روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Thursday, 9 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 2 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 47042
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, ورزشی تاریخ انتشار : 10 دی 1402 - 15:56 | | ارسال توسط :

«کیش» با اولین زمین چمن هیبریدی کشور به دنیای فوتبال حرفه‌ای سلام می‌کند

مراحل احداث اولین زمین فوتبال هیبردی کشور با تلاش متخصصان ایرانی در کیش به اتمام رسیده و این میدان بازی آماده افتتاح است.
«کیش» با اولین زمین چمن هیبریدی کشور به دنیای فوتبال حرفه‌ای سلام می‌کند

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا، امروزه صنعت گردشگری در ابعاد گوناگون آن در حال پیشرفت و گسترش سریع است؛‌ در این بین نیز گردشگری ورزشی به معنای تجربه‌ سفر برای شرکت یا تماشای رویدادها و فعالیت‌های ورزشی، به بخش مهمی از بازار این صنعت تبدیل شده است؛ بازاری که نمونه آن را در جام جهانی فوتبال قطر در همین بیخ گوشمان دیدیم و می‌تواند برای کشورهایی همچون ایران به منبع درآمد عظیمی تبدیل شود.

گردشگری ورزشی یک بازار روبه رشد است که شهرها و کشورهای زیادی در تلاشند تا با فراهم کردن زیرساخت‌ها، سهمی از این بازار پرسود داشته باشند؛ در همین راستا نیز برنامه‌ریزان و اقتصاددانان برای احیای اقتصاد محلی، بر گسترش گردشگری ورزشی تاکید ویژه‌ای دارند.

ایران پهن آور با شرایط آب و هوایی چهار فصل خود ظرفیت‌های بی نظیری برای توسعه صنعت گردشگری ورزشی را دارد که جزیره زیبا کیش یکی از آن‌هاست؛ کیش دارای ۴۲ کیلومتر نوار ساحلی است و آب زلال و آبی رنگ در کنار ماسه‌های درخشان و نقره‌ای چنان منظره‌ای رویایی به این جزیره بخشیده که شاید در کنار لحاظ شرایط جغرافیایی، همانند آن در این کره خاکی حتی به انگشتان یک دست هم نرسد.

در همین راستا احداث اولین زمین فوتبال هیبردی کشور در این جزیره زیبا سبب شد تا رسانه‌های ملی و بین المللی بر این ظرفیت کم نظیر ورزشی در ایران توجه ویژه‌ای داشته باشند.

احداث اولین زمین فوتبال هیبردی کشور در قالب بازسازی و بهسازی مجموعه ورزشی المپیک کیش در فروردین سال ۱۴۰۱ آغاز شد و با تلاش شبانه روزی در کمتر از ۱.۵ سال به پایان رسید که هم اکنون آماده بهره برداری است.

احداث اولین زمین فوتبال هیبردی کشور در قالب بازسازی و بهسازی مجموعه ورزشی المپیک کیش در فروردین سال ۱۴۰۱ آغاز شد و با تلاش شبانه روزی در کمتر از ۱.۵ سال به پایان رسید که هم اکنون آماده بهره برداری است.

این زمین چمن با ابعاد استاندارد ملی و جهانی (۱۰۵*۶۸) ساخته شده و از نوع کاشت هایدروپونیک (کاشت با مصالح سنگی و بدون استفاده از خاک نباتی) جهت کیفیت بالا و طول عمر بیشتر از آن استفاده شده است.

زمین هیبریدی فوتبال کیش دارای سیستم آبیاری اتوماتیک و دستی مطابق استاندارد جهانی در هفت لاین طولی و پنج افشانک عرضی در هر لاین است.

ظرفیت ۱۷ هزار نفری جایگاه تماشاگران این زمین فوتبال از دیگر ویژگی‌های آن است که از دیوار جداکننده از نوع هندریل آلومینیومی با ارتفاع ۹۰ سانتی‌متر جهت فرهنگ سازی و ایجاد فضای دوستان بین تماشاگران و ورزشکاران ایجاد شده است و دارای استانداردهای روز اروپایی است.

سیستم روشنایی آن نیز مطابق استاندارد جهانی و با قابلیت توزیع نور در زمین فوتبال به صورت میانگین یک هزار لوکس روشنایی است.

برای این زمین فوتبال یک رختکنی به متراژ یک هزار و ۲۰۰ متر مربع نیز احداث شده که دارای فضای مستقل کادر پزشکی، اتاق‌های مجزای ماساژ، مربیان، داوران، خبرنگاران، ناظر مسابقه، مدیریت و نماینده فدراسیون، گروه پزشکی تست دوپینگ، اتاق رخت شوی خانه، سالن کنفرانس خبری، بخش خدماتی و کافی شاپ و سرویس‌های بهداشتی است.

همچنین برای این زمین فوتبال، یک جایگاه مهمانان ویژه نیز در متراژ ۱۵۰ متر و ظرفیت ۶۶ نفر احداث شده است؛ اتاق‌های گزارشکر، صوت و تصویر، انتظامی و بخش خدمات نیز در بخشی از این قسمت مستقر شده است.

البته در کنار این زمین هیبردی، سه زمین چمن طبیعی دیگر نیز با استانداردهای روز جهانی ساخته شده تمامی ویژگی‌های لازم برای میزبانی از مسابقات بین المللی را داراست.

«کیش» با اولین زمین چمن هیبریدی کشور به دنیای فوتبال حرفه‌ای سلام می‌کند

تاج: کیش آماده میزبانی از مسابقات بین المللی فوتبال است

« مهدی تاج» رییس فدراسیون فوتبال کشورمان که برای حضور در نشست هیات‌های فوتبال سراسر کشور به کیش سفر کرده بود، گفت: این جزیره ظرفیت میزبانی از رویدادهای ملی و بین المللی ورزشی را دارد؛ تمامی شرایط و استانداردهای لازم برای میزبانی از رویدادهای فوتبالی ملی و بین المللی، اعم از فرودگاه فوق مدرن، کیفیت بالای هتلینگ و ورزشگاه‌های حرفه‌ای هیبریدی در کیش وجود دارد که یک ظرفیت بی نظیر در سطح کشور محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: ظرفیت میزبانی از رویدادهای ملی و بین المللی در شهرهای مختلف کشور به گونه‌ای است که شاید در شهری ورزشگاه استانداردی وجود داشته باشد ولی هتلینگ یا فرودگاه مناسبی ندارد؛ اما در مورد کیش باید اذعان کرد که این جزیره زیبا تمامی استانداردهای لازم را یکجا دارد.

رییس فدراسیون فوتبال از سازمان منطقه آزاد کیش و هم افزایی موجود در این جزیره برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری ورزشی، قدردانی کرد.

وی با اشاره به سرمایه گذاری یک هزار میلیارد ریالی در کیش برای بازسازی و احداث ورزشگاه‌ها، گفت: ورزشگاه‌های ایجاد شده در این جزیره استانداردهای لازم را دارند و عملکرد مدیران این جزیره در ایجاد زیرساخت‌های ورزشی در این مدت کوتاه باید به الگویی برای سایر مناطق کشور تبدیل شود.

«کیش» با اولین زمین چمن هیبریدی کشور به دنیای فوتبال حرفه‌ای سلام می‌کند

کیش به کمپ تیم‌ ملی فوتبال تبدیل شود

به گزارش ایرنا، «امیر قلعه نویی» سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در بازدید خود از زمین‌های فوتبال جزیره کیش با اشاره به زیرساخت‌های ورزشی در این جزیره گفت: کیش به عنوان نگین خلیج فارس به کمپ تیم‌های ملی تبدیل شود.

وی رشد زیرساخت‌های ورزشی در کیش طی چند سال گذشته را شگفت انگیز دانست و با بیان اینکه زیرساخت‌های بی‌نظیری در بحث زمین‌های فوتبال در این جزیره ایجاد شده است، افزود: آب و هوای کیش در ۶ ماه دوم سال بی‌نظیر است و می‌تواند به نقطه قوتی برای برگزاری اردوهای تیم ملی تبدیل شود.

«کیش» با اولین زمین چمن هیبریدی کشور به دنیای فوتبال حرفه‌ای سلام می‌کند

نوری: کیش بهترین مقصد برای میزبانی از اردوهای تیم ملی است

«محمد نوری» کاپیتان اسبق تیم پرسپولیس در گفت و گو با ایرنا با اشاره به برگزاری کلاس مربیگری سطح A در جزیره کیش، گفت: بازدیدی از زمین‌های فوتبال جزیره کیش داشتیم که باید بگویم زیرساخت‌های ورزشی مناسبی در این جزیره وجود دارد و می‌تواند میزبان اردوهای تیم ملی فوتبال باشد.

وی اضافه کرد: امکانات سخت افزاری و نرم افزاری لازم برای میزبانی از اردوهای تیم ملی و رویدادهای مهم فوتبالی در کیش وجود دارد و باید از این ظرفیت کم نظیر بهره مند شد.

«کیش» با اولین زمین چمن هیبریدی کشور به دنیای فوتبال حرفه‌ای سلام می‌کند

به گزارش ایرنا، «علی خطیری» مدیرعامل باشگاه استقلال نیز اخیرا برای برگزاری دیدارهای خانگی این تیم از امکانات ورزشی جزیره کیش بازدید کرد که همین خبر بازتاب گسترده‌ای در فضای رسانه‌ای داشت.

با توجه به شرایط جغرافیایی جزیره کیش و شرایط اقامت بدون ویزا در این جزیره، میزبانی کیش از مسابقات بین المللی و مهم فوتبالی می‌تواند نقطه عطفی در توسعه گردشگری ورزشی و جهشی در تراز اقتصادی منطقه باشد.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.