روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Saturday, 4 May , 2024
امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 26 شوال 1445
شناسه خبر : 33419
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اجتماعی تاریخ انتشار : 16 مرداد 1401 - 14:19 | | ارسال توسط :

کیش در تاسوعای حسینی، غرق در عزا و ماتم شد

همزمان با تاسوعای حسینی، مردم مومن و ولایی کیش در رثای سرور و سالار شهیدان حسین بن علی (ع) و برادر با وفایش علمدار دشت کربلا ابوالفضل العباس (ع ) به عزاداری پرداختند.
کیش در تاسوعای حسینی، غرق در عزا و ماتم شد

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا، مراسم عزاداری سرور آزادگان جهان حسین بن علی (ع) و علمدار سپاه آن حضرت ابوالفضل العباس (ع)، روز تاسوعا باحضور عزاداران حسینی در حسینه ها و تکایای مختلف این جزیره در حال برگزاری است.
مردم مومن و ولایت پذیر کیش همراه با گردشگرانی که به این جزیره سفرکرده اند صبح امروز با چشم هایی اشکبار فریاد یا حسین سردادند و با راه اندازی هیات های سینه زنی و زنجیرزنی خود را به مساجد و تکایا رساندند.
آیین های عزاداری روز تاسوعا پس از اقامه نماز صبح و قرائت زیارت عاشورا در مساجد، تکایا و حسینیه ها  آغاز شده و مردم با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در دوران شیوع کرونا آمده اند تا ارادت خود را به سقای عطشان کربلا و بزرگ معلم آزادگی و حریت، حسین ابن علی(ع) بار دیگر متجلی سازند.

در ایام محرم الحرام، بیرق ها و پرچم‌های سیاه بر گنبد و مناره های مساجد، تکایا، حسینیه ها و اماکن مذهبی نصب شده تا یک بار دیگر چهره ای محرمی و عاشورایی بخود بگیرد.
خیمه و موکب های امام حسین (ع) نیز در نقاط مختلف جزیره برپا شده و آیین های عزاداری و پذیرایی از دلدادگان به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در آنها برگزار می شود.
حضور گسترده نوجوانان و جوانان در آیین های ماه محرم بویژه تاسوعا و عاشورای حسینی جلوه ای خاص از عشق و ارادت را به ساحت مقدس امام حسین (ع) و خاندان عصمت و طهارت (ع) به نمایش گذاشته است.
۴۴ هیات مذهبی در کیش، برای زنده نگه داشتن و ترویج فرهنگ عاشورا وجود دارد.
کیش از توابع بندرلنگه هرمزگان با جمعیتی حدود ۲۷ هزار نفر در ۱۸ کیلومتری سرزمین اصلی در آبهای نیلگون خلیج همیشه فارس واقع شده است.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.