روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Thursday, 9 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 2 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 800
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, فرهنگی, گردشگری تاریخ انتشار : 01 اسفند 1398 - 10:25 | | ارسال توسط :
رویداد ملی ادبی کیش

نخستین رویداد ملی ادبی جزیره کیش با عنوان «داستان جنوب» کلید خورد

به همت معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش نخستین رویداد ادبی ملی جزیره کیش با عنوان جایزه ادبی کیش، داستان جنوب کلید خورد.

به همت معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش نخستین رویداد ادبی ملی جزیره کیش با عنوان جایزه ادبی کیش، داستان جنوب کلید خورد.

به گزارش روزنامه اخبار کیش، رضا اردلان دبیر اجرایی جایزه ادبی کیش و مدیر فرهنگی، معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش در نشست خبری نخستین رویداد ادبی جزیره کیش با عنوان« داستان جنوب» در دو بخش ملی و منطقه ای اظهار کرد: جزیره زیبای کیش به عنوان پیشرو در بین مناطق آزاد کشور در عرصه های مختلف همواره حضور فعال داشته و خوش درخشیده است.

وی با اشاره به اینکه ۴ منطقه آزاد کشور در جنوب واقع شده اند افزود: در میان مناطق آزاد دیگر کیش در حوزه فرهنگ و هنر در سطح ملی و بین المللی فعالیت های درخشانی در کارنامه خود ثبت کرده است.

مدیر فرهنگی معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه جایزه ادبی کیش در ۴ حوزه داستان، فیلمنامه، شعر و نمایشنامه طراحی شده است افزود: نخستین رویداد از این حوزه در بخش داستان، به موضوع « داستان جنوب» اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه داستان مقوله ای عمیق و گسترده و شخصیت، هویت و فرهنگ ساز برای جامعه است ادامه داد: سیاست معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش حمایت از فرهنگ اصیل مذهبی و پرمحتوای ایرانی است که جایگاه منطقه آزاد کیش را در میان دیگر مناطق آزاد و کشور برجسته سازد.

برجسته سازی ادبیات مکتوب جنوب

ابراهیم حسن بیگی دبیر علمی جشنواره و نویسنده توانمند کشورمان نیز در این نشست افزود: برجسته سازی ادبیات مکتوب جنوب برای استفاده نسل های آینده از این ظرفیت بالقوه  و جمع آوری ادبیات داستانی جنوب به عنوان میراث مکتوب و ملموس این خطه از دیگر اهداف برنامه ریزی و طراحی این رویداد است.

وی کشف استعدادهای نهفته در حوزه ادبیات جنوب در کشور به ویژه در میان نسل جوان را از دیگر اهداف برگزاری این رویداد برشمرد و افزود: برگزاری کارگاه آموزشی برای برندگان این دوره از جایزه ادبی از ویژه برنامه هایی است که می تواند در ارتقاء جایگاه ادبیات جنوب تاثیرگذار باشد.

دبیر علمی جایزه ادبی کیش با اشاره به اعلام خبر ایجاد دبیرخانه منطقه ای فعالیت های هنری جنوب کشور در کیش افزد: امید است با ایجاد و فعالیت های این دبیر خانه، سطح فعالیت های فرهنگی به صورت فراملی گسترش یابد.

به گفته حسن بیگی، این رویداد ادبی در ۴ سرفصل با عناوین« گردشگری وسفر به جنوب»، «زندگی و باورهای مردم جنوب»، « طبیعت و محیط جنوب»، و « تاریخ مبارزات مردم جنوب» برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه هر شرکت کننده می تواند با دو داستان فقط در یک بخش ملی یا منطقه ای در این رویداد شرکت کند تاکید کرد: حجم داستان های ارسالی نباید بیش از ۱۰ هزار کلمه باشد.

دبیر علمی جایزه ادبی کیش در رابطه با جوایز این رویداد تشریح کرد: سه برگزیده و سه شایسته تقدیر در سطح ملی و همچنین سه برگزیده و سه شایسته تقدیر در سطح منطقه ای ( استان های خوزستان، هرمزگان و مناطق ساحلی سیستان و بلوچستان) معرفی خواهند شد.

جوایز در سطح ملی برای نفر اول، تندیس جایزه ادبی و دیپلم افتخار و ۷ میلیون تومان جایزه نقدی- نفردوم، تندیس جایزه ادبی و دیپلم افتخار و ۵ میلیون تومان جایزه نقدی – نفر سوم، تندیس جایزه ادبی و دیپلم افتخار و ۳ میلیون تومان جایزه نقدی خواهد بود.

در سطح منطقه ای نیز جوایز نفر اول، تندیس جایزه ادبی و دیپلم افتخار و ۴ میلیون تومان جایزه نقدی – نفر دوم، تندیس جایزه ادبی و دیپلم افتخار و ۳ میلیون تومان جایزه نقدی – نفر سوم تندیس جایزه ادبی و دیپلم افتخار و۲ میلیون تومان جایزه نقدی است و همچنین دیپلم افتخار و ۱ میلیون تومان جایزه نقدی برای ۶ نفر شایسته تقدیر در نظر گرفته شده است.

علاقمندان به شرکت در رویداد بزرگ جایزه ادبی کیش، می توانند تا ۳۰ خرداد ماه ۹۹ جهت  آثار خود را به دبیرخانه جایزه ادبی کیش و کسب اطلاعات بیشتر به آدرس: festival.kish.ir مراجعه کنند.

گفتنی است؛ مراسم اختتامیه این رویداد ادبی در آبان ماه سال ۹۹ در جزیره کیش برگزار می شود.

نویسنده : تحریریه کیش | منبع خبر : اخبار کیش
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.