است.

وی ابراز امیدواری کرد که ادامه روند فعلی،‌ سبب رشد و شکوفایی صنعت گردشگری در سال‌های آتی باشد.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.