روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Saturday, 4 May , 2024
امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 26 شوال 1445
شناسه خبر : 14220
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اقتصادی تاریخ انتشار : 01 اسفند 1399 - 11:56 | | ارسال توسط :

کاهش قیمت محصولات شرکت‌های دانش بنیان بهترین گزینه ایجاد فضای رقابتی

قائم مقام معاون توسعه فناوری ریاست جمهوری کاهش قیمت تمام شده محصولات و کالا‌های دانش بنیان و ارائه خدمات پس از فروش را بهترین گزینه برای ایجاد فضای رقابتی در بازار عنوان کرد.
کاهش قیمت محصولات شرکت‌های دانش بنیان بهترین گزینه ایجاد فضای رقابتی

به گزارش  روزنامه اخبار کیش از خبرگزاری صداوسیما، علی وطنی در خصوص پارک علم و فناوری پردیس گفت: از میان تمامی پارک‌های علم و فناوری که مجوز و ساختار آن‌ها وابسته به وزارت علوم است، تنها پردیس زیر نظر معاونت علمی ریاست جمهوری بوده و نگاه ما به پارک علم و فناوری پردیس به عنوان پایلوتی موفق برای اجرای برنامه‌های مد نظر در حوزه‌های مرتبط دانش بنیان است.

وی تصریح کرد: چالش‌هایی بر سر راه شرکت‌های دانش بنیان، پارک‌های و علم و فناوری، شرکت‌های فناور، استارتاپ‌ها و کارخانه‌های نوآوری وجود دارد و مسئولیت ارائه راهکار و رفع چالش‌های مربوط به آن‌ها بر عهده پارک علم و فناوری پردیس است تا از طریق برقراری ارتباط با دیگر شرکت‌ها و پارک‌ها و ارائه راه حل چالش‌ها و تسهیل گری در امور نقش خود را به خوبی ایفا کند.

وطنی افزود: تسهیلگری به دو بخش مالی و قوانین و مقررات تقسیم می‌شود که بسته به نیاز شرکت‌ها بررسی و در خصوص آن تصمیم گیری می‌شود.

قائم مقام معاون توسعه فناوری ریاست جمهوری تعداد شرکت کنندگان، سطح تفاهمنامه‌ها و حجم قرار داد‌های امضا شده در دومین دوره نمایشگاه پتروشیمی کیش را نشان دهنده تاثیر بسیار مثبت در رونق بازار پارک‌ها و موسسات علم و فناوری و شرکت‌ها و هلدینگ‌ها برشمرد وعنوان کرد: آشنایی مخاطبان چنین رویداد‌هایی با یکدیگر، مسیر‌های مورد نیاز جهت شناسایی تنگنا‌ها و رفع آن را هموار می‌سازد.

وی افزود: نه فقط با بیان این چالش‌ها بلکه با ارائه راهکار‌ها در معاونت ها، وزارتخانه‌ها یا هیات وزیران در سطح دولت و مجلس به نتیجه خواهد رسید.

وطنی بر تقویت روابط دانشگاهیان و صاحبان صنایع به عنوان مکمل یکدیگر تاکید کرد و گفت: شرکت‌های دانش بنیان باید با استفاده از اساتید و دانشگاهیان حوزه مورد نیاز، بخش پژوهش و توسعه، بسیار قدرتمند و توانایی ایجاد کنند.

وی کاهش قیمت‌های تمام شده محصولات و کالا‌های دانش بنیان و همچنین ارائه خدمات پس از فروش را از بهترین گزینه‌ها برای ایجاد فضای رقابتی در بازار عنوان کرد.

مدیرکل سرمایه گذاری و بومی سازی پارک فناوری پردیس نیز در این جلسه در تشریح چگونگی فعالیت پارک فناوری پردیس گفت: این مجموعه از سال ۷۹ فعالیت خود را زیر نظر معاونت علمی ریاست جمهوری آغاز کرد ودراین ۱۸ سال ماموریت‌های این پارک در رده‌های ملی و بین المللی تعریف شده است.

عسگری افزود: در این مجموعه با دارا بودن ۲۵۰ هزار متر مربع فضای پژوهشی و فناوری، بالغ بر ۴۳ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری از بدو تاسیس از سوی شرکت‌های متقاضی در پارک علم و فناوری پردیس انجام شده است.

وی با بیان اینکه ۶ هزار و ۵۰۰ نیروی انسانی در این مرکز مستقر هستن و رقمی بالغ بر ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه در تحقق و توسعه این مرکز انجام شده گفت: ما در مجموعه پارک پردیس بیش از ۵۰ محصول با رقمی بیش از ۲۷ میلون یورو صادرات به ۲۲ کشور را تجربه کرده ایم و این نشان می‌دهد بستر‌های مناسب برای فعالیت شرکت‌های فناور در مجموعه ما وجود دارد.

مدیرکل سرمایه گذاری و بومی سازی پارک فناوری پردیس ارائه تضامین مورد قبول صنعت در قرار دادها، حمایت مالی از تحقق و توسعه در جریان اجرا، همراهی در انجام پژوهش‌ها و مطالعه بازار طرح قبل از اجرا، تشکیل کنسرسیوم برای افرایش توان فنی شرکت‌ها و همراهی و مشارکت با شرکت‌های دانش بنیان در مناقصات را از جمله وظایف بر عهده پارک در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان برای اجرای طرح‌ها برشمرد.

مهندس علیپور مدیرکارگروه نفت و گاز پارک فناوری پردیس نیز سه عامل بومی سازی و تجاری سازی، حفظ فرایند عرضه و تقاضا و توسعه ساخت داخل را برگ برنده‌ای برای شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان، فعالان صنعت پتروشیمی پارک‌ها و موسسات فن آور بیان کرد.

| منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.