روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Sunday, 19 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 28107
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اجتماعی تاریخ انتشار : 25 اسفند 1400 - 14:54 | | ارسال توسط :

پیک ششم کرونا در کیش کنترل شد

رییس مرکز توسعه سلامت جزیره کیش گفت: پیک ششم کرونا و شیوع سوش اومیکرون در این جزیره کنترل شد.
پیک ششم کرونا در کیش کنترل شد

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا،محمدرضا رضانیا روز چهارشنبه اظهار داشت: با توجه به روند کاهش آمار تمام شاخص های شیوع ویروس هم اکنون به مرحله کنترل پیک ششم در این جزیره رسیده ایم و هم اکنون جزیره کیش از وضعیت قرمز خارج و در سطح رنگ بندی نارنجی قرار دارد.

وی اضافه کرد: روند بستری بیماران در چند روز گذشته در بیمارستان جزیره کیش به صفر رسیده و با توجه به وضعیت موجود احتمال به می رود روند رو به بهبود وضعیت شیوع ویروس در روزهای آتی به شرط تداوم واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی ادامه داشته باشد.

رضانیا یادآور شد: با توجه تاکیدات ستاد ملی کرونا ایام نوروز در جزیره کیش محدودیتی به جز تزریق واکسن وجود نخواهد داشت و تاکید می شود مسافران و کیشوندان در فرصت باقی مانده حتما نسبت به تکمیل روند واکسن به ویژه تزریق دُز سوم اقدام کنند.

رییس مرکز توسعه افزود: پیش بینی می شود امسال جزیره کیش شاهد حضور شمار زیادی از گردشگران باشد و به همین دلیل از بازاریان و جوامع مختلف انتظار داریم به منظور ارتقای سطح سلامت جامعه خودشان پیشگام رعایت پروتکل های بهداشتی باشند.

وی با اشاره به اینکه در راستای جلوگیری از بازگشت و تشدید زنجیره ابتلا در جزیره کیش تمام توان دستگاه های عضو شورای سلامت بکار گرفته شده است اضافه کرد: در این راستا تشدید نظارت ها بر جوامع مختلف از جمله بازار، رستوران ها، هتل ها، مراکز تجمع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته است.

رضانیا گفت: برای تحقق این هدف و تداوم کنترل پیک ششم انتظار می رود هر کدام از کیشوندان به عنوان بازرس در ایام نوروز بر روند رعایت پروتکل های بهداشتی نظارت داشته باشند.

 تاکنون در این جزیره حدود ۱۴۰هزار دُز واکسن کرونا تزریق شده که شامل حدود ۵۸ هزار دُز در نوبت اول، ۵۳ هزار دُز در نوبت دوم و ۲۹ هزار دُز در نوبت سوم است.

از ابتدای شیوع پاندمی کرونا تا کنون در این جزیره بیش از ۹ هزار و ۹۸۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا شناسایی شده است؛ جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان بوده در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.