روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Sunday, 19 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 11975
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اجتماعی تاریخ انتشار : 13 دی 1399 - 15:14 | | ارسال توسط :

نواخته شدن زنگ مقاومت در جزیره کیش

زنگ مقاومت در اولین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی در کیش به صدا درآمد.

به گزارش  روزنامه اخبار کیش از خبرگزاری صداوسیما ، امام جمعه کیش در این مراسم،گفت: سردار سلیمانی سید مقاومت بود و صدای این زنگ در واقع صدای یک جریان عمیق و تاثیرگذار در جغرافیای جهانی است و به شکل نمادین بیان می کند که مکتب سلیمانی پیام و فرهنگ ایستادگی ومقاومت را در جهان بازکرده است.
حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده، افزود: سردار سلیمانی از نوجوانی مسیر استقامت را برای خود انتخاب کرده بود.
وی گفت: خیلی ها قبل از سردار سلیمانی این مسیر را آغازکرده بودند اما چون در این راه ایستادگی و تحمل نکردند از میانه راه برگشتند اما سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با تقویت روحیه معنوی خود به جایی رسید که با افتخار برای همه اعلام کرد که سیدمقاومت است.
وی با بیان اینکه سردار سلیمانی ازیک شخص تبدیل به یک راه و مکتب شده است،گفت: مکتب او روشنی بخش راه کسانی خواهد بود که بسوی این مسیر نورانی می روند.
امام جمعه کیش بابیان اینکه شخصیت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی یک شخصیت جامع الاطراف بود و ویژگی نظامی گری، سیاست و تدبیر جنگ .خدایی بودن و مردمی بودن را درخود داشت به دانش اموزان ونوجوانان تاکیدکرد: با سحرخیزی و نماز اول وقت می توانند به درجات معنوی رسید.
سرهنگ کاظم لو فرمانده پایگاه پدافندهوایی کیش نیز مکتب سلیمانی رامکتب دفاع از ملت های مظلوم و آزادیخواه جهان دانست که باید با شناخت صحیح آن و سربازولایت بودن پیرو رهبر باشیم.
سرهنگ شهداد کناری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کیش نیز بااخلاص بودن، ولایی بودن و معامله سردارسلیمانی با خداوند را در سایه پیروی ازمکتب امام حسین (ع) دانست وگفت: هرکس درمکتب امام حسین (ع) پرورش یابد رستگار می شود.
پرویز حیدری راد رئیس اداره آموزش وپرورش کیش نیز زنگ مقاومت را زنگ بیدارباش برای عالمگیرشدن تفکرات بسیجی بیان کرد، تفکری که درمقابل ظلم می ایستد وهمه فرهنگیان بایداگاه باشند ودانش اموزانی راتربیت کنندکه امثال حاج قاسم سلیمانی بتوانندبرای حفظ کیان کشورمان باتمام وجودتلاش وجانفشانی کنند.
سعید پورعلی معاون فرهنگی واجتماعی سازمان منطقه آزادکیش نیز گفت: اگرمسولی بخواهد جا پای سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بگذارد بایدمردم را ولی نعمت خود بداند، صادقانه برای مردم قدم بردارد و به وعده های خودعمل کند همچنان که سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ۳ ماه قبل از اتمام داعش وعده محو ونابودشدن آنان راداده بودو به وعده خودعمل کرد.
در مراسم گرامیداشت اولین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی شرکت کنندگان با حضور در مسجد امام حسن مجتبی(ع) بر سر مزار شهدای گمنام گرد آمدند و قبور مطهر شهدا را با آب و گلاب غبارروبی کردند و بار دیگر با آرمانهای والای شهیدان تجدید میثاق کردند.

| منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.