روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 24 شوال 1445
شناسه خبر : 33364
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اجتماعی تاریخ انتشار : 14 مرداد 1401 - 13:18 | | ارسال توسط :

سوگواری مادران عاشورایی کیش در آیین شیرخوارگان حسینی

همزمان با سراسر کشور، در اولین جمعه ماه محرم، مادران جزیره مرجانی کیش در حالی که فرزندان خردسال خود را در آغوش داشتند در همایش شیرخوارگان حسینی در سوگ شهادت طفل شش ماهه دشت کربلا با حضرت رباب (س) همنوا شدند.
سوگواری مادران عاشورایی کیش در آیین شیرخوارگان حسینی

به گزارش روزنامه اخبار کیش ،این آیین در مصلای جزیره کیش برگزار شد و مادران عزادار در حالیکه طفلان شیرخوار خود را بر بالای دست گرفته بودند با زمزمه‌ یا حسین (ع) به یاد خردسال ترین شهید کربلا و تاریخ به سوگ نشستند و اشک ماتم بر دیده جاری کردند.
مادران عزادار با بستن نوارهای سبز منقش به نام حضرت علی اصغر (ع) ، یا حسین (ع) ، یا زینب (س) ، یا مهدی (عج ) و یا ابوالفضل(ع) بر پیشانی فرزندان خود ،در سوگ حضرت علی اصغر (ع) و دیگر شهدای کربلا گریستند .
عزاداران با سردادن نوایی لالایی به یاد طفل شیرخوار امام حسین (ع) و ریختن اشک ماتم ،صحنه هایی معنوی و روحانی به این آئین بخشیدند و مداحان اهل بیت (ع) نیز در رثای شیرخوار کربلا نوحه خوانی و مرثیه سرایی کردند.
مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) برای برگزاری این آیین تشکیل شده است و مراسم شیرخوارگان حسینی برای نخستین بار در سال ۱۳۸۲ در تهران برگزار شد و در سال‌های بعد در سایر شهرهای ایران و کشورهای جهان برگزار می‌شود.
این همایش در کشورهای مختلف جهان مختلف از جمله ایران، عراق، عربستان، بحرین، کویت، سوریه، لبنان، کره جنوبی، اندونزی، ترکیه، پاکستان، کانادا، آمریکا، دانمارک، آلمان، فرانسه،  استرالیا، سوئد و تایلند برگزار شده است.
م اکنون این همایش در بیش از هفت هزار و ۵۰۰ نقطه در ایران و ۴۵ کشور جهان برگزار می‌شود.

جزیره کیش همه ساله همزمان با سراسر کشور با دارا بودن بیش از ۴۰ هیئت مذهبی برگزار کننده آیین های مذهبی ایام الله محرم و دیگر مراسم های مذهبی و ملی است.

نویسنده : زیبا حسین زاده | منبع خبر : روزنامه اخبار کیش
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.