روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Friday, 10 May , 2024
امروز : جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 3 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 38459
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 26 بهمن 1401 - 15:55 | | ارسال توسط :
در حاشیه جلسه هیات دولت؛

وحیدی: نگاه نظام تعامل حداکثری با مردم است/ صدور کارت ملی برای ایرانیان خارج

وزیر کشور با بیان اینکه رویکرد نظام تعامل حداکثری و رافت با مردم است، درباره بسته مورد نظر دولت برای تسهیل بازگشت ایرانیان خارج از کشور به وطن اظهار داشت: آغوش ملت و دولت برای کسانی که معترف به اشتباه خود هستند، همواره باز بوده است.
وحیدی: نگاه نظام تعامل حداکثری با مردم است/ صدور کارت ملی برای ایرانیان خارج

 به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا،احمد وحیدی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره عفو محکومان و متهمان ناآرامی‌های اخیر تصریح کرد: نگاه نظام همواره این بوده است که باید حداکثر تعامل  و رافت با مردم داشته باشیم. هرکسی دچار مشکل شده که بتواند مورد بخشش قرار گیرد، حتما مد نظر خواهد بود.

وی درباره برنامه دولت برای بخشودگی دانشجویان اظهار داشت: کمیته‌های انضباطی دانشجویی در این زمینه سازوکار خود را دارند ولی نگاه دولت این است که کسانی که اشتباهی کرده و به این اشتباه خود معترف هستند، مورد بخشش قرار گیرند.

وزیر کشور درباره بسته حمایتی از ایرانیان خارج از کشور که رئیس جمهور به آن اشاره کرده است نیز توضیح داد: سازوکاری پیش بینی شده تا برای ایرانیان خارج از کشور که متقاضی کارت ملی هستند، این کارت صادر می شود و بدون نیاز به حضور آنان در کشور می توانند کارت خود را در خارج از کشور دریافت کنند.

وی تاکید کرد: آغوش ملت و دولت برای کسانی که معترف به اشتباه خود هستند، همواره باز بوده است.

رئیس شورای امنیت کشور درباره امکان بازگشت سلبریتی‌های ساکن خارج کشور که در ناآرامی‌ها نقشی داشته‌اند، گفت: آغوش ملت و دولت برای کسانی که معترف به اشتباه خود هستند، همواره باز بوده و هست. اکنون فرصت خوبی است تا آن دسته که دچار هیجان شده و اقداماتی انجام داده‌اند که الان نادم هستند، ابراز ندامن کنند و این آمادگی برای پذیرش آنها وجود دارد.

آخرین وضعیت امدادرسانی به زلزله زدگان و مناطق برفی

از وزیر کشور درباره بارش برف در کوهرنگ و مشکلات ناشی از آن پرسیده شد که توضیح داد: برف زیادی در کوهرنگ آمده و تقریبا تا ۲.۵ متر برف باریده است؛ همه تلاش می‌کنند تا راه‌ها را باز کنند، ولی حجم برف زیاد است و راه دوباره بسته می شود هرچند در روستاها همیشه مشکل بحرانی نداریم.

وحیدی در ادامه درباره آخرین رسیدگی به وضعیت زلزله‌زدگان خوی نیز تاکید کرد: هرچند کار امداد به خوبی پیش رفته است اما زندگی در چادر مثل زندگی در خانه نیست؛ منابع مالی خوبی هم در دولت تصویب شده است، تا بازسازی شروع شود.

فهرست ساختمان‌های نا ایمن تهران در حال تکمیل است

وزیر کشور درباره فهرست ساختمان های نا ایمن تهران نیز گفت: در این زمینه نباید نگرانی غیرمعقولی را در کشور ایجاد کنیم؛ ساز و کار این است که اگر ساختمانی نا ایمن بود شهرداری اعلام کند، مهلت دهد و آن دستگاه مورد نظر اعلام کند که در چه مدت می‌تواند شرایط را درست و ساختمان را ایمن کند.

وحیدی خاطر نشان کرد: موضوع ساختمان های نا ایمن یک بحث کشوری دارد و دیگری موضوع شهر تهران است که البته لیست‌ این ساختمان ها در تهران در حال تکمیل است.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.