روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Wednesday, 15 May , 2024
امروز : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 8 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 9002
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش تاریخ انتشار : 03 آبان 1399 - 8:45 | | ارسال توسط :
در بیست و هشتمین جلسه شورای سلامت کیش؛

گسترش رفتارهای فرهنگ پایه در جامعه

دبیر شورای سلامت کیش در بیست و هشتیمن جلسه شورای سلامت بر گسترش رفتارهای فرهنگ پایه در کنترل شیوع بیماری کرونا در کیش تاکید کرد.
گسترش رفتارهای فرهنگ پایه در جامعه

دبیر شورای سلامت کیش در بیست و هشتیمن جلسه شورای سلامت بر گسترش رفتارهای فرهنگ پایه در کنترل شیوع بیماری کرونا در کیش تاکید کرد.

به گزارش روزنامه اخبار کیش، سعید پورعلی در این نشست با تاکید بر سیاست های شورای سلامت و کارگروه های مقابله با بیماری کرونا مبنی بر کند و متوقف ساختن شیوع بیماری کرونا در جزیره کیش اظهار کرد: با توجه به اینکه به ازاء هر ۵٫۵ نفر یک تست در جزیره کیش صورت گرفته است هر چه میزان تست های انجام شده افزایش یافته و سرعت بیماری یابی بیشتر شود بیماری با سرعت بیشتری کنترل خواهد شد.

وی تصریح کرد: اقدامات پیشگیرانه، تکیه گاه اصلی کنترل سرعت شیوع بیماری است.

دبیر شورای سلامت کیش با اشاره به اینکه در کشور حساسیت ها نسبت به بیماری در میان مردم کاهش یافته که این امر افزایش شیوع و گستره بیماری در میان مردم را در پی داشته است به صورتی که در روزهای اخیر شاهد افزایش تعداد مبتلایان به بیماری در کشور هستیم.

وی با تاکید بر جلب مشارکت های مردمی و به موازات آن تبلیغات و اطلاع رسانی رسانه ای و فضای مجازی در راستای کنترل بیماری و کاهش شیوع افزود: اگر امروز در جزیره کیش شاهد رعایت ۷۵ درصدی پروتکل های بهداشتی در جزیره کیش هستیم باید گفت که این آمار خوبی نیست و ما باید به سطوح بالاتری در این حوزه دست پیدا کنیم.

پورعلی با اشاره به اینکه طرح سه لایه نظارتی در برنامه ها و سیاست های شورای سلامت قرار دارد تاکید کرد: با توجه به اینکه هم اکنون هیچ راه شناخته شده ای به عنوان کنترل و درمان بیماری به جز رعایت اصول بهداشتی که به صورت مداوم بر آن تاکید می شود وجود ندارد( شستن مکرر دست ها، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک) و دنیای علم هم در برابر مقابله وشناخت این بیماری در آزمون و خطا به سر می برد.

وی نظارت سازمانی را لایه نخست نظارت سه لایه یاد شده برشمرد و افزود: لایه دوم نظارت های صنفی و لایه سوم نظارت های مردمی و رسانه ای است که در صورتی که کامل و صحیح انجام شود می تواند مسیر را برای کنترل شیوع و در نهایت رهایی از بیماری هموار کند.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان با تاکید بر اینکه مصوبات گذشته شورای سلامت به قوت خود باقی است افزود: در این راستا تمامی بخش های نظارتی به ویژه سیتم حمل و نقل چون گذشته مورد نظارت قرار گرفته و رعایت قوانین در آن ها رصد شود.

وی با اشاره به اهمیت سلامت و اقتصاد در کنار یکدیگر افزود: تاب آورری اقتصادی مبحث مهمی است که به ادامه حیات جزیره کیش می انجامد.

به گفته پورعلی عدم مدیریت صحیح در حوزه اقتصادی می تواند مشکلات جدی در دیگر حوزه های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی را رقم بزند.

 پور علی بر اهمیت رفتارهای فرهنگ پایه می تواند در کاهش سرعت شیوع بیماری اشاره کرد و افزود: رسانه ها به عنوان مؤذن جزیره کیش باید به حوزه های فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در خصوص رعایت اصول بهداشتی در جامعه ورود کرده و تمامی موارد مشکل ساز در این حوزه را به اطلاع مسئولان ذیربط برسانند.

محمد رضا رضانیا سخنگوی شورای سلامت کیش نیز در این نشست با بیان اینکه از شروع اپیدمی کرونا تا کنون ۷ هزار و ۵۳۶ تست از اشخاص مشکوک به بیماری گرفته شد که از این تعداد ۲ هزار و ۴۸۰ تست مثبت اعلام شده است، گفت: میزان مرگ و میر بر اساس جمعیت ساکن در جزیره بالا و ۴/۲ درصد است.

وی در ادامه عنوان کرد: در روزهای آینده با توجه به تغییر فصل و شرایط آب و هوایی و همچنین شرایط کلی کشور، شاهد افزایش تعداد مبتلایان بیشتر خواهیم بود و با این روند تعداد بستری ها، احتمالا به دوبرابر می رسد و ماه های آبان و آذر خطرناکی پیش رو خواهیم داشت.

رضا نیا اظهار داشت: در صورت عدم رعایت مقررات بهداشتی وضع شده، برخلاف نظارت های حداکثری؛ درهفته های آینده نیز باید منتظر ورود پیک سوم کرونا به جزیره و به دنبال آن افزایش تعداد مبتلایان، بیماران بستری و افزایش مرگ و میرها با رقم بالا باشیم.

سخنگوی شورای سلامت کیش گفت: بررسی های میدانی در هفته گذشته افزایش ۲۰ درصدی رعایت پروتکل های بهداشتی در اماکن عمومی و جامعه کیش را نشان می دهد اما بهبود وضعیت رعایت مقررات و قوانین بهداشتی به صورت جدی در بخش حمل و نقل عمومی جزیره باید مد نظر قرار گیرد.

وی همچنین بر تبلیغات موثر در فضای شهر برای رعایت تمامی موارد تعیین شده از سوی ستاد مقابله با کرونا تاکید کرد.

رضانیا در بخش دیگری از سخنانش در خصوص برگزاری کنسرت ها افزود: کنسرت شب گذشته به صورت آزمایشی با توافق بر ۳۰ درصد فروش بلیط ها و الزام بر رعایت پروتکل ها در فضای باز برگزار شد اما متاسفانه وضعیت رضایت بخش نبود و در این صورت اگر تذکرات جدی به منظور رعایت پروتکل ها از سوی گروه هنری بر روی استیج به تماشاگران گوشزد نشود، مجبور به توقف اجرای برنامه ها خواهیم شد.

کمک به ایجاد تعادل روانی تحمیل شده بر مردم در پی شیوع ویروس کرونا ، درنظر گرفتن برنامه های آموزشی از سوی اداره امور زنان کیش، تصمیم گیری در خصوص عدم برگزاری کنسرت ها در صورت رعایت نشدن قوانین، تاکید بر غیر حضوری بودن کلاس های درسی دانش آموزان، کاهش ۳۲ درصدی پروازها و ۳۳ درصدی مسافر در ۷ ماهه نخست امسال همچنین کاهش ۵۰ درصدی ورود خروج از بندرگاه کیش نسبت به سال گذشته در همین بازه زمانی، در این جلسه بررسی شد.

نویسنده : زیبا حسین زاده | منبع خبر : اخبار کیش
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.