روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Saturday, 18 May , 2024
امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 11 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 1411
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش تاریخ انتشار : 26 فروردین 1399 - 19:31 | | ارسال توسط :
جانشین رئیس ستاد مدیریت بحران سازمان منطقه آزاد:

کیشوندانی که از سفر باز می گردند ۱۴ قرنطینه می شوند

جانشین رئیس ستاد مدیریت بحران سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر اهمیت و ضرورت قرنطینه کیشوندانی که از سفر بازمی گردند گفت: با تلاش هایی که صورت گرفته کیش توانسته است شیوع بیماری را تاحد قابل توجهی کنترل کند و برای ادامه این روند ضرورت دارد که کیشوندان از سفر برگشته محدودیت های قرنطینه 14 روزه را جدی بگیرند

جانشین رئیس ستاد مدیریت بحران سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر اهمیت و ضرورت قرنطینه کیشوندانی که از سفر بازمی گردند گفت: با تلاش هایی که صورت گرفته کیش توانسته است شیوع بیماری را تاحد قابل توجهی کنترل کند و برای ادامه این روند ضرورت دارد که کیشوندان از سفر برگشته محدودیت های قرنطینه ۱۴ روزه را جدی بگیرند

به گزارش روزنامه اخبار کیش، شامگاه روز گذشته (۲۵ فروردین) نخستین پرواز از تهران با حدود ۵۰ مسافر از کیشوندانی که در سامانه مدیریت بازگشت ثبت نام کرده بودند در فرودگاه کیش برزمین نشست.

با ورود مسافران به سالن فرودگاه، غربالگری اولیه با استفاده از تب سنج و استفاده از ضدعفونی کننده ها صورت گرفت.

در بخش خروجی سالن پس از تحویل بار به مسافران سه میز قرار داده شده بود که مسافران ثبت نام شده در سامانه، مسافرانی که به هر دلیل ثبت نام نشده اند ولی در پرواز حضور داشتند( مدیران و مسئولان ادارت و نهادها و..که باید اینک فرم پر کنند) و کارگرانی که با فراخوان کارفرمایان پروژه های خود به جزیره بازگشته اند مورد رصد قرار گرفته و اطلاعات آن ها دریافت می شد تا پس از پر کردن فرم های لازم و دریافت اطلاعات و تذکرات لازم در خصوص وضعیت قرنطینه به مکان های مورد نظر هدایت شوند.

البته یکی از مهمترین مسائلی که در این برنامه ریزی دیده می شود اینکه اولا تفاوت مدیران با دیگر مردم چیست که بدون ثبت نام امکان رفت و آمد دارند و قرنطینه در مورد آنان اعمال نمی شود مگر جناب کرونا، از حضور در معیت این عزیزان بیم دارد که به آن ها نزدیک نشده و آنان را الوده نمی کند و شاید هم مدیران و مسئولان مصونیت ویژه ای نسبت به این ویروس دارند که مبتلا نمی شوند؛ در حالیکه در هفته ها و روزهای گذشته شاهد بودیم که در همین جزیره مرجانی نیز برخی مسئولان با این بیماری دست و پنجه نرم کرده اند اگر چه با لطف و عنایت ویژه الهی روند بهبودی را طی کرده و به ارائه خدمات به کیشوندان مشغول هستند. به همین دلیل و برای جلوگیری از آلودگی مسئولان جزیره کیش که با این افراد در ارتباط خواهند بود ضرورت دارد تا این افراد نیز تحت قرنطینه قرار گرفته و زحمات و تلاش های کادر درمان و دیگر مسئولانی را که مدت ها در جزیره تلاش کرده اند تا روند کنترل به خوبی مسیر خود را طی کند بر باد داده نشود.

و اما مسئله دیگر هدایت افراد به محل های قرنطینه با تاکسی است؛ با وجود حضور تاکسی ها و مسئولان شرکت حمل و نقل و مهیا سازی شرایط توسط شرکت حمل و نقل عمومی کیش، تعدادی از مسافران ورودی اقدام به تردد با خودروهای شخصی کردند که می تواند روند قرنطینه را با مشکل مواجه سازد در نتیجه برای حل این مشکل نیز باید تمهیداتی اندیشیده شود.

در این رابطه در حاشیه بازگشت اولین پرواز از کیشواندان به جزیره کیش مصطفی خانزادی جانشین ستاد مقابله با کرونای جزیره کیش با اشاره به اینکه این برنامه در پی دستورات مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش بر رعایت اصول بهداشتی و کنترل شیوع بیماری عملیاتی می شود به خبرنگار ما گفت: امروز اولین ورودی های ثبت نام شده در این پرواز حضور دارند و ممکن است برنامه دارای کمی و کاستی هایی باشد که در روزهای آتی مرتفع خواهد شد.

وی با تاکید بر اهمیت و ضرورت رعایت اصول قرنطینه توسط کیشوندانی که وارد کیش می شوند افزود: برای کنترل شیوع بیماری باید اصول قرنطینه به صورت کامل رعایت شود زیرا کسانی که به جزیره باز می گردند افرادی هستند که از ۵ استان پرخطر کشور وارد می شوند و باید به طور کامل مورد رصد قرار گرفته و اصول قرنطینه ۱۴ روزه را رعایت کنند.

خانزادی  با اظهار امیدواری از بازگشت زودهنگام جزیره کیش به چرخه فعالیت های اقتصادی با رعایت اصول بهداشتی افزود: به طور قطع این سخت گیری ها برای حفظ جان خود این افراد و کیشوندانی است که مدت های طولانی در جزیره محدودیت ها را رعایت کرده اند.

وی با اشاره به ثبت نام کیشوندانی که قصد بازگشت به جزیره کیش از استان تهران را دارند افزود: این افراد ضمن ارائه کارت ملی در مبدا تعهدنامه های را مبنی بر رعایت اصول قرنطینه امضاء می کنند و در طول مدتی که در  قرنطینه قرار دارند مورد رصد و نظارت تیم های ستادی که با همکاری بسیج و سپاه کیش تشکیل شده قرار می گیرند تا روند قرنطینه به صورت کامل طی شود.

جانشین ستاد مقابله با کرونای کیش با تاکید بر اینکه حسن اجرای ضوابط قرنطینه بر عهده بسیجیان کیش قرار داده شده با تقدیر از بسیج، سپاه، نهاد امام جمعه، هلال احمر، نیروی انتظامی و دیگر ارگان ها و نهادهایی که در این مسیر سازمان منطقه آزاد کیش را یاری کرده اند افزود: بسیج و سپاه نشان داده که در هر برهه از زمان که مسئولیتی را بر عهده گرفته به خوبی آن را به سرانجام رسانده است.

وی با بیان اینکه ۲۴ منطقه در جزیره توسط تیم های بسیجی مستقر در ۸ قرارگاه در سطح شهر مورد بررسی و نظارت بر حسن اجرای اصول قرنطینه قرار دارند ادامه داد: پس از استقرار افراد در محل های تعیین شده برای قرنطینه اعم از منازل یا مکان های پروژه یا واحدهایی که در پدیده ( با ظرفیت ۸۰۰ تا هزار نفر) به همین منظور آماده شده است ( استقرار بیش از ۲ نفر در هر واحد ممنوع است)؛ تحت نظارت قرار گرفته و برای تسهیل در خدمات رسانی، بروشورهایی حاوی اطلاعات ضروری مانند تلفن سوپرمارکت ها، داروخانه ها، رستوران هایی که خدمات ارائه می دهند و دیگر واحدهای خدماتی در اختیار آنان قرار می گیرد.

خانزادی افزود: بسیجیان حاضر در قرارگاه ها در صورت نیاز به خدمات آماده همراهی و کمک به تامین نیازهای ضروری این افراد در قرنطینه خواهند بود.

وی با تصریح بر اینکه رعایت اصول و ضوابط قرنطینه با توجه به شرایط جزیره کیش و محدودیت هایی که با افزایش شیوع کرونا در کیش ممکن است ایجاد شود اضافه کرد: کسانی که قرنطینه را نقض کنند پس از تذکر در صورت تکرار به مراجع قضایی معرفی می شوند.

وی با تاکید بر اهمیت همراهی رسانه های در اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم از کیشوندان نیز درخواست کرد تا در این مسیر مسئولان را یاری کنند و خاطر نشان کرد: اجرای دقیق و کامل این طرح نیازمند همکاری و مشارکت عموم مردم است و ساکنین جزیره کیش می‌توانند با شماره نلفن مرکز پاسخگویی ۴۴۴۳۴۰۰۶ و ۹ موارد نقض قرنطینه را اعلام کنند.

 با توجه به اینکه امروز نیز یک پرواز از بندرعباس به وارد جزیره شد که مسافران ثبت نام نشده در سامانه را با خود به کیش آورد. امیدواریم تمهیدات اندیشیده شده برای قرنطینه به خوبی توسط این افراد رعایت شود تا علاوه بر تضمین سلامت کیشوندانی که مدت های طولانی برای رهایی از شیوع بیماری در کیش ماندن در خانه را به عنوان یک اصل اساسی رعایت کرده اند؛ کادر درمانی نیز بیش از این متحمل زحمت و آسیب نشوند.

نویسنده : تحریریه اخبار کیش | منبع خبر : اخبار کیش
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.