روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 19 شوال 1445
شناسه خبر : 43771
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 05 شهریور 1402 - 17:18 | | ارسال توسط :

وزیرکشور: حدود ۱۰ هزار دستگاه اتوبوس نوسازی می‌شود

وزیر کشور مسئولیت ناوگان درون شهری را با وزارت کشور و شهرداری‌ها دانست و اعلام کرد که در مرحله نخست، نوسازی حدود ۱۰ هزار دستگاه اتوبوس و حدود پنج هزار ون در دستور کار است.
وزیرکشور: حدود ۱۰ هزار دستگاه اتوبوس نوسازی می‌شود

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا،احمد وحیدی روز یکشنبه در حاشیه واگذاری ۴۷۰ دستگاه اتوبوس و ۶۲۶ دستگاه ون ایران خودرو دیزل به وزارت کشور به مناسبت اربعین حسینی (ع) در جمع خبرنگاران گفت: موضوع ناوگان حمل و نقل عمومی حدود ۸ تا ۹ سال گذشته دچار توقف شده که از بدو مسئولیت دولت مردمی سیزدهم یکی از دغدغه‌ها رفع مشکلات ناوگان درون شهری و برون شهری بود.

وزیر کشور اضافه کرد: مسئولیت ناوگان درون شهری با وزارت کشور و شهرداری‌هاست. در همین راستا، قراردادهایی با خودروسازان منعقد شد تا بتوانند این نوسازی را انجام دهند. امروز هم گام بزرگی در این راستا برداشته شد که مستمر خواهد بود.

وحیدی اعلام کرد که در مرحله نخست، نوسازی حدود ۱۰هزار دستگاه اتوبوس پیش‌بینی شده و نوسازی حدود پنج هزار ون در دستور کار است. در مرحله بعد هم نوسازی تاکسی‌ها و موتورسیکلت‌ها در برنامه قرار گرفته است.

وزیر کشور این را هم گفت که برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی هم در دستور کار است که بر این اساس، پنج هزار دستگاه اتوبوس برقی تامین خواهد شد و قراردادهای آن بسته شده است. بر این اساس ۵۰ هزار تاکسی و به میزان دو تا سه برابر موتورسیکلت‌ها برقی می‌شوند.

وحیدی اظهار داشت: در سالی که رشد تولید یکی از شعارهای اصلی آن است، امیدوارم بتوانیم شاهد شکوفایی هرچه بیشتر در صنایع خودرویی و حمل و نقل باشیم. با قراردادی که در سازمان شهرداری‌ها به امضا رسید، تلاش کردند دِین خود را ادا کنند و با حمایت از تولید هم بتوانیم محصولات خوبی داشته باشیم و هم صنایع بتوانند بر دوشت جوانان و محققان، کار صنعت خودرو را پیش ببرند.

وی افزود: تحویل این خودروها به حمل و نقل ما کمک بزرگی خواهد کرد. به خصوص در شهرهایی که کمبود جدی در این حوزه دارند. البته نیاز ما خیلی بیشتر است. این خودروها همچنین به حمل و نقل زائران اربعین نیز کمک بزرگی می‌کنند.

وحیدی در پایان گفت: البته اتوبوس‌ها به دلیل اینکه درون شهری هستند، کمک محدودتری دارند ولی در زمانهای کوتاه کمک خوبی خواهند. اما ون‌ها به دلیل اینکه برون‌شهری هستند، کمک بیشتری در این زمینه خواهند داشت.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
برچسب ها
,
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.