روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Friday, 17 May , 2024
امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 10 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 23205
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اقتصادی تاریخ انتشار : 11 آبان 1400 - 9:56 | | ارسال توسط :

کلنگ وعده های مسئولان بر زمین سنگلاخ

مشکلات مسکن در کیش امروز به یک معضل غیرقابل انکار تبدیل شده است، معضلی که حتی سعید محمد دبیر شورایعالی مناطق آزاد در اولین دیدار به کیش به آن اعتراف کرد و از اختصاص دو قعطه 8 و 35 هکتاری زمین برای ساخت مسکن کیشوندان و رفع این مشکل خبرداد.

اختصاص زمین ۳۵ هکتاری برای ساخت زمین برای تامین مسکن اقشار کم درآمد  و پرسنل بخش های فعال در حوزه های مختلف اقتصادی کیش یکی از وعده هایی است که سعید محمد بنا بر شنیده های خود در نشست با مدیران به کیشوندان داد.

نمونه چنین وعده ای را علی اصغر مونسان مدیرعامل اسبق سازمان منطقه آزاد کیش با ساخت مسکن سبز در نزدیکی محل بازیافت داده بود و قرار بود که هزار واحد با این عنوان ساخته شده و در اختیار اقشار کم درآمد و پرسنل بخش های فعال اقتصادی کیش قرار گیرد تا آن ها این واحدها را به پرسنل خود تا زمان فعالیت در کیش ارائه کنند و مشکل مسکن کارکنان ادارات، هتل ها، نهادها و دیگر فعالان اقتصادی جزیره کیش مرتفع شود اما در عمل چنین نشد.

با تغییر مدیریت در کیش و انتصاب مونسان به سمت وزارت میراث فرهنگی رویکرد واگذاری این واحدها تغییر کرد و واگذاری آن شکل و رنگ دیگری به خود گرفت و حتی کسانی که از قبل قرار بود از امکان اسکان در این واحدهاا برخوردار شوند از آن بی نصیب ماندند.

در دوره غلامحسین مظفری نیز برای حل مشکل مسکن قرار شد تا زمین هایی برای ساخت مسکن ارزان قیمت اختصاص یابد و در فازهای مختلف واحدها ساخته شده و در اختیار اقشار کم درآمد قرار گیرد و کلنگ این رویداد مهم با اختصاص به بومیان به زمین زده شد و قرار بود که با سرعت این واحدها ساخته شود اما با گذشت ماه ها از این موضوع می گذرد اما هنوز هم خبری از ساخت این واحدها نیست و حتی برگی از زمین های اختصاص داده شده به این قضیه جابجا نشده است.

بی تردید شفاف سازی مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش از نحوه ساخت واحدهای یاد شده و علت عدم ساخت زمین های اختصاص یافته به این مسئله چیست؟

دیر نیست که شاهد تغییر و تحولاتی در سازمان منطقه آزاد کیش باشیم اما هنوز هم ابهامات بسیاری در خصوص زمین های اختصاص یافته به ساخت واحدهای مسکونی برای اقشار کم درآمد جزیره کیش وجود دارد.

نویسنده : زیبا حسین زاده | منبع خبر : روزنامه اخبار کیش
برچسب ها
,
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.