روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Wednesday, 15 May , 2024
امروز : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 8 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 43062
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, سیاسی تاریخ انتشار : 15 مرداد 1402 - 16:34 | | ارسال توسط :

نقش نخبگان جامعه در کارکرد موثر نظام سیاسی کشور

عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی گفت: نخبگان می‌توانند در کارکرد موثر نظام سیاسی و رسیدن به اهداف آن نقش بسیار موثری داشته باشند.
نقش نخبگان جامعه در کارکرد موثر نظام سیاسی کشور

به گزارش روزنامه اخبار کیش از خبرگزاری صداوسیما ، سعید پورعلی در گفتگوی اختصاصی، افزود: ما تا کارکرد‌های یک نظام سیاسی را ندانیم شاید پاسخ به اینکه آیا ضرورت دارد نخبگان حوزه‌های مختلف در نظام سیاسی دعوت به مشارکت شوند را نمی توانیم به شایستگی دریافت کنیم.

وی با اشاره به اینکه هر نظام سیاسی کارکرد‌های برای خود متصور است، گفت: مهمترین کارکرد نظام سیاسی مشروعیت سازی، انسجام سازی اجتماعی و هویت سازی است.

پورعلی افزود: آینده نگری و اهداف سازی برای یک جامعه هم نیاز به دانش بسیار بالا و هم نیاز به تجربه اندوخته فراوان دارد.

وی گفت: وقتی پای دانش و تجربه به میان می‌آید طبیعتا فکر و ذهن انسان به سمت انسان‌هایی می‌رود که فرآیند تدریجی کسب دانش و تجربه را گذرانده اند و به عنوان انسان‌های با انگیزه می‌توانند برای کمک به نظام سیاسی در فرآیند‌ها درگیر شوند.

سعید پورعلی با بیان اینکه همه ساختن‌ها نیاز به انسان‌های با تخصص و با تجربه دارد، گفت: ایجاد فضای مشارکت برای حضور نخبگان هر جامعه کمک به ارتقای عملکرد، توسعه و پیشرفت و تحقق رفاه در جامعه است.

پورعلی افزود: هر جامعه و نظام سیاسی در کارنامه خود نتواند آن عملکرد‌هایی که از یک نظام سیاسی متصور است شکل دهد قطعا باید حوزه جذب نخبگان را آسیب شناسی شود.

وی گفت: اگر نخبگان در حوزه‌های مختلف حضور داشته باشند انتظار داریم نظام سیاسی کارکرد مناسبی را داشته باشد.

عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی گفت: محققان و اندیشمندان علوم سیاسی ایجاد فضای مشارکت برای حضور نخبگان را یکی از ضرورت‌های توسعه و پیشرفت نظام‌های سیاسی می‌دانند.

| منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.