روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Saturday, 18 May , 2024
امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 11 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 30842
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, ورزشی تاریخ انتشار : 07 خرداد 1401 - 15:47 | | ارسال توسط :

کیش نیازمند عزم جدی برای توسعه زیر ساخت‌های ورزشی و گردشگری

جزیره کیش با وجود زیر ساخت‌ها و ظرفیت‌های گردشگری و ورزشی نیازمند تدوین برنامه مدون برای جذب سرمایه گذاران واقعی است.
کیش نیازمند عزم جدی برای توسعه زیر ساخت‌های ورزشی و گردشگری

به گزارش روزنامه اخبار کیش از خبرگزاری صداوسیما ، وجود طرح‌های نیمه تمام و رها شده متعدد در جزیره کیش مانند گل شرق، پدیده، هتل‌ها و بازار‌های نیمه کاره علاوه بر راکد ماندن سرمایه‌های جزیره موجب بی اقبالی سرمایه گذاران و همچنین مخدوش شدن تصویر کیش شده است.

جام جهانی فوتبال در قطر، اواخر آبان امسال آغاز می‌شود و برای ایران یکی از موضوعات مهمی که مطرح شده است، بهره مندی از ظرفیت‌های این رویداد بزرگ به ویژه در جزیره کیش است.

نگاهی به توانمندی‌های کیش همچون هتل ها، بازارها، فرودگاه بین المللی، سیستم حمل و نقل شهری و از همه مهمتر نیاز نداشتن مسافران خارجی به دریافت روادید نشان می‌دهد، این جزیره مرجانی محلی مناسب برای بسیاری از اردو‌های تیم‌های ملی و رقابت‌های ورزشی داخلی و بین المللی محسوب می‌شود.

عزیز الله فرضی پور رئیس مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش با بیان اینکه در سال میزبانی بیش از ۳۰ تیم ملی در جزیره کیش هستیم، گفت: جزیره کیش در صورت جذب سرمایه گذاران شایسته و نظارت دقیق بر اجرای قرارداد‌ها می‌تواند بیش از پیش در درآمدزایی برای جزیره موثر باشد.

اما با همه توانمندی‌های این منطقه آزاد، جزیره کیش چند سالی است به بهشت طرح‌های نیمه تمام تبدیل شده است، طرح‌هایی که می‌توانست با برنامه ریزی درست، انتخاب سرمایه گذاران توانمند، قانون گذاری‌های سازنده و کمک و نظارت مجموعه‌های بالادستی، در آستانه برگزاری جام جهانی قطر، به ظرفیتی بی بدیل برای جذب گردشگر ورزشی تبدیل شود.

مهدی کشاور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در خصوص طرح‌های بلاتکلیف کیش تاکید کرد: بسیاری از طرح‌های نیمه تمام کیش باید تا پایان سال ۱۴۰۱ به پایان برسد.

طهمورث قاسمی دبیرکل مجمع توسعه و نوآوری سازندگان کیش هم با بیان اینکه در سالیان گذشته برنامه‌ای جدی برای تشخیص سرمایه گذاران شایسته وجود نداشته است، گفت: توجه به قانون چگونگی اداره مناطق آزاد و همچنین وجود برنامه‌های مدون در حوزه جذب سرمایه گذار می‌تواند کیش را از این بلاتکلیفی رها سازد.

| منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.