روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Sunday, 19 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 4612
  پرینتخانه » استان تاریخ انتشار : 31 تیر 1399 - 12:00 | | ارسال توسط :
استاندار هرمزگان

پرورش آبزیان از صنایع مهم اشتغالزا در هرمزگان است

استاندار هرمزگان با تاکید بر حمایت هر چه بیشتر از صنعت آبزیان در استان، گفت: این صنعت از صنایع مهم و اشتغالزا و تاثیرگذار در تولید و صادرات استان است.

استاندار هرمزگان با تاکید بر حمایت هر چه بیشتر از صنعت آبزیان در استان، گفت: این صنعت از صنایع مهم و اشتغالزا و تاثیرگذار در تولید و صادرات استان است.

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا، فریدون همتی در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی هرمزگان اظهار داشت: باید بسته کامل و جامع سیاست‌ها، برنامه‌ها و دستورالعمل‌های صنعت پرورش آبزیان در هرمزگان تدوین شود.

وی ادامه داد: تدوین این بسته با محوریت اتاق بازرگانی، اتحادیه صنعت آبزیان و دستگاه‌های مرتبط انجام و جهت بررسی کارشناسی و تصویب به کارگروه اقتصادی و شورای برنامه‌ریزی استان ارائه شود.

همتی تصریح کرد: این بسته موجب شفاف شدن سیاست‌ها، دستورالعمل‌ها و برنامه‌های این حوزه برای بخش خصوصی و دستگاه‌های اجرایی خواهد شد.

استاندار هرمزگان تاکید کرد: با این برنامه ریزی و سیاست گذاری، ظرفیت‌های صنعت پرورش آبزیان در هرمزگان در راستای رونق تولید و اشتغالزایی به کار گرفته می‌شود.

وی تصریح کرد: تقویت و پشتیبانی از بخش آبزی پروری هرمزگان راهبرد مهم استانداری در سال جهش تولید است و درمسیر حمایت از فعالان واقعی این بخش از هیچ تلاشی دریغ نخواهد شد.

همتی بیان داشت: دغدغه مهم و اساسی تمامی دستگاه‌های اجرایی و نظارتی در هرمزگان رونق بخش‌های مختلف تولیدی بویژه صنعت آبزی پروری است و در این راه آماده همکاری همه جانبه با فعالان این بخش برای رفع مشکلات احتمالی هستند.

استان هرمزگان با ۲۲ بندر صیادی و صید سالانه افزون بر ۲۷۰ هزارتن انواع آبزی، ۳۰ درصد بنادر صیادی و ۳۶ درصد صید انواع آبزیان کشور را به خود اختصاص داده است که این آمارها نشان از جایگاه و اهمیت فعالیت‌های شیلاتی این استان در کشور دارد.

ظرفیت تولید ۱۱۳هزارتن انواع ماهیان دریایی در قفس،۵۰ هزار هکتار زمین‌های مناسب برای تولید میگوی پرورشی با امکان تولید۲۰۰ هزارتن در سال، وجود زمین‌های جدید پرورش ماهیان خاویاری در آب‌های داخلی، پرورش ماهیان گرمابی و تیلاپیا، امکان تولید و پرورش خیاردریایی، گیاهان دریایی و صدف‌های مرواریدساز، آرتمیا، لابستر از جمله ظرفیت‌های آبزی‌پروری هرمزگان است که به گفته کارشناسان حوزه کشاورزی می توان از این ظرفیت ها برای ارزآوری هرچه بیشتر و جایگزینی با نفت استفاده کرد.

نویسنده : تحریریه اخبار کیش | منبع خبر : ایرنا
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.