روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Monday, 29 April , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 21 شوال 1445
شناسه خبر : 23098
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اجتماعی تاریخ انتشار : 08 آبان 1400 - 15:44 | | ارسال توسط :

کشف و معدوم سازی ۳ هزار و ۳۷۳ کیلوگرم مواد فاسد در کیش

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش از کشف و معدوم سازی سه هزار و ۳۷۳ کیلوگرم مواد غذایی و آرایشی بهداشتی فاسد در کیش خبر داد.

به گزارش روزنامه اخبار کیش از خبرگزاری صداوسیما ، دکتر محمدرضا رضانیا گفت: ۲ هزار و ۱۷۹ نوبت بازرسی از اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی آرایشی و بهداشتی در مهر انجام شد و از این تعداد ۵۷۵ نوبت بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، هزار و ۳۱۲ نوبت بازدید از اماکن عمومی و ۲۸۳ نوبت بازدید از غرفه‌های آرایشی و بهداشتی ثبت شد.

رییس مرکز توسعه سلامت کیش گفت: ۱۰۷ مورد کلرسنجی، ۳۱ مورد نمونه برداری میکروبی از آب آشامیدنی، ۱۳ مورد نمونه برداری از مواد غذایی و خوراکی، ۳ مورد بازدید از مدارس، ۱۸ مورد نمونه برداری از نان، ۳۱ مورد صدور صلاحیت بهداشتی و صدور ۴۱۶ کارت بهداشتی از مهمترین اقدامات انجام گرفته توسط کارشناسان بهداشت محیط است.

وی افزود: در این مدت ۲۶ مورد گزارش مردمی دریافت و به شکایات رسیدگی شد.

دکتر رضانیا گفت: از مجموع بازدید‌ها ۳ واحد متخلف نیز پلمب شد و ۷۱۷ مورد سنجش نیز با تجهیزات پرتابل توسط بازرسان بهداشت محیط انجام شد.

دکتر رضانیا رعایت اصول بهداشتی را در کنترل بیماری کرونا موثر برشمرد و افزود: با توجه به اینکه اکنون کیش از لحاظ واکسیناسیون در وضعیت خوبی قرار دارد تاکید کرد، در کنار واکسیناسیون مردم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا کمک کنند.

وی استفاده از ماسک، دستکش و شستشوی مرتب دست‌ها توسط متصدیان، گندزدایی روزانه تجهیزات و سطوح واحد صنفی و حفظ فاصله اجتماعی بین مشتریان را توسط واحد‌های صنفی الزامی دانست.

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش از ساکنان جزیره کیش درخواست کرد شکایات خود در خصوص عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی اصناف را با شماره تلفن‌های ۱۹۰ و ۴۴۴۲۳۳۱۱ به این مرکز گزارش دهند.

| منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.