روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Saturday, 18 May , 2024
امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 11 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 29131
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اقتصادی تاریخ انتشار : 30 فروردین 1401 - 10:22 | | ارسال توسط :

پیگیری برقراری پرواز مستقیم کیش به نایروبی

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در دیدار با سفیر جمهوری کنیا در ایران از پیگیری لازم برای برقراری پرواز مستقیم بین کیش و نایروبی خبر داد.
پیگیری برقراری پرواز مستقیم کیش به نایروبی

به گزارش روزنامه اخبار کیش از خبرگزاری صداوسیما، مهدی کشاورز در جلسه با جاشوا ا. گاتیمو سفیر جمهوری کنیا در ایران با بیان این که منطقه آزاد کیش از آمادگی لازم برخوردار است و در صورت فراهم شدن شرایط، پیگیری‌های لازم برای برقراری پرواز مستقیم بین کیش و نایروبی انجام می‌شود و این امر زمینه ساز توسعه صنعت گردشگری تجاری و یا تبادل محصولات مختلف ایران خواهد شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به ظرفیت‌های موجود در جزیره کیش به ویژه آمادگی موسسه علوم و فنون کیش برای انعقاد توافقنامه با خانه نوآوری و فن آوری نایروبی بر لزوم اهمیت همکاری‌های مشترک میان دو کشور تاکید کرد.

وی تصریح کرد: انتظار داریم روابط دو کشور در حوزه‌های خاص اقتصادی، تجاری و به ویژه گردشگری جزیره کیش مورد توجه ویژه‌ای قرار گیرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه قاره آفریقا و کشور کنیا دروازه ورودی شرقی آفریقا به جمهوری اسلامی ایران هستند، گفت: برای تحقق تبادلات تجاری اقتصادی، فرهنگی، گردشگری و فنی؛ ضروری است روابط ایران و کنیا توسعه یابد.

مهدی کشاورز خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه شرکت‌های کنیایی در ایران و شرکت‌های ایرانی در کنیا نسبت به سرمایه گذاری اقدام کردند این سطح از روابط مطلوب نیست و باید ارتقاء یابد.

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش در رابطه با ظرفیت‌های سرمایه گذاری “هتلینگ، کلوپ‌های تفریحات دریایی، زمین‌های فوتبال” در کیش، اظهار داشت: کنیا در حوزه ورزش‌های فوتبال و دوومیدانی، سرآمد است و با توجه به ظرفیت‌های موجود می‌توانیم سرمایه گذاری و همکاری‌های مشترک داشته باشیم.

کشاورز افزود: ظرفیت‌هایی در ایران وجود دارد و با ایجاد نمایشگاه‌های مشترک می‌توان ظرفیت‌های دو کشور را در سطح گسترده معرفی کرد و امیدواریم این جلسه آغازی برای تثبیت و بهبود روابط میان دو کشور باشد.

جاشوا ا. گاتیمو سفیر جمهوری کنیا در ایران نیز با اشاره به تشابه اقلیمی و بافت شهری و وجود منطقه بومی نشین کیش و مومباسا در کنیا اظهار داشت: این منطقه نیز مانند کیش قطب گردشگری کنیا و جزیره‌ای در کنار دریای پهناور با درختان نخل و صخره‌های مرجانی است.

وی با بیان اینکه شهر تاریخی حریره و کاریز یکی از ظرفیت‌های گردشگری منحصر بفردی است که از جذابیت قابل توجهی برخوردار است، گفت: توپ جنگی که به صورت نمادین در شهر حریره در معرض دید عموم قرار گرفته است به عنوان یکی از سلاح‌های جنگی کشور پرتقال بوده و امروز از جذابیت‌های گردشگری کیش محسوب می‌شود و بیانگر تجربه تاریخی مشترک کیش و کنیا است.

سفیر جمهوری کنیا با اشاره به فعالیت آژانس‌های هواپیمایی در حوزه گردشگری و برقراری خطوط پروازی این دو کشور، تصریح کرد: ایران جذابیت‌های زیادی برای مردم جمهوری کنیا دارد و با توجه به تمدن دیرینه ایران و برقراری پرواز کیش به دوحه می‌توانیم از این ظرفیت‌ها بهره‌مند شویم.

وی با اشاره به ورزش ماراتن که می‌تواند گزنیه مناسبی برای برگزاری این مسابقات بین ایران و کنیا باشد، گفت: تحقق این مسابقات می‌تواند به عنوان گردشگری ورزشی مطرح شود.

| منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.