روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 25 شوال 1445
شناسه خبر : 19838
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اقتصادی تاریخ انتشار : 04 مرداد 1400 - 10:28 | | ارسال توسط :

نشست هماهنگی افتتاح پروژه‌های مناطق آزاد به میزبانی کیش

نشست هماهنگی برگزاری هفتمین رویداد و پویش افتتاح پروژه‌های مناطق آزاد کشور با حضور رئیس جمهور به میزبانی جزیره کیش برگزار شد.
نشست هماهنگی افتتاح پروژه‌های مناطق آزاد به میزبانی کیش

به گزارش روزنامه اخبار کیش از خبرگزاری صداوسیما ، مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی در جلسه هماهنگی برای برگزاری هفتمین رویداد و پوشش افتتاح پروژه‌های مناطق آزاد کیش، قشم، ارس به میزبانی کیش برنامه‌های این رویداد تشریح شد.

حمیدرضا مومنی بر نقش موثر بخش خصوصی و سرمایه گذاران اشاره داشت و محور اصلی برنامه‌های این رویداد را زیست محیطی عنوان کرد.

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی افزود: در حال حاضر ۳۰۴هزار میلیارد تومان پروژه در دست اقدام است که با بیش از ۴۰درصد پیشرفت فیزیکی در دولت جدید به بهره برداری می‌رسد.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی، سرمایه گذاری پروژه‌های به بهره برداری رسیده از ابتدای دولت دوازدهم تاکنون را ۴۰۳هزار میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: هموار سازی شرایط توسعه زیرساخت‌ها از جمله اقدامات ارزشمند دولت تدبیر و امید است.

وی اقدامات زیر ساختی در حوزه‌های توسعه آب، برق، راه و شهرسازی، بندر و فرودگاه را از فعالیت‌های توسعه‌ای برشمرد و گفت: پیش بینی می‌شود ترمینال جدید فرودگاه کیش با سرمایه گذاری بالغ بر ۱۵۰۰میلیارد تومان و با طراحی و معماری بی نظیر به عنوان یکی از پروژه‌های هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

مومنی تصریح کرد: بخشی از اقدامات انجام شده توسط دولت تدبیر و امید در مناطق آزاد نسل اول مانند “کیش، قشم و چابهار” به اندازه ۲۰ سال گذشته هر یک از مناطق آزاد کشور بود.

مشاور رئیس جمهور با ابراز خرسندی از عملکرد مطلوب مناطق آزاد در بخش‌های مختلف، افزود: یکی از افتخارات در حوزه مناطق آزاد در دولت تدبیر و امید، حرکت، اجرا و عمل به خط مشی و ماموریت‌های تعیین شده از سوی رئیس جمهور بوده است.

روابط عمومی منطقه آزاد کیش اعلام کرد: با توجه به حضور سازمان محیط زیست؛ محوریت سخنرانی‌های هفتمین آئین بهره برداری از پروژه‌های مناطق آزاد تمرکز بر اهمیت جنبه‌های زیست محیطی خواهد بود.

در آئین هفتمین و آخرین مرحله افتتاح پروژه‌های مناطق آزاد کشور، منطقه آزاد کیش با ۴طرح: توسعه شرکت ایتال ان جی گروپ کیش، شرکت شدا کیش، طرح توسعه شرکت اکسیر کیش و فاز اول شرکت وسیم کیش با حجم سرمایه گذاری ریالی ۸۱۶میلیارد و سرمایه گذاری ارزی ۸۸۴هزار دلار با اشتغالزایی مستقیم ۷۸نفر و غیرمستقیم ۲۹۵نفر پیش بینی شده است.

منطقه آزاد ارس: با ۲۰پروژه و با اشتغالزایی ۶۷۰نفر و با حجم سرمایه گذاری ۹۲۷میلیارد ریال، برای این رویداد پیش بینی کردند که تمام پروژه فاز دوم مجتمع فولاد آذر آبادگان، فاز اول مدیا شتاب الکترونیک ارس، مجتمع دنیز، فرآیند تولید پیکاپ اتوماتیک ارس خودرو دیزل، و ۱۶پروژه دیگر، «منطقه آزاد قشم» با طرحهای؛ تعداد دو واحد آب شیرین کن و واحد تولید بخار، تولید لوازم آرایشی و بهداشتی، تولید شناور، پروژه ساختمان تکنیکال بلاک فرودگاه و ۵پروژه دیگر، در این رویداد حضور دارند.

| منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.