روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 20 شوال 1445
شناسه خبر : 28012
  پرینتخانه » استان تاریخ انتشار : 22 اسفند 1400 - 16:55 | | ارسال توسط :
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:

پیک امیکرون رو به کاهش است/موفقیت هرمزگان در واکسیناسیون کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از کاهش گردش ویروس کرونا در هرمزگان طی دو هفته‌ گذشته خبر داد.
پیک امیکرون رو به کاهش است/موفقیت هرمزگان در واکسیناسیون کرونا

به گزارش روزنامه اخبار کیش از خبرگزاری مهر، حسین فرشیدی اظهار داشت: در هفته‌ای که گذشت به نسبت هفته ماقبل شاهد کاهش ۳۲ درصدی در موارد تست و غربالگری به دلیل کاهش مراجعین سرپایی و کاهش ۵۳ درصدی در شناسایی موارد مثبت و بیماران سرپایی بودیم.

وی با بیان اینکه درصد مثبت شدن تست‌ها از ۵۹ درصد در اوج پیک به ۲۴ درصد رسید، تصریح کرد: هنوز به وضعیت متعادل و پایدار نرسیده‌ایم، خوشبختانه در هفته‌ای که گذشت به نسبت کاهش خوبی را داشتیم که این نشان دهنده کاهش گردش ویروس در جامعه است.

فرشیدی عنوان کرد: در موارد بستری ۳۰ درصد، در موارد فوت ۲۱ درصد و در بیماران بستری در بخش‌های مراقبت‌های ویژه ۲۸.۷ درصد کاهش را شاهد بودیم و همچنین شناسایی موارد مثبت در تمام شهرستان‌ها روند نزولی داشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به اینکه قطعاً دلیل اصلی شکست زودهنگام این پیک ضعیف بودن اُمیکرون نبود، تاکید کرد: انجام واکسیناسیون در درجه اول و سپس رعایت پروتکل‌های بهداشتی مهم‌ترین دلایل شکست زود هنگام این پیک بود.

وی در خصوص رنگ بندی شهرستان‌های استان هرمزگان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ابوموسی، حاجی آباد و رودان جزو شهرهای قرمز هستند، بندرلنگه سیریک و قشم جزو شهرستان‌های زرد و بندرعباس، میناب، بستک، بشاگرد، بندر خمیر، پارسیان، جاسک و کیش و هرمز در لیست شهرستان‌های نارنجی قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به اینکه وزیر بهداشت در ستاد ملی از هرمزگان به عنوان استان پیشرو در انجام واکسیناسیون تقدیر کردند، عنوان کرد: به نوبه خود از مردم استان به پاس همکاری در انجام واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌ها سپاسگزارم.

فرشیدی عنوان کرد: توصیه می‌شود با توجه به شرایط استان و احتمال اینکه پذیرای مهمان‌های نوروزی زیادی خواهیم بود افرادی که واکسیناسیون خود را تکمیل نکرده و یا دُز سوم واکسن را دریافت نکرده‌اند، هر چه سریع‌تر اقدام کنند.

| منبع خبر : خبرگزاری مهر
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.