روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Friday, 10 May , 2024
امروز : جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 3 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 32024
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اجتماعی تاریخ انتشار : 05 تیر 1401 - 11:03 | | ارسال توسط :

معدوم سازی بیش از ۶ هزار کیلوگرم موادغذایی فاسد

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش با اشاره به بازرسی‌های بهداشتی ماه گذشته از کشف و معدوم سازی ۶ هزار و ۳۲۶ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در کیش خبر داد.

به گزارش روزنامه اخبار کیش از خبرگزاری صداوسیما ، دکتر رضانیا افزود: هزار و ۴۹۲ مورد بازرسی از اصناف در خرداد انجام شد و از این تعداد ۸۲۸ مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، ۴۳۰ مورد بازدید از اماکن عمومی و ۲۳۴ مورد بازدید از غرفه‌های آرایشی و بهداشتی انجام شد.

وی ابراز کرد: ۱۲۰ مورد کلرسنجی، ۱۵ مورد نمونه برداری میکروبی از آب آشامیدنی، ۱۶ مورد نمونه برداری از مواد غذایی و خوراکی، ۲۴ مورد نمونه برداری از نان، ۵۷ مورد صدور صلاحیت بهداشتی و صدور ۸۴۸ کارت بهداشتی از مهمترین اقدامات انجام گرفته توسط کارشناسان بهداشت محیط است.

دکتر رضانیا افزود: در این مدت ۶ مرکز متخلف به دادگاه معرفی شد.

وی تصریح کرد: در این بازدید‌ها بازرسان بهداشت محیط از دستگاه‌های قابل حمل استفاده می‌کنند و ۵۶۲ مورد سنجش توسط این دستگاه‌ها انجام شد.

دکتر رضانیا رعایت اصول بهداشتی را در کنترل بیماری کرونا موثر عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه اکنون جزیره کیش به لحاظ شیوع کرونا در وضعیت آبی قرار دارد، لازم است مردم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و تکمیل واکسیناسیون خود به قطع زنجیره کرونا کمک کنند.

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش از مردم خواست شکایات خود در خصوص رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی اصناف را با شماره‌های ۱۹۰ و ۴۴۴۲۳۳۱۱ اطلاع دهند.

| منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.