روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Sunday, 5 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 27 شوال 1445
شناسه خبر : 9544
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش تاریخ انتشار : 14 آبان 1399 - 9:17 | | ارسال توسط :
دستیار مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تاکید کرد:

کیش می تواند به هاب دیپلماسی علمی کشور و منطقه تبدیل شود

دستیار مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر بهره گیری از ظرفیت های قانونی مناطق آزاد در راستای توسعه علمی کیش گفت: کیش می تواند هاب دیپلماسی علمی کشور باشد
کیش می تواند به هاب دیپلماسی علمی کشور و منطقه تبدیل شود

دستیار مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر بهره گیری از ظرفیت های قانونی مناطق آزاد در راستای توسعه علمی کیش گفت: کیش می تواند هاب دیپلماسی علمی کشور باشد

به گزارش روزنامه اخبار کیش، داریوش سلیمی دستیایر ویژه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در نشست خبری وبینار« اولین نشست نخصصی بررسی ظرفیت های همکاری بین المللی روسای دانشگاه های خاورمیانه و آسیای مرکزی با دانشگاه های منطقه آزاد کیش برگزار شد با اشاره به اینکه براساس بند الف ماده ۶۴ برنامه ششم توسعه ، دانشگاه های کشور می توانند با دانشگاه های خارجی مشارکت داشته و دوره های مشترک برگزار کنند گفت: در حال پیگیری برای استفاده از این ظرفیت قانونی و ایجاد رشته های مشترک دانشگاهی و جذب دانشجویان خارجی هستیم.

وی با اشاره به ظرفیت های متفاوت جزیره کیش نسبت به دیگر مناطق آزاد کیش و امکان عدم نیاز به روادید شرایط اقلیمی افزود: کیش این ظرفیت را دارد که در بحث بین المللی شدن دانشگاه ها در این منطقه ورود کند و ظرف یکی – دوسال  گذشته با انجام رایزنی و پیگیری هایی که در این حوزه صورت گرفته پژوهشگاه های مشترکی از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در کشور چین و در شمال کشور ایجاد شده است.

سلیمی با اشاره حضور پردیس های بین الملل دانشگاه های برتر کشور در جزیره کیش و تمایل دیگر دانشگاه به حضور در این جزیره افزود: پژوهشکده دانشگاه علم و صنعت نیز در کیش بزودی فعال خواهد شد همچنین« دانشگاه های شهید بهشتی، علوم پزشکی، علم و صنعت، امیر کبیر و دانشگاه تربیت مدرس» نیز با منطقه آزاد کیش تفاهم نامه هایی را امضاء کرده اند.

وی تاکید کرد: با حضور دفتر”IAUP”  به عنوان یکی از ابزارهای افزایش ارتباط کیش با دانشگاه های خارجی، دانشگاه های پردیس مستقر در کیش و دانشگاه های مادر می توانند با دانشگاه های خاورمیانه و آسیای مرکزی ارتباط مستقل داشته باشند.

دستیار ویژه علمی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر ایجاد رشته های مشترک، با محوریت رشته های میان رشته و دوره های مهارت آفرینی اظهار کرد: هدف ما استفاده از ظرفیت های قانونی و ایجاد یک دانشگاه مشترک و ایجاد کنسرسیوم با دانشگاه های خارجی و ایجاد رشته های مشترک دانشگاهی و ارتقاء توان علمی و در نهایت صادر کردن این خدمات به کشورهای اطراف تا کیش بتواند هابی برای دیپلماسی علمی کشور باشد.

کیش می تواند به سرعت جایگاه علمی خود را در منطقه و جهان بیابد

دکتر محمد شریف ملک زاده رئیس منطقه آسیای مرکزی و خاورمیانه “IAUP”  نیز در این نشست با تاکید بر ایجاد دفتر منطقه ای خاورمیانه و آسیای مرکزی در کیش به عنوان یک ظرفیت و فرصت برای تبدیل شدن کیش به دیپلماسی بزرگ علمی در منطقه و جهان افزود: در وضعیت کرونا ارتباط علمی سخت می شود زیرا بسیاری از دانشگاه ها و مراکز علمی فعالیت های خود را به صورت محدود یا مجازی انجام می دهند اما با این وجود این محدودیت ها نتوانست وقفه ای در برنامه ریزی های این نشست ایجاد کند.

وی ادامه داد: این ظرفیت وجود دارد که کیش جایگاه علمی خود را به سرعت در منطقه و جهان بیابد و این فرصتی است برای تولید علم و ایجاد نهضت آزاد اندیشی در کرسی های علمی در سطح ملی و بین المللی دانشگاه های منطقه و جهان که در کیش می تواند ایجاد شود.

ملک زاده با اشاره به اهمیت توجه به ظرفیت رسانه ها در اطلاع رسانی رویدادهای علمی و معرفی جاذبه ها و ظرفیت های گردشگری و علمی در جزیره کیش تاکید کرد: هنوز هم بسیاری از جاذبه های گردشگری کیش برای کشور و جهان ناشناخته باقی مانده است و کیش این ظرفیت را دارد که توان علمی خود را در منطقه و جهان به نمایش بگذارد.

وی با اشاره به اعلام آمادگی شخصیت های مهم علمی در خاورمیانه به ویژه رئیس اتحادیه بین المللی روسای دانشگاه ها خاورمیانه و آسیای مرکزی در این رویداد علمی تاکید کرد: بسیاری از کشورهای منطقه تمایل به حضور در این رویداد را اعلام کرده اند.

رئیس منطقه آسیای مرکزی و خاورمیانه «IAUP» فلسفه دائمی کردن دبیرخانه این نشست در جزیره کیش را گردآوری نظرات تخصصی در سول سال و ادامه دار بودن تعاملات میان دانشگاه ها و گسترش دانش در حوزه های مختلف برشمرد و از رسانه ها درخواست کرد تا این ظرفیت ها و فرصت های موجود را در سطح ملی و بین المللی معرفی کنند.

زهرا حسین زاده دبیر کارگروه بین المللی سازی دانشگاه های کیش و مسئول امور بین الملل و کنسولی پردیس کیش علوم پزشکی نیز در این نشست خبری با اشاره به سه اصل محور مهم در خصوص چالش های موجود برای حضور دانشجویان خارجی در جزیره کیش گفت: سه محور امور کنسولی، تبادل ارزی و مباحث فرهنگی از مهمترین موضوعاتی است که در جذب دانشجویان خارجی وجود دارد.

وی افزود: تبادلات ارزی در این حوزه برای نخستین بار در کشور در جزیره کیش قرار است که با بهره گیری از ظرفیت رمز ارزها مرتقع شود که بزودی درگاه پرداخت رمزارزها در سایت دانشگاه قرار خواهد گرفت.

حسین زاده ادامه داد: در رابطه با امور کنسولی نیز برای نخستین بار در جزیره کیش، امکان نمایندگی کنسولی سطح فراهم شده است زیرا، امکان نمایندگی کنسولی سطح یک برای هر استان به صورت یک ظرفیت در نظر گرفته می شود که در جزیره کیش به صورت مستقل این امکان فراهم خواهد شد.

وی در خصوص مباحث فرهنگی نیز خاطر نشان کرد: در این رابطه ابتدا از دانشگاه ها کمک گرفتیم تا از طریق مراکز آزاد دانشگاهی مسائل و مباحث مربوط به این حوزه مرتفع شود و سازمان منطقه آزاد کیش در این میان نقش حمایتی دارد.

داریوش سلیمی دستیار ویژه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در حوزه علم و فناوری، محمد شریف ملک زاده رئیس منطقه آسیای مرکزی و خاورمیانه (IAUP)، علی سلک غفاری رئیس پردیس بین المللی کیش، دانشگاه صعتی شریف؛ زهرا حسین زاده  دبیر کارگروه بین الملی سازی دانشگاه های کیش اعضای کمیته سیاست گذاری نخستین نشست تخصصی میان روسای دانشگاه های عضو خاورمیانه و آسیای مرکزی با دانشگاه های منطقه آزاد کیش هستند.

نویسنده : زیبا حسین زاده | منبع خبر : اخبار کیش
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.