روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Saturday, 18 May , 2024
امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 11 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 31351
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اجتماعی تاریخ انتشار : 20 خرداد 1401 - 13:41 | | ارسال توسط :

نخوردن گوشت بلافاصله پس از ذبح دام

رییس اداره دامپزشکی کیش با اشاره به اینکه تب کریمه کنگو از دام آلوده به انسان و یا از طریق کنه منتقل و از انسانی به انسان دیگر قابل سرایت است، افزود: بلافاصله پس از ذبح گوشت را مصرف نکنید.
نخوردن گوشت بلافاصله پس از ذبح دام

به گزارش روزنامه اخبار کیش از خبرگزاری صداوسیما ، دکتر سیدعلی سیفی افزود: افراد برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باید از دستکش برای خرد کردن گوشت پس از ذبح دام استفاده کنند.

وی افزود: متاسفانه در برخی مناطق بلافاصله پس از این که دام ذبح می‌شود مورد استفاده قرار می‌گیرد که این روش احتمال انتقال بیماری را افزایش می‌دهد.

دکتر سیفی گفت: با توجه به آغاز فصل گرما و احتمال شیوع این بیماری، مردم باید حتما گوشت خریداری شده را حداقل ۲۴ ساعت در دمای صفر تا چهار درجه سانتی‌گراد نگه دارند و سپس مصرف کنند.

رییس اداره دامپزشکی کیش تصریح کرد: مردم از خوردن جگر خام خودداری کنند و پیش از مصرف نیز ۴۸ ساعت آن را در دمای صفر تا چهار درجه سانتیگراد نگهداری کنند.

دکتر سیفی خاطرنشان کرد: کارشناسان اداره دامپزشکی کیش بر ورود دام و همچنین محموله‌های گوشت به جزیره نظارت کامل دارند.

| منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.